sereniarz(atom1) i jego Olivka
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
sereniarz(atom1) i jego Olivka
Ostatnimi laty słabo zaglądałem na forum, toteż wiele osób w ogole mnie juz teraz nie kojarzy jako z ejestem tutaj od 2005 roku a ciagle nie mam swojego tematu z autem, w koncu nadszedl czas aby go zalozyc:
Marka i model pojazdu: Syrena 105 Lux wyróżniająca się miedzy innymi od reszty tym ze dzwignia hamulca recznego oraz biegów zostala przeniesiona na podloge, rozkladanymi siedziskami i jeszcze kilkoma smaczkami :szok:
Silnik: prężny zmodyfikowany trzycylindrowiec z motopompy o pojemnosci skokowej 842ccm i mocy 40 koni
Zmiany mechaniczne - jest ich niewiele glowna to alternator zeby dalo rade jezdzic w dzisiejszych warunkach
Zmiany stylistyczne: glownie kolor mojej 16 letniej wtedy fantazji, pozniej doszedl bialy dach - i efekt jest calkiem fajny
Fotki moje ulubione:
co pod maska?
Przed remontem:
(lol jeszcze nie bylo cyfrowki!:))
Jest to mój pierwszy woz na ktory zachorowalem po wyscigach w toruniu kiedy skarpety braly jeszcze w nich udzial ) w wieku 16 lat otrzymalem zolty pojazd ktory z czasem przechodzil metamorfozy, takze jest juz ze mna kupe czasu i raczej zostanie do konca!
jakies stare tematy wygrzebane z forum:
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... c&start=15
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=1702
Najnowsza przeróbka= wymiana przegubów homokinetycznych na rzepa
mam nadzieje ze w koncu bede mogl dodac gazu na zakrecie;-))
jezeli ktos chcialby takie przeguby zapraszam do tematu:
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 772#140772
Marka i model pojazdu: Syrena 105 Lux wyróżniająca się miedzy innymi od reszty tym ze dzwignia hamulca recznego oraz biegów zostala przeniesiona na podloge, rozkladanymi siedziskami i jeszcze kilkoma smaczkami :szok:
Silnik: prężny zmodyfikowany trzycylindrowiec z motopompy o pojemnosci skokowej 842ccm i mocy 40 koni
Zmiany mechaniczne - jest ich niewiele glowna to alternator zeby dalo rade jezdzic w dzisiejszych warunkach
Zmiany stylistyczne: glownie kolor mojej 16 letniej wtedy fantazji, pozniej doszedl bialy dach - i efekt jest calkiem fajny
Fotki moje ulubione:
co pod maska?
Przed remontem:
(lol jeszcze nie bylo cyfrowki!:))
Jest to mój pierwszy woz na ktory zachorowalem po wyscigach w toruniu kiedy skarpety braly jeszcze w nich udzial ) w wieku 16 lat otrzymalem zolty pojazd ktory z czasem przechodzil metamorfozy, takze jest juz ze mna kupe czasu i raczej zostanie do konca!
jakies stare tematy wygrzebane z forum:
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... c&start=15
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=1702
Najnowsza przeróbka= wymiana przegubów homokinetycznych na rzepa
mam nadzieje ze w koncu bede mogl dodac gazu na zakrecie;-))
jezeli ktos chcialby takie przeguby zapraszam do tematu:
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 772#140772
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- Paderewsku
- młody syreniarz
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
- Lokalizacja: Łosice/Głowno
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
lepi późno niż wcale
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
kolorystka podobna jak w mojej 104 tylko ja mam trochę jasiniejszy niebieski , poza tym widzę że z chłodnica zrobiłeś to samo co ja
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kapitan Zbik
- młody syreniarz
- Posty: 248
- Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
- Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
- Kontakt:
Re: sereniarz(atom1) i jego Olivka
To powinieneś wiedzieć że silnik Syreny nie jest silnikiem z motopompy, faktycznie było na odwrót - to silnik motopompy jest modyfikacją silnika S-15.sereniarz(atom1) pisze:Ostatnimi laty słabo zaglądałem na forum, toteż wiele osób w ogole mnie juz teraz nie kojarzy jako z ejestem tutaj od 2005 roku
Polecam przytaczany chyba tutaj na forum bardzo ciekawy artykuł o historii silników z Bielska, strona 144:
http://www.ptnss.pl/images/ss2009-02/PT ... ternet.pdf
A Syrenka bardzo ładna
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
EE kto by na to patrzyl
wg tej knigi to przelom 55-56 wiec zamysl mogl byc dwojaki od samego poczatku
wg tej knigi to przelom 55-56 wiec zamysl mogl byc dwojaki od samego poczatku
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa