co z olejem??? :)

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

krzysiek

co z olejem??? :)

Post autor: krzysiek »

mam pytanko, chcialem olej w silniku wymienic, na 2sówach nieznam sie kompletnie, co zrobic, niewiem nawet gdzie olej lac, czy tu jest filtr oleju??? ile oleju nalac??? ( prosze o jakies wskazówki, bez glupich komentarzy:)
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

:-) hehe no właśnie widać że się kompletnie nie znasz.
Syrena to tzw. 2 takt, nie ma ona miski olejowej, olej "mixol" dolewa sie do paliwa chyba w proporcji 30\1. Filtr oleju-czegoś takiego nie ma :-).
Paliwo najpierw przechodzi przez wał napędowy a następnie wlatuje ci na tłoki. Prościej wytłumaczyć się nie da
PS. syrena zaworów też nie ma więc jak zacznie ci coś klekotać to nie ściągaj głowicy z myślą że znajdziesz tam zawory :-)
Pozdrawiam DanieL
Awatar użytkownika
Wario_men
Posty: 9
Rejestracja: 2005-03-04, 22:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Wario_men »

Oj, oj...
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

No, nie tutaj to szanowny Kolega po prostu mnie zabil... :)

PS. Nie Zastanawiales sie, czy moze z samochodu nie przesiazsc sie na rower :D :o :?:
Oczywiscie to nie mialo byc obrazliwe :oops: :D
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
krzysiek

Post autor: krzysiek »

ja rozumiem, ale latek mam tylko 20scia i z takim silnikiem jeszcze do czynienia nie mialem, pozatym po liceum jestem,,, :oops: :lol: :o :D , niesmiac sie ,, kto pyta nie bladzi, 8)
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Dwadzieścia lat i jeszcze komara(/rometa/inny wynalazek) nie rozbierał? Ehhhh Polska schodzi na psy... :lol: :lol:


Ale nie łam się, szybko nadrobisz bo najpopularniejsze dwusuwy są proste jak konstrukcja cepa. :D
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
marek105

Post autor: marek105 »

krzysiek pisze:ja rozumiem, ale latek mam tylko 20scia i z takim silnikiem jeszcze do czynienia nie mialem, pozatym po liceum jestem,,, :oops: :lol: :o :D , niesmiac sie ,, kto pyta nie bladzi, 8)
Ja mam 21 lat tez jestem po ogolniaku i mysle ze jaksie ktos interesuje motoryzacja to takie podstawy powinien wiedziec. Do roboty krzysiu !! Bierz klucz i ksiazke Glinki i majstruj. Duzo sie nauczysz
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Heh :) z jednej strony może i śmieszne... ALE... przypomnijcie sobie jak każdy z Was zaczynał i swoje wpadki... najgłupsze pytania, do najmniej właściwych osób :P itp. Ja przed Syreną miałem do czynienia z mechaniką jedynie przy rowerze i mimo, że na jakies pół roku przed zakupem pilnie studiowałem "bblię" Paana Glinki, to przez rok tylko posiadania Syrenki nauczyłem się naprawdę dużo... :) prawdę mówiąc niewiel zostało takich rzeczy których bym już przy niej nie robił... :) Dla chcącego nic trudnego, jeśli tylko masz wystarczającą ilość zapału, to dobrniesz swego, polecam też poszukać stronek o ogólnych zasadach działania różnych silników, różnicach w budowie, zaletach i wadach... czasem można wpaśc na jakiś ciekawy pomysł, co tu poprawić w silniku żeby polepszyć osiągi albo obniżyć spalanie... :)
krzysiek

Post autor: krzysiek »

ten temat zostal stworzony do zadawania pytan, i udzielania odpowiedzi, moja wiedza na temat syreny to moja sprawa,a nie temat do roztrzasania i licytowania sie kto umie i wie wiecej, jestem pewien ze wiekszosc ludzi ma jeszcze mniej wiedomosci odemnie, dziekuje DANEK_105 za informacje, a innych informuje ze ksiazki glinki jeszcze nie mam, a syrene mam dopiero 2gi miesiac, wiec sie ucze, a najlepiej prosze administratora forum o wykasowanie tematu, zeby zakonczyc te rozwazania
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Hej, co tak nieuprzejmie :?: Wszyscy chcieli tylko pomoc i cos doradzic :idea:
No a co do literatury to zapraszam do dzialu DOWNLAND- TECHNIKA
Pozdrawiam :D
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
krzysiek

Post autor: krzysiek »

przepraszam :lol: :lol: :lol: , ponioslo mnie, ale chyba nikt nie lubi jak sie z niego smieja :twisted: :P pozdrawiam :!: :!:
inzynier Glinka

nie martw sie!!!

Post autor: inzynier Glinka »

niech sie z Ciebie nikt nie smieje. to normalne ze na poczatku nic nie przychodzi latwo. a moze ktos z was pomoze mi znalezc chlodnice w maluchu. nie wiem gdzie dolac wody a boje sie ze sie zatrze silnik. prosze o pomoc.
taeda

olej do syrenki---TAAAAAK

Post autor: taeda »

Jest pewien problem z olejem.
Olej wlewamy do benzyny, w stosunku =prawie 200 ml na 5 litrów benzyny.Zarówno MIXOL jak i stary LUX10. Warto nadmienić, że lepszy jest LUX10 bo jest tłuściejszy i dla starych przechodzonych motorów po prostu zalecam go !
I nie tylko ja (moja skarpeta ma już 30 lat.......).
Oba oleje bełtamy mocno w kanistrze , bo wbrew pozorom słynny MIXOL wcale nie chce sie sam rozpuścić zwłaszcza w porze zimowej !!!!!
Bełtamy też gdy mieszanka stoi długo bez ruchu w kanistrze. Do zbiornika Syreny polecam wlewać tylko 5 litrów mieszanki--resztę wozimy w kanistrze w bagażniku (chodzi o cisnienie na pompę---zaworek zwykle słabo trzyma i gaźnik podaje za dużo==efekt==zużycie paliwa o 1 litr większe niż powinno być ! na setkę).
Nie stosuję innych olejów....bo te obecne drogie wynalazki do dwusuwów są dobre ale na Marsie, a w silniku z luzami po prostu dają zatarcia i wybicia mechaniczne (za dobre są, za lekkie).
Natomiast jest problem z olejem do skrzyni biegów. Warto go wymienić co 2 lata. Wchodzi tam 2 litry. Niestety nie ma już słynnego HIPOL 15, który był tak gęsty, ze amortyzował luzy w skrzyni i stawała sie niezniszczalna !!!!!!! Dzisiejsze oleje skrzyniowe są za rzadkie do Syreny.
Polskie oleje z oznaczeniem GL 5 (Hipol) są do niczego--to jakieś ścieki !
Używam ELF GL-4 i on pozwala skrzyniom żyć. O polskich olejach zapomnijcie !!!!!!!!!!!! Ale i on jest troche za rzadki--cóz , trudno...
Poruszony przez twórcę wątku problem oleju jest więc ważny--ale dotyczy oleju do skrzyni biegów a nie silnikowego.
PS. Taki sam olej GL-4 można nalać do przekładni kierowniczej raz na X -lat......przedtym jednak stary olej wyssać nalezy strzykawką + rurka przez otwór wlewowy.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Moze to glupio pytac :oops: ale co by sie stalo jesli jako olej przekladniowy do skrzyni wlalbym jakis gesty olej silnikowy np. CASTROL GTX MAGNATEC :?: :idea:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
papiej

Post autor: papiej »

co by sie stalo - w wartburgu na przyklad jak wlejesz nie ten olej co trzeba, to potrafi on rozpuscic elementy w skrzyni biegow, ktore za z domieszka miedzi. poza tym oleje przekaldniowe sa do przekladni, a silnikowe do silnikow. i niech tak moze zostanie? co do luxa - strasznie jest oporny w mieszaniu, cale zycie jezdzimy na miksolu w rodzinie i silniki robia po 120tys bez problemu (mowa o wartburgu)
ODPOWIEDZ