co z olejem??? :)
Moderator: adameo2
co z olejem??? :)
mam pytanko, chcialem olej w silniku wymienic, na 2sówach nieznam sie kompletnie, co zrobic, niewiem nawet gdzie olej lac, czy tu jest filtr oleju??? ile oleju nalac??? ( prosze o jakies wskazówki, bez glupich komentarzy:)
- Danek__105
- -#Youngtimer
- Posty: 327
- Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
- Lokalizacja: Szczecin
hehe no właśnie widać że się kompletnie nie znasz.
Syrena to tzw. 2 takt, nie ma ona miski olejowej, olej "mixol" dolewa sie do paliwa chyba w proporcji 30\1. Filtr oleju-czegoś takiego nie ma .
Paliwo najpierw przechodzi przez wał napędowy a następnie wlatuje ci na tłoki. Prościej wytłumaczyć się nie da
PS. syrena zaworów też nie ma więc jak zacznie ci coś klekotać to nie ściągaj głowicy z myślą że znajdziesz tam zawory
Pozdrawiam DanieL
Syrena to tzw. 2 takt, nie ma ona miski olejowej, olej "mixol" dolewa sie do paliwa chyba w proporcji 30\1. Filtr oleju-czegoś takiego nie ma .
Paliwo najpierw przechodzi przez wał napędowy a następnie wlatuje ci na tłoki. Prościej wytłumaczyć się nie da
PS. syrena zaworów też nie ma więc jak zacznie ci coś klekotać to nie ściągaj głowicy z myślą że znajdziesz tam zawory
Pozdrawiam DanieL
No, nie tutaj to szanowny Kolega po prostu mnie zabil...
PS. Nie Zastanawiales sie, czy moze z samochodu nie przesiazsc sie na rower
Oczywiscie to nie mialo byc obrazliwe
PS. Nie Zastanawiales sie, czy moze z samochodu nie przesiazsc sie na rower
Oczywiscie to nie mialo byc obrazliwe
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Dwadzieścia lat i jeszcze komara(/rometa/inny wynalazek) nie rozbierał? Ehhhh Polska schodzi na psy...
Ale nie łam się, szybko nadrobisz bo najpopularniejsze dwusuwy są proste jak konstrukcja cepa.
Ale nie łam się, szybko nadrobisz bo najpopularniejsze dwusuwy są proste jak konstrukcja cepa.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Ja mam 21 lat tez jestem po ogolniaku i mysle ze jaksie ktos interesuje motoryzacja to takie podstawy powinien wiedziec. Do roboty krzysiu !! Bierz klucz i ksiazke Glinki i majstruj. Duzo sie nauczyszkrzysiek pisze:ja rozumiem, ale latek mam tylko 20scia i z takim silnikiem jeszcze do czynienia nie mialem, pozatym po liceum jestem,,, , niesmiac sie ,, kto pyta nie bladzi,
Heh z jednej strony może i śmieszne... ALE... przypomnijcie sobie jak każdy z Was zaczynał i swoje wpadki... najgłupsze pytania, do najmniej właściwych osób itp. Ja przed Syreną miałem do czynienia z mechaniką jedynie przy rowerze i mimo, że na jakies pół roku przed zakupem pilnie studiowałem "bblię" Paana Glinki, to przez rok tylko posiadania Syrenki nauczyłem się naprawdę dużo... prawdę mówiąc niewiel zostało takich rzeczy których bym już przy niej nie robił... Dla chcącego nic trudnego, jeśli tylko masz wystarczającą ilość zapału, to dobrniesz swego, polecam też poszukać stronek o ogólnych zasadach działania różnych silników, różnicach w budowie, zaletach i wadach... czasem można wpaśc na jakiś ciekawy pomysł, co tu poprawić w silniku żeby polepszyć osiągi albo obniżyć spalanie...
ten temat zostal stworzony do zadawania pytan, i udzielania odpowiedzi, moja wiedza na temat syreny to moja sprawa,a nie temat do roztrzasania i licytowania sie kto umie i wie wiecej, jestem pewien ze wiekszosc ludzi ma jeszcze mniej wiedomosci odemnie, dziekuje DANEK_105 za informacje, a innych informuje ze ksiazki glinki jeszcze nie mam, a syrene mam dopiero 2gi miesiac, wiec sie ucze, a najlepiej prosze administratora forum o wykasowanie tematu, zeby zakonczyc te rozwazania
Hej, co tak nieuprzejmie Wszyscy chcieli tylko pomoc i cos doradzic
No a co do literatury to zapraszam do dzialu DOWNLAND- TECHNIKA
Pozdrawiam
No a co do literatury to zapraszam do dzialu DOWNLAND- TECHNIKA
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
nie martw sie!!!
niech sie z Ciebie nikt nie smieje. to normalne ze na poczatku nic nie przychodzi latwo. a moze ktos z was pomoze mi znalezc chlodnice w maluchu. nie wiem gdzie dolac wody a boje sie ze sie zatrze silnik. prosze o pomoc.
olej do syrenki---TAAAAAK
Jest pewien problem z olejem.
Olej wlewamy do benzyny, w stosunku =prawie 200 ml na 5 litrów benzyny.Zarówno MIXOL jak i stary LUX10. Warto nadmienić, że lepszy jest LUX10 bo jest tłuściejszy i dla starych przechodzonych motorów po prostu zalecam go !
I nie tylko ja (moja skarpeta ma już 30 lat.......).
Oba oleje bełtamy mocno w kanistrze , bo wbrew pozorom słynny MIXOL wcale nie chce sie sam rozpuścić zwłaszcza w porze zimowej !!!!!
Bełtamy też gdy mieszanka stoi długo bez ruchu w kanistrze. Do zbiornika Syreny polecam wlewać tylko 5 litrów mieszanki--resztę wozimy w kanistrze w bagażniku (chodzi o cisnienie na pompę---zaworek zwykle słabo trzyma i gaźnik podaje za dużo==efekt==zużycie paliwa o 1 litr większe niż powinno być ! na setkę).
Nie stosuję innych olejów....bo te obecne drogie wynalazki do dwusuwów są dobre ale na Marsie, a w silniku z luzami po prostu dają zatarcia i wybicia mechaniczne (za dobre są, za lekkie).
Natomiast jest problem z olejem do skrzyni biegów. Warto go wymienić co 2 lata. Wchodzi tam 2 litry. Niestety nie ma już słynnego HIPOL 15, który był tak gęsty, ze amortyzował luzy w skrzyni i stawała sie niezniszczalna !!!!!!! Dzisiejsze oleje skrzyniowe są za rzadkie do Syreny.
Polskie oleje z oznaczeniem GL 5 (Hipol) są do niczego--to jakieś ścieki !
Używam ELF GL-4 i on pozwala skrzyniom żyć. O polskich olejach zapomnijcie !!!!!!!!!!!! Ale i on jest troche za rzadki--cóz , trudno...
Poruszony przez twórcę wątku problem oleju jest więc ważny--ale dotyczy oleju do skrzyni biegów a nie silnikowego.
PS. Taki sam olej GL-4 można nalać do przekładni kierowniczej raz na X -lat......przedtym jednak stary olej wyssać nalezy strzykawką + rurka przez otwór wlewowy.
Olej wlewamy do benzyny, w stosunku =prawie 200 ml na 5 litrów benzyny.Zarówno MIXOL jak i stary LUX10. Warto nadmienić, że lepszy jest LUX10 bo jest tłuściejszy i dla starych przechodzonych motorów po prostu zalecam go !
I nie tylko ja (moja skarpeta ma już 30 lat.......).
Oba oleje bełtamy mocno w kanistrze , bo wbrew pozorom słynny MIXOL wcale nie chce sie sam rozpuścić zwłaszcza w porze zimowej !!!!!
Bełtamy też gdy mieszanka stoi długo bez ruchu w kanistrze. Do zbiornika Syreny polecam wlewać tylko 5 litrów mieszanki--resztę wozimy w kanistrze w bagażniku (chodzi o cisnienie na pompę---zaworek zwykle słabo trzyma i gaźnik podaje za dużo==efekt==zużycie paliwa o 1 litr większe niż powinno być ! na setkę).
Nie stosuję innych olejów....bo te obecne drogie wynalazki do dwusuwów są dobre ale na Marsie, a w silniku z luzami po prostu dają zatarcia i wybicia mechaniczne (za dobre są, za lekkie).
Natomiast jest problem z olejem do skrzyni biegów. Warto go wymienić co 2 lata. Wchodzi tam 2 litry. Niestety nie ma już słynnego HIPOL 15, który był tak gęsty, ze amortyzował luzy w skrzyni i stawała sie niezniszczalna !!!!!!! Dzisiejsze oleje skrzyniowe są za rzadkie do Syreny.
Polskie oleje z oznaczeniem GL 5 (Hipol) są do niczego--to jakieś ścieki !
Używam ELF GL-4 i on pozwala skrzyniom żyć. O polskich olejach zapomnijcie !!!!!!!!!!!! Ale i on jest troche za rzadki--cóz , trudno...
Poruszony przez twórcę wątku problem oleju jest więc ważny--ale dotyczy oleju do skrzyni biegów a nie silnikowego.
PS. Taki sam olej GL-4 można nalać do przekładni kierowniczej raz na X -lat......przedtym jednak stary olej wyssać nalezy strzykawką + rurka przez otwór wlewowy.
Moze to glupio pytac ale co by sie stalo jesli jako olej przekladniowy do skrzyni wlalbym jakis gesty olej silnikowy np. CASTROL GTX MAGNATEC
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
co by sie stalo - w wartburgu na przyklad jak wlejesz nie ten olej co trzeba, to potrafi on rozpuscic elementy w skrzyni biegow, ktore za z domieszka miedzi. poza tym oleje przekaldniowe sa do przekladni, a silnikowe do silnikow. i niech tak moze zostanie? co do luxa - strasznie jest oporny w mieszaniu, cale zycie jezdzimy na miksolu w rodzinie i silniki robia po 120tys bez problemu (mowa o wartburgu)