Wskaźnik temperatury

schematy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Wskaźnik temperatury

Post autor: Kozichwost »

Moja syrenka po remoncie wraca do życia. Jednak już i przed remontem wskaxnik temperatury pokazywał głupoty - na zimnym silniku po przekręceniu kluczyka - prawie 80 stopni a na ciepłym silniku - w chłodnicy spokojnie palec dwie sekundy potrzymam pokazuje ponad 100 stopni. Podobno się to reguluje - czym? jak?
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

U mnie było to samo. Podmieniłem czujnik na taki z Żuka i wszystko gra.

Regulować samego wskaźnika nie radzę- mimo, że są do tego instrukcje.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Kaaamil
-#Junior
-#Junior
Posty: 178
Rejestracja: 2010-02-05, 21:11
Lokalizacja: Sulęcin

Post autor: Kaaamil »

Temat jak najbardziej na miejscu :) Też mam ten sam problem, tylko że u mnie początkowa wartość na zimnym silniku to 40 stopni, potem łatwo dochodzi do 100 stopni na wskaźniku, a woda się wcale nie gotuje to raz, a dwa mogę spokojnie utrzymać wąż na głowicy ręką... Również wskaźnik paliwa oszukuje, bo "zero" jest na 1/4 zbiornika. Jest na to jakiś patent? :>
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Sprawdź masę dochodzącą do wskaźników.
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

masa jest - wszystko sprawdzone - to samo miałem już przed remontem
Awatar użytkownika
Paderewsku
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 221
Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
Lokalizacja: Łosice/Głowno

Post autor: Paderewsku »

w 99% przypadków pomaga wymiana czujnika w głowicy na nowy z żuka
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Wymień na inne wskaźniki będzie wiadomo chociaż gdzie leży problem czy w wskaźnikach czy gdzieś dalej.
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Ale ja nie chcę wymieniać ani czujnika ani zegarów - chcę je wyregulować i o tym jest temat
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

a skąd wiesz czy nie broi Ci coś innego?
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

bo to samo było na innych zegarach, przed sprawdzeniem masy, na innej głowicy z innym czujnikiem....
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Dysponuje ktoś skanem książki o elektryce w Syrenie? Tam podobno jest opis jak to wyregulować
Arturek
-#Junior
-#Junior
Posty: 186
Rejestracja: 2011-10-25, 17:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arturek »

Witam

Tutaj poszukaj

http://chomikuj.pl/a_krakow/syrena


pozdrawiam
Arturek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Kozichwost pisze:Dysponuje ktoś skanem książki o elektryce ?
Każdy dysponuje :D
http://syrena.gminanekla.pl/forum/dload ... gory&id=14
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Tu kolega PONY ma w zasadzie rację ......Gmeranie w tych rzeczach zwykle daje kijowe rezultaty.
WSKAŹNIK ==czyli to co jest na desce rozdzielczej ==zegar, bardzo zależy od CZUJNIKA . A ten czujnik często kiepsko działa gdy do niego źle dochodzi prąd (jakieś opory przepływu np. niedokręcony przewód).
Gdy idzie o zegar paliwa, to ma on w sobie dwie ceweczki i one są przesuwne. Trzymają sie na malutkich śrubkach. Bywa,że się to to poluzuje i się przesunie--stąd złe wskazania.
Druga przyczyna----tam jest śrubka stabilizująca strzałkę i nieraz się zaciera strzałka bo za mocno jest dokręcona.
Pomijam tu wady CZUJNIKA (w zbiorniku) bo to jest odrębna sprawa i trzeba sprawdzić na innym czy zegar nadal kijowo działa a wtedy powodem jest zegar.
================================================
Natomiast zegar temperatury ma--o ile pamiętam :-) ---w sobie 2 blaszki =bimetale.
Jedna precyzuje zero a druga 100 stopni. Je sie podgina na rozum jakąś pincetą. KIlka dni tak można podginać :-)))))))))))))))))))) , bo one współpracują ze sobą razem.
Mnie się w końcu udało --tzn. w zimie pokazuje poniżej zera, a gdy gorący to pokazuje około 90 st (za dużo pokazuje ale mi się nie chciało już robić.
Przy tej robocie dobrze jest mieć a domu i zegar i czujnik . I ten czujnik gotujemy w garnku :-)))) a podłączamy se akumulator. Bo po co za każdym razem montować w samochodzie (uwaga !!!!--w Syrenach gwint czujnika jest słaby !!!!!!!!!!!!!! ).

Oba zegary otwierają się po odgięciu zagiętych blach obudowy--po radziecku. Na rozum .
Co do literatury--to nie jest to opisane w literaturze akurat do Syreny ale w książkach samochodowych==ogólnych z epoki dot. elektryki w samochodach. Nie chce mi się szukać tytułu --sprawa ta była opisywana na forum chyba z 6 lat temu :-))))))

UWAGA :------często nawala sam czujnik temp. w głowicy. Montowanie tego nowego od Żuka, u mnie dało kiepskie rezultaty--uważam, że są inne nieco parametry albo ja trafiłem na felerny.
Czujnik ten, po wykręceniu , daje sie otworzyć(rozmontować) ale ciężko==wyłamują się elementy zagięcia chociaż robimy to na gorąco żeby to zagięcie mosiężne jakoś się poddało (grzać płomieniem gazowym). Niestetyt jest ono twarde i łamie się. Więc przy montażu stosujemy klej (żywicę) namiast tych zagięć--i działa :-))))
Jednak efekty są--kiepskie. W środku są styczki zupełnie jak w aparacie zapłonowym. Myjemy je, czyścimy z nagaru, próbujemy doginać (bimetal)--gotujemy w garnku i patrzymy. Po tygodniu mamy ustawione :-)))))))))))
Zapomniałem czy , gdy jest 100 stopni to rzadziej sie stykają czy właśnie częściej (chyba rzadziej). Ale to sami wyeksperymentujecie. Są wakacje. Akurat starczy czasu na oba wskaźniki . Albo i nie...........
ODPOWIEDZ