Zmiana biegunowości czy odizolowanie alternatora

schematy
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Zmiana biegunowości czy odizolowanie alternatora

Post autor: Kozak90 »

Jestem po zakupie alternatora do C330 i teraz pytanie. Czy lepiej zmienić biegunowość w Syrenie czy wyizolować alternator od silnika?

Chyba ,ze jest możliwość przeróbki alternatora?

Alternator kupiłem na tej aukcji:

http://allegro.pl/alternator-ursus-c-33 ... 72404.html

Co radzicie?
Paweł 105L
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 235
Rejestracja: 2007-05-13, 23:26
Lokalizacja: Śląsk/Będzin

Post autor: Paweł 105L »

Nie lepiej bylo kupic altek z Fiata Uno.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

===Zakładając, że alternator ma "-" na masie zmieniłbym biegunowość całego samochodu zgodnie z poradnikiem autorstwa kol. "Sir".

Nie jestem elektronikiem ale skoro fachowiec pisze, że tak ma być to moim skromnym zdaniem nie ma co kombinować.

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Paweł 105L, A dlaczego akurat z UNO?
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Będziesz miał trochę problem z zamontowaniem tego alternatora a dokładnie z napinaczem tak samo jak Lesiu. Co do biegunowości zmieniłbym na minus na masie nawet dla bezpieczeństwa.
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

A Ursus ma + czy - na masie? Bo jeśli to altek do Ursusa to pewnie będzie jak w Ursusach bywało. Jeśli - na masie, to tylko przebiegunować. Izolowanie nie ma sensu. Ciężko zrobić a jak izolacja [bip], to spali się auto - szkoda.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ursus oryginalnie ma plus na masie tak samo jak Syrena. Izolowanie alternatora niema sensu bo wystarczy że klucz spadnie nie tam gdzie trzeba i dymyt :fire
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

Yanosik, nie każdy ;)
c330 miała plus na masie, c360 już minus na masie ;)
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

No mi akurat chodziło o ciapka :ok3
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

Jakoś nie mam przekonania do tych alternatorów, ja mam u siebie w syrzenie prądnice i nigdy nie miałem problemu z prądem.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Paweł 105L
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 235
Rejestracja: 2007-05-13, 23:26
Lokalizacja: Śląsk/Będzin

Post autor: Paweł 105L »

mam u siebie zamontowany z fiata Uno a dlatego ze jest na pasek tak jak zipka ma (nawet pasek zostal oryginal) zamontowalem na wykorzystując dwa oryginalne uchwyty prądnicy . Reglera altek ma na sobie wiec wystarczy go tylko wzbudzic a juz dziala.

Całą instalacje wykorzystałem oryginalna. Dołożony jest tylko przewód od altka do przerwodu na rozruszniku i dalej leci juz prad do aku.

Altek taki. http://allegro.pl/fiat-uno-1-4-alternat ... 40738.html
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

W Syrenie przy dołożeniu alternatora praktycznie żadnych przewodów nie trzeba przerabiać czy dokładać czy obcinać, wystarczy tylko odpowiednio przepiąć oryginalne przewody.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

..ale trzeba po takiej przeróbce (gdy już minus jest na masie) zmienić polaryzację silniczka od nagrzewnicy/dmuchawy i wycieraczek..... :faja :piwo: :ok3
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Zdecydowanie przechodzimy na "minus na karoserii". Wszelkie próby pozostawienia "plusa na karoserii" i 'izolowania' alternatora to tylko i wyłącznie proszenie się o kłopoty...

O czynnościach po przejściu na "plus na karoserii" pisałem w tym wątku: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8515

O sposobie podłączenia alternatora zamiast prądnicy też gdzieś pisałem... W sumie można by gdzieś ten wątek/wątki z montażem alternatora przykleić -- bo to są ciągle powracające tematy.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
105L `79
-#Junior
-#Junior
Posty: 145
Rejestracja: 2008-06-23, 08:31
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: 105L `79 »

KOZAK90, mam pytanie, jak się sprawdza ten alternator o którym pisałeś (od ursusa C-330)?

Przymierzam się do kupna altka od ursusa C-360.

Jak myślicie, będzie dobry?

na zdjęciu są poniżej są altki od C-330 i C-360. Różnice są takie jak widać, (poza oczywiście szerokością koła pasowego - C-330 - 13 mm, C-360 - 17 mm)

chodzi mi o to że nie mam już nerwów, a nadarza się okazja aby kupić alternator od C360 za niezłą cenę.

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ