mały problem z ......... (sam nie wiem z czym)

schematy
ODPOWIEDZ
Paweł 105L
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 235
Rejestracja: 2007-05-13, 23:26
Lokalizacja: Śląsk/Będzin

mały problem z ......... (sam nie wiem z czym)

Post autor: Paweł 105L »

temat jest taki zipka chodzi sobie na wolnych wiadomo klemy plus i minus na swoich miejscach a dlaczego po zdeciu klemy obroty besti sie jakos dziwnie dzwigają i praca silnika wyrownuje.

gdzie w czym szuakac problemu?

Aha mam altek zmiast prądnicy.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Jak odłączasz akumulator prąd z alternatora niema ujścia, jak włączysz światła to spalisz żarówki.
Paweł 105L
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 235
Rejestracja: 2007-05-13, 23:26
Lokalizacja: Śląsk/Będzin

Post autor: Paweł 105L »

ale to moze wpłynac na prace silnika , wiekszy prad na cewkach?
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Tak, co z tym idzie to lepsza iskra.
Paweł 105L
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 235
Rejestracja: 2007-05-13, 23:26
Lokalizacja: Śląsk/Będzin

Post autor: Paweł 105L »

dziękuje za szybkie informacje.
condorpapa
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
Lokalizacja: mielec

Post autor: condorpapa »

[quote="marcin459"]Jak odłączasz akumulator prąd z alternatora niema ujścia, jak włączysz światła to spalisz żarówki

Nie rób tego więcej - alternator musi byc połączony z akumulatorem - jako buforem prądowym. Zdejmowanie klemy powoduje przepięcia - szczególnie przy regulatorze napięcia elektromechanicznym - a to jest groźne dla odbiorników i dla samego alternatora również. Natomiast podwyższenie się obrotów silnika po zdjęciu klemy z akumulatora powodowane jest zmniejszeniem obciązenia silnika - bo alternator ładujący akumulator obciąża jednak silnik. Ja się właczy duże obciązenie alternatora - np swiatła długie , lub zepnie się instalacje z drugim autem przewodami pożyczkowymi ( kable rozruchowe) - można zauważyc wyraźny spadek wolnych obrotów silnika . Więc nie zdejmujemy klemy z akumulatora przy pracującym silniku , jeżeli mamy alternator. Natomiast zdejmowanie klemy ujdzie w instalacji z prądnicą - tam raczej nic sie złego nie stanie -.
Paweł 105L
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 235
Rejestracja: 2007-05-13, 23:26
Lokalizacja: Śląsk/Będzin

Post autor: Paweł 105L »

Poczytałem jeszcze na forum o zastosowaniu cewek zapłonowych od zukietty/125p. Jedni z Was pisza same plusy a drudzy nie koniecznie.
U mnie w zipie od zawsze był i nadal jest problem z zalewaniem swiec , czy wiec jak wymieni sie cewki z zuka i nowsze pzewody zapłonowe to poprawi się kultura odpalania i pracy silnika ?
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Paweł 105L, A jesteś pewny że problem leży po stronie elektrycznej?
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Taka sugestia:
Starać się nie odłanczać klem w trakcie pracy silnika.
Tak się nie robi i tyle.
motomania na luzie
Paweł 105L
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 235
Rejestracja: 2007-05-13, 23:26
Lokalizacja: Śląsk/Będzin

Post autor: Paweł 105L »

marcin459 pisze:Paweł 105L, A jesteś pewny że problem leży po stronie elektrycznej?
To gdzie szukac winowajcy.
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

cewki od sarny sa okej ,,,to co ludzie pisza to z reguły jakies wewnwtrzne odczucia czyli...gówno ,,,,,ustaw może zapłon porządnie na czujnik dla kazdego cylindra to jest podstawa !!!!!!!!!!!!!! i nie ma prawa sie zalewac nawet na wychechlanym silniku



nie rozumiem tylko byscie zamieniali //kombinowali a syreny kiedys jezdzily na oryginalnych zespolach i bylo dobrze
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Może masz za duży poziom paliwa w komorze pływakowej.
ODPOWIEDZ