Niekonczace sie problemy z elektryka.

schematy
Wysoki86
Posty: 26
Rejestracja: 2012-08-12, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Niekonczace sie problemy z elektryka.

Post autor: Wysoki86 »

Witam.
Opisze cala sytuacje, moze ktos mi pomoze.
Po zakupie syrenki 105L w drodze powrotnej zapalila mi sie lampka ladowania. Myslalem ze dojade tak do domu, mylilem sie, padl qkumulator ktory pozniej okazal sie bardzo stary i nadawal sie tylko do utylizacji. Po wymianie aku na nowy lampka nie zgasla. Pierwsze co zrobilrm to wymienilem szczotki pradnicy. Nic to nir dalo. Nastepnie zajalem sie regulatorem napiecia, sprawdzilem wg. metody z ksiazki o naprawie syren, polaczylem przewody ze soba (chyba) 18 z 19, lampka zgasla. Czyli walniety regulator, troche przy nim pogrzebalem, oczyscilem styki, kabelki i zlacza. Eureka ! Zadzialalo, lampka zgasla. Niestety pare dni pozniej problem powrocil, zakupilem nowiutki i nieuzywany regulator napiecia. Po zamontowaniu lampka zgasla. Dzien pozniej znowu to samo, lampka ladowania swieci. Co to moze byc? Czy ma to zwiazek z kablami od swiec? Dodam odrazu ze w chwili kiedy lampka sie swiecila silnik bardzo dlugo krecil zeby odpalic, podczas jazdy szarpalo i czasem cos strzelilo, gdy lampka nie swiecila odpalal bez problemu. Moze ma ktos jakis pomysl co to moze byc, lub mieszka w okolicy Warszawy i moglby mi pomoc osobiscie, moge podjechac.
Bardzo prosze o pomoc, ratujcie moja Syrenke oraz moje nerwy.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-09-19, 18:11 ]
8) P.s _ Wydaje mi sie ze nawet po wylaczeniu ssania obroty sa zw wysokie.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Wydaje mi sie ze nawet po wylaczeniu ssania obroty sa zw wysokie.
To możesz wyregulować na przepustnicy.

Jeśli chodzi o świecącą kontrolkę ładowania niema ona nic wspólnego ze świecami. Tylko regulator i prądnica skoro wymieniłeś regulator na nowy to zostaje Ci tylko prądnica. Może masz gdzieś luźne przewody w połączeniu. A nie prościej zamontować alternator?
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Wysoki86 pisze:gdy lampka nie swiecila odpalal bez problemu
heh... ahh..te fochy syreny... :smiech

No ja też obstawiam na awarię prądnicy.

Wysoki86,
marcin459 pisze: zamontować alternator
- Otóż to! :ok3

[ Dodano: 2012-09-19, 18:44 ]
Wysoki86 pisze:podczas jazdy szarpalo i czasem cos strzelilo,
Źle ustawiony zapłon bądź żle wyregulowany gaźnik..albo to i to.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Tomasz pisze:Wysoki86,
marcin459 napisał/a:
zamontować alternator
- Otóż to! :ok3
I problem z głowy :ok3
Wysoki86
Posty: 26
Rejestracja: 2012-08-12, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wysoki86 »

1- czy wyregulowanie zaplonu pomoze jezeli chodzi o ladowanie. Jeszcze raz wspomne ze gdy lampka nie swiecila auto odpalalo od strzalu i nie rzucalo nim, tak samo wydaje mi sie ze obroty byly ok.
2- niech ktos oswieci mnie z tym alternatorem apbo odesle do jakiegos tematu, co i jak, ja?i alternatoe, co z przewodami.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Wysoki86 pisze:czy wyregulowanie zaplonu pomoze jezeli chodzi o ladowanie.
Nie.

Jeśli założysz odpowiedni alternator to masz 5 minut roboty z przewodami bez ich przeróbek.
Wysoki86
Posty: 26
Rejestracja: 2012-08-12, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wysoki86 »

Jaki alternator bedzie najlepszy :) ?
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

od zachodniego auta ,co ma regulator w sobie ,albo przykrecony do obudowy alter.
taki alter. znajdziesz na złomie z autami za pare złotych ,
wywalasz prądnicę ,zostawiajac uchwyt, reszte uchwytu dorabiasz przypasowywując alternator
taka przeróba pochłania troszke czasu ,ale WARTO,PRĄDY MASZ STAŁE
kombi
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Chociażby taki, ten jest najprostszy w podłączeniu. Ma własny regulator praktycznie zero przeróbek w Syrenie jesli chodzi o przewody. Wszystkie przewody wykorzystujesz jakie są w prądnicy. Możesz wybrać inny model ale musi mieć dwa zaciski B+ i chyba D do podłączenia wzbudzenia.

http://moto.allegro.pl/alternator-90-am ... 25487.html
Wysoki86
Posty: 26
Rejestracja: 2012-08-12, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wysoki86 »

Masz taki u siebie ? Nie wiem czy sam ogarnalbym przerobke uchwytow. PI podlaczenia. Jestemm gotow zakupic alternator tylko musze wiedziec czy taki bedzie odpowiedni i moze ma ktos jakis poradnik lub zdjecia jak to wszystko sklecic.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Podłączenie to pryszcz wszystko Ci powiem co i jak trzeba poszukać alternator mocowanie musisz sam sobie zrobić.
Wysoki86
Posty: 26
Rejestracja: 2012-08-12, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wysoki86 »

Ok. odezwe sie na pw. Wiem ze gdzies w garazu mam alternator od bmw e36 silnik 1.6. Bedzie dobry?
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Zrób zdjęcia to się oceni.
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

marcin459, poleć mu może ten co mi polecałeś. Dobry alternator z wbudowanym regulatorem, nowy z gwarancją i za dobre pieniądze.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Lesiu, a kupiłeś nowy czy jaki? Nie był to przypadkiem ten co do C330?
ODPOWIEDZ