TABLICE ROZDZIELCZE co i jak???

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

CZESIO1958 pisze:To nie są starowskie klamki.
nie upieram się, a może Trabant ?
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

http://www.editer.pl/fotka/09773a2c4fb0 ... e38c_1.jpg
Tu wygląda na normalny skalpel z Fiata 125p.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

o_O
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ma nawet radio chyba o_O
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

CZESIO1958 pisze:http://www.editer.pl/fotka/09773a2c4fb0 ... e38c_1.jpg
Tu wygląda na normalny skalpel z Fiata 125p.
takiej mozliwości nie ma, klamka znana jako skalpel z Fiata 125p zadebiutowała w Fiacie 124 w roku 1966
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Panowie, te skalpele mogły być dosłownie od czegokolwiek =====ale już nigdy się tego na 100% nie dowiemy.
W latach 50-60 i 70 takie klamki z wciskanymi zameczkami były dosyć powszechne nawet w samochodach zachodnich.
Mieli duże pole do popisu, także nie zdziwiłbym się jeśli adaptowali te klamki od czegoś egzotycznego ===np. Simki, Borgwarda.

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Ano tak może być .
motomania na luzie
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Tak ogólnie - książki Glinki są dla mnie "normalne", bo tak samo są napisane książki napraw do Żuków, do Nys, do Warszaw... Taki był pewien standard, "sztampa".
Zdjęcia prototypów w instrukcjach czy książkach napraw - również nic nadzwyczajnego. W jednej z instrukcji obsługi Żuka są zdjęcia aut z nigdy nie wprowadzoną do produkcji atrapą, całkiem różną od stosowanej. W książkach do Nysy, zwłaszcza 501, za modela do zdjęć instruktażowych robi niewykończony egzemplarz z uproszczonym względem seryjnego tylnym pasem. Prospekty Warszawy, Nysy czy Żuka z lat 60. i 70. pełne są wersji prototypowych / przedseryjnych.
Po prostu zwykle materiały reklamowe oraz "obsługowe" przygotowywano równolegle z prototypem, z badaniami pojazdu -a gdy zmiany nie zostały zatwierdzone do produkcji - lub całkiem odwrotnie, dopracowano pojazd i wprowadzano jeszcze kilka zmian - prospekty czy książki już czekały przyklepane w kolejce i tak były drukowane.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

EDIT 03.VI.2013 ===czyli próba udzielenia wyczerpującej odpowiedzi na pytanie kol. Tomka. :helm :ok2
Tomasz pisze:Mnie się wydaje, że to była na pewno wczesna 105 ale mogła być buda zmieniona. Najciekawsze jest to, że klakson miała z logiem FSO ... o_O :> o_O

Jak kiedy spotkam tego gościa od którego ją wziąłem to zapytam czy czasem buda zmieniona nie była i jaki to był pierwotnie model. Tak z ciekawości..
====A więc ==jak powszechnie wiadomo robię zaocznie administrację. W ramach zaliczenia drugiego semestru odbywam praktykę w starostwie skąd mam dostęp między innymi do tzw. "LEX-a" [lex.online].
Oto na co natrafiłem w ramach przypadkowego surfowania:

-----------------***----------------
UCHWAŁA SĄDU NAJWYŻSZEGO
Z DN. 5-go KWIETNIA '74
III CZP 10/74
OSNC 1974/12/207


===="Przy naprawach uszkodzonego pojazdu w zasadzie zastępuje się uszkodzone części mechanizmów lub wyposażenia częściami nowymi tego samego rodzaju i gatunku. Jednakże nie zawsze jest to możliwe. Jednym z przykładów niemożliwości użycia do naprawy takich samych części jest zaniechanie ich produkcji, jak to np. ma miejsce z nadwoziem samochodu "Syrena": nadwozia model 104 nie produkuje się już, natomiast zniszczone nadwozie model 104 może być zastąpione nadwoziem droższym model 105. Części aktualnie produkowane, znajdujące się w sprzedaży i nadające się do zastąpienia części zniszczonych mogą przewyższać jakością i ceną odpowiadające im części poprzednio produkowane, zgodnie zresztą z zasadą postępu technicznego i doskonalenia produkcji. Fakt ten jednak nie może wpłynąć na odmienny sposób ustalania wysokości szkody i odszkodowania, gdyż ogólne warunki tego nie przewidują".

------------------***------------------
Wiem, że Forum odwiedzajął także prawnicy mogący zweryfikować wszystko to co napisałem ====dlatego żeby nie było że coś wkręcam. :devil3

::::P.S. Rzućcie okiem na zamieszczone poniżej artykóły ===najbardziej istotny jest jeden wspólny szczegół:

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

ja nie wiem o jaki szczegół Ci chodzi ? że autorem jest Zbigniew D. Skoczek ?
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Maciekb pisze:ja nie wiem o jaki szczegół Ci chodzi ? że autorem jest Zbigniew D. Skoczek ?
To by było za oczywiste. :smiech
>
>
>
Proszę w treść artykułu się wczytać. :jupi:
Chodzi o pewnego inżyniera.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

no to zapewne chodzi o Zdzisława Glinkę :>
zastanawia mnie jednak coś innego , mianowicie zespół do spraw odwrócenia drzwi w Syrenie powstał wedle artykułu dopiero w 1971
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

jednak juz w latach 60 tych pojawiła sie syrena 104 z drzwiami jak w 105
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

motonita pisze:jednak juz w latach 60 tych pojawiła sie syrena 104 z drzwiami jak w 105
no dokładnie o tym myśle Panie Kierowniku, coś ten artykuł się mija z prawdą chyba
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

.... no coments
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
ODPOWIEDZ