kontrolka ładowania

schematy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
boorys83
-#Junior
-#Junior
Posty: 115
Rejestracja: 2011-10-07, 18:17
Lokalizacja: Trzebinia

kontrolka ładowania

Post autor: boorys83 »

witam
zmieniłem biegunowość i zaczęła świecić mi się kontrolka ładowania, gdy dodaje gazu to kontrolka gaśnie i tylko raz na chwilkę ma delikatny przebłysk (105B z 1983r)
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

Jeśli są za małe obroty to lampka zawsze sie świeci bo prądnica nie podaje prądu na zbyt niskich obrotach, bodajże od 1900 idzie prąd.
Lepiej sprawdź czy wszystko zrobiłeś ok
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 3w&start=0
Poza tym jest kilka tematów od świecącej lampki.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

boorys83, masz włożony alternator czy jak ? Co dokładnie robiłeś?
Paweł 105L
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 235
Rejestracja: 2007-05-13, 23:26
Lokalizacja: Śląsk/Będzin

Post autor: Paweł 105L »

Proponuje sprawdzic proądnice bo chyba jest na wykończeniu. Ew zamontuj alternator , ja tak zrobilem i przy okazji mam pytanie.

Radio zmienione na z - na odubowie , co jeszcze musze pozamieniac.
napewno wentylator ale co i jak znim zrobic.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Wentylator musisz wyciągnąć a żeby go wyciągnąć to musisz zdemontować nagrzewnice bądź pomęczyć się i rozebrać wentylator na pół tzn obudowa wentylatora jest z dwóch połówek trzeba je rozdzielić da radę to zrobić bez ściągania nagrzewnicy. Potem wyciągamy te śmigiełka pod nimi są dwie nakrętki odkręcamy je i wtedy oddzielimy drugą obudowę wentylatora od samego silnika, na silniku też są dwie nakrętki odkręcamy je i śruby z drugiej strony wyciągamy teraz silnik możemy rozpołowić ale nie robimy tego bo ciężko jest go później złożyć. Część silnika trzymamy jedną ręką a drugą ręką drugą część silnika i przekręcamy połówki silnika o 180 stopni i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Awatar użytkownika
boorys83
-#Junior
-#Junior
Posty: 115
Rejestracja: 2011-10-07, 18:17
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: boorys83 »

marcin459 generalnie zrobiłem jak w opisie "odłączamy przewody z regulatora napięcia oznaczone numerami 16 i 18 (to są skrajne przewody) zwieramy te przewody razem i dotykamy na chwilę do przewodu środkowego (oznaczonego jako 19). Uwaga na tym przewodzie jest zasilanie więc zaiskrzy!!! Dla pewności jeszcze raz dotykamy na chwilę do 19, rozłączamy przewody, zmieniamy klemy na akumulatorze i podłączmy przewody na regulatorze tak jak były.
Cały ten opis dotyczy modelu gdy mamy prądnicę i stary regulator napięcia.
Autor Mikut. "
Poza tym przerobiłem wentylator dmuchawy oraz wycieraczki
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

W tym to nie pomogę dlatego że nigdy nie bawiłem się z przebiegunowaniem prądnicy. Załóż alternator i po kłopocie.
Awatar użytkownika
boorys83
-#Junior
-#Junior
Posty: 115
Rejestracja: 2011-10-07, 18:17
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: boorys83 »

założyłem alternator od seicento, generalnie bardzo szybka wymiana, jeden uchwyt był do przerobienia, oraz wymiana paska na odrobinę dłuższy i wszystko gra, teraz mam idealne ładowanie :)
ODPOWIEDZ