Syrena 104 z marca 1961!!!
Tak na tym filmiku oglądam, ze silnik jest co prawda S31 ale chłodzenie ma grawitacyjne, jak w S15 Miał wejść do produkcji w 63. To chłopaki mieli mały poślizg, no i nie wszystko się udało. Najbardziej szkoda zawieszenia.
Ale w kronice było pięknie ładnie a kto tam pamiętał co mówili w kronice 2 lata wstecz.
Ale w kronice było pięknie ładnie a kto tam pamiętał co mówili w kronice 2 lata wstecz.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Re: Syrena 104 z marca 1961!!!
====="Michalalex ma rację!!!!!!!!!!! W moim mieście są dwie czytelnie ===i w ŻADNEJ, powtarzam w ŻADNEJ nie ma już gazet motoryzacyjnychmichalalex pisze:"Motory" poszły na makulaturę . Wiele lat temu, kiedy nie miałem jeszcze Syreny pamiętam, że przeglądałem tam "Motor", ładnie oprawiony. Podobno nie mają miejsca... Czyżby dostali odgórne polecenie z ministerstwa, że na półce powinno być miejsce tylko dla "Gazety Wybiórczej"? Niestety, akurat wszechobecność tego szmatławca w Czytelni rzuciła mi się w oczy.
Archiwalne egzemplarze "Motoru" czy chociażby "Żołnierz Polski" poszły na makulaturę ===całe kartonowe segregatory/pudełka tego były, wszystko spisane na straty podobnie jak seria Żółty Tygrys....
Naród który nie szanuje swojej historii jest narodem bez przyszłości ==niestety.
Osobiście dopatruję się w tym celowych i spremedytowanych działań nie[rządu] na rzecz dalszego wymóżdżania młodego pokolenia.
===Spójrzmy prawdzie w oczy, o ile PRL kształcił kadrę inżynierską całkowicie na koszt państwa, wybudował 1000 szkół i placówek dydaktycznych to dzisiajsza niewola produkuje przygłupów w spodniach z kroczem na wysokości kolan ====nie potrafiących napisać głupiej rozprawki "bo streszczenia nie było na internecie". Głupimi małpami łatwiej rządzić.
OCZYWIŚCIE mamy demokrację ===="wolność" w szeroko rozumianym znaczeniu tego słowa. Nie ma czytelni, klubów wioślarskich, kajakarskich, świetlic ==a więc państwo nie uzależnia od siebie obywateli. Róbta co chceta. Niech młodzi chodzą i rozwalajął pałkami samochody bo to "mała szkodliwość społeczna czynu."
===Owszem jest prasa regionalna, Rzeczpospolita, Polityka, angora, wybiórcza i do niedawna także Newsweek ==sztandarowy szmatławiec lemingów. Na to jest miejsce.
Przyznam, że był to magazyn jak najbardziej na poziomie mniej więcej do chwili objęcia funkcji red-nacza przez Tomasza Lisa bo od tego czasu to jeden lewacki bełkot ==Kwachu to wyrocznia, Kalkmann =Kaczyński jest be, zielona wyspa to raj na ziemii, najwyższy wzrost gospodarczy w Europie.
===To dlatego kupuję Gazetę Polską, ew. Fakt i Super Express gdyż [czasami] trafi się tam artykół lub dwa napisane w sposób obiektywny. Ogólnie SE to taka proletariacka gazeta naszych czasów, wszystko napisane zrozumiale, krótko i zwięźle ==w sam raz dla typowego przedstawiciela klasy robotniczej.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=16703
No to sobie ponarzekałem
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
nie wiem czy znacie te fotki: http://www.classiccarcatalogue.com/FSO%201961.html
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
===Zdjęcia są super, powiedziałbym rzucające zupełnie nowe światło na kwestię prototypu 104/61.Maciekb pisze:nie wiem czy znacie te fotki: http://www.classiccarcatalogue.com/FSO%201961.html
Gwiazdkę do zamykania drzwi prawdopodobnie zakosili od Trabanta/Wartburga. W każdym razie jest to ZUPEŁNIE INNY mechanizm od użytego później w modelu 105.
Na jednej z fotek jest nawet widoczna ta sama tajemnicza kratka co u Glinki...
Kilka rzeczy się natomiast nie zgadza ====chociażby znaczek na tablicy rozdzielczej. Na fotce z linku jest napis "Skarpeta" starego typu w miejsce normalnego 104.
Także i samochód wydaje się nieco jaśniejszy.
Mając na uwadze powyższe wydaje mi się, że albo wykonali kilka prototypów różniących się nieznacznie szczegółami wyposażenia albo ten jeden trafił do ośrodka badawczo-rozwojowego gdzie był w późniejszych latach poddawany modyfikacjom...
Pzdr
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
KIEROWCA, ja taką właśnie białą kratkę na środku deski rozdzielczej (jakby do odprowadzenia ogrzewania w stronę facjat kierowcy i pasażera) widziałem w pewnej 104 z Aleksandrowa Łódzkiego mając 5-6 lat. DOSŁOWNIE!KIEROWCA pisze:Na jednej z fotek jest nawet widoczna ta sama tajemnicza kratka co u Glinki...
Zapamiętałem to dokładnie (a mam pamięć do szczegółów - jak opowiadam rodzicom niektóre przygody i zdarzenia z wczesnego dzieciństwa to moi rodzice są w szoku), gdyż w żadnej innej Syrenie tej kratki nie widziałem wtedy ani tym bardziej teraz ! Gdy miałem 16 lat spotkałem syna właściciela (poprzez przypadek - przez wspólnych znajomych - poprzez przypadkowe zamienienie kilku słów o syrenie) a on powiedział, że jego ojciec miał na 'piaskach' (taka potoczna dzielnica w aleksie) niebieską 104 kurołapkę, którą UKRADLI!!
104, o której piszę była jak najbardziej 'normalna'. Miała otwierane drzwi pod wiatr, kanciate zakończenia klapy i 'normalny'wlew, także pewnie poza tą kratką w desce nie ma nic (chyba)wspólnego z tym prototypem z '61roku.
Jednakże...... baaaaaaaardzo ciekawą Syreną jest Syrena, która spośród kilku została wykorzystana do filmu " Dom".
Przypatrzcie się dokładnie!!
W jednym z odcinków pijany Leszek jedzie i wyprzedza ciężarowe auta Syreną 105/105L z listwami itd itp.. Kiedyś wcześniej o tym pisałem ale mało było zainteresowania moją uwagą na ten temat, więc znów piszę ale tutaj..
Jednak Syrena która została wykorzystana do sceny z wypadkiem (rozbiciem z przodu i z tyłu) to Syrena powiedziałoby się, że model 104! Jednak zatrzymując filmik klatka po klatce WYRAŹNIE idzie dostrzec, iż na boku niniejsza Syrena ma wysokie podszybia (jak 100-104) ALE klamka ma miejsce przy środkowym słupku prawie jak w 105... CIEKAWE...
"silnik jest co prawda S31 ale chłodzenie ma grawitacyjne, jak w S15"
na zdjęciach z http://www.classiccarcatalogue.com/FSO%201961.html też to widać.
Wie ktoś czy dolny wylot z chłodnicy był gruby i owalny (spłaszczony w poziomie)?
Mam taki zestaw i jestem ciekaw czy to oryginał. Rozumiem, że nagrzewnicy w takiej 104-ce nie było?
na zdjęciach z http://www.classiccarcatalogue.com/FSO%201961.html też to widać.
Wie ktoś czy dolny wylot z chłodnicy był gruby i owalny (spłaszczony w poziomie)?
Mam taki zestaw i jestem ciekaw czy to oryginał. Rozumiem, że nagrzewnicy w takiej 104-ce nie było?
Tak, myślę, że to oryginalna prototypowa chłodnica rarytas, rodzynek warta 10000000$ albo zwykła chłodnica od Syren 100-103 - bo miały spłaszczony dolny króciec - warta trochę mniejczach pisze:Wie ktoś czy dolny wylot z chłodnicy był gruby i owalny (spłaszczony w poziomie)?
Mam taki zestaw i jestem ciekaw czy to oryginał.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Chyba się nie zrozumieliśmy. Ja chcę włożyć ten silnik z chłodnicą do swojej 104-i i zastanawiam się, czy dorabiać pompę wody i nagrzewnicę, czy zostawić jak jest- jeśli jest w oryginale. Ten spłaszczony dolny króciec nie jest mały tylko duży. Stąd moje pytanie- nie widziałem takiego.Yanosik pisze: Tak, myślę, że to oryginalna prototypowa chłodnica rarytas, rodzynek warta 10000000$ albo zwykła chłodnica od Syren 100-103 - bo miały spłaszczony dolny króciec - warta trochę mniej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dałeś zdjęcia chłodnicy od 100-103. Chcesz ją dać do 104? Pewnie się da, ale na pewno trzeba przerabiać. W końcu 104 ma termostat, pompę i nagrzewnicę. Wg mnie, grube chłodnice do 104 były podobne, lecz nie miały czujnika temperatury, wlot miały mniejszej średnicy i nie centralnie a z boku. Nie wiem jak wylot na dole, ale chyba też mniejszej średnicy.
W oryginale 104 nigdy nie miała obiegu grawitacyjnego (nie mówimy o tym "prototypie" 104 z drzwiami otwieranymi w zła stronę).
P.S. Pokaż nowe zdjęcia swojej 104...
W oryginale 104 nigdy nie miała obiegu grawitacyjnego (nie mówimy o tym "prototypie" 104 z drzwiami otwieranymi w zła stronę).
P.S. Pokaż nowe zdjęcia swojej 104...
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.