POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Warszawa Garbuska - Pytanie
Autor Wiadomość
skorupin 

Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 1
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-05-03, 01:08   Warszawa Garbuska - Pytanie

Zwracam się do Was o pomoc, czy Warszawa garbuska była produkowana z taką atrapą chłodnicy jak była w modelach 203(223)/204(224) ?

Jeżeli takie samochody wyjeżdżały seryjnie to jakie było oznaczenie tego modelu? To samo tyczy się tylnych lamp od Syreny w garbatej Warszawie, montowali seryjnie takie odwrócone o 90 stopni lampy?
Proszę o odpowiedzi
 
condorpapa 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 90
Skąd: mielec
Wysłany: 2013-05-03, 07:35   Re: Warszawa Garbuska - Pytanie

czy Warszawa garbuska była produkowana z taką atrapą chłodnicy jak była w modelach 203(223)/204(224) ? Tak

było oznaczenie tego modelu? 201, 202

montowali seryjnie takie odwrócone o 90 stopni lampy? Tak

W takiej konfiguracji grilla - grill skrzynkowy i karoseria garbata - posiadał warszawe papiez Jan Pawel II . Natomiast nie było takiego melanżu jak na fotce- gdzie gumowe kły przykręcone są do zderzaków starego typu. Bynajmniej we fabrycznym ukompletowaniu.
 
grobus 
młody syreniarz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 202
Skąd: świdnica
Wysłany: 2013-05-03, 08:04   

Co do tylnich lamp to sie zgodze a co do atrapy to nie Wydaje mi sie ze takiej atrapy fabrycznie nie montowano
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4546
Skąd: PRL
Wysłany: 2013-05-03, 08:48   

====Bardzo fajna Warszawina :ok3 Kiedyś zupełnie nieświadomie zbudowałem jej model w skali 1:43 :grinser

grobus napisał/a:
Co do tylnich lamp to sie zgodze a co do atrapy to nie Wydaje mi sie ze takiej atrapy fabrycznie nie montowano

::::Zgadza się. Chociaż nie wykluczam, że występowały takie kanciaste grille w ramach jakiś "przejściówkowych" eksperymentów ===[jak to w FSO] to ostatnia babuszka zjechała z taśmy z grillem starego typu i tego się może trzymajmy. :ok2
W tym konkretnym przypadku dopatrywałbym się inwencji twórczej któregoś z właścicieli, przede wszystkim chęci upodobnienia pojazdu do nowszego modelu. Pamiętajmy, że np. w latach 80 Warszawa, nawet ta "zwykła" był to paliwożerny grat i nieodłączny element krajobrazu wsi polskiej. Garbuskę określano wtedy mianem "starego modelu Warszawy" a więc totalna słoma z butów. :lol: Między innymi dlatego bardzo często zdarzały się przekładki dużych kierunków od Nyski, kłów zderzaka czy grilla od -2-0-3- który swoją drogą z estetycznego punktu widzenia jest najładniejszym warszawowskim przodem.
Lampy od Syreny występowały ===tzw. "czekoladki" z kratkowanym kloszem i metalowymi ramkami. Nieco inne od tych stopiątkowych.



Pozdrawiam :piwo:
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
adameo2 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 1127
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2013-05-03, 11:10   

Ttaka atrapa była montowana w serii w ostatnich modelach garbatej. Mam gdzies zdjecie w jakieś książce z 65 roku z taka wawa
_________________
Mercedes 200 W110 - 1965r.
 
 
grobus 
młody syreniarz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 202
Skąd: świdnica
Wysłany: 2013-05-03, 11:41   

Wg powyzszego zdjecia wychodzi ze nawet ostatnia wawka miała grill z wąsem a nie sedankowy takze dalej obstawiam iz to inwencja twórcza własciciela A lampki tylnie to rzeczywiscie tzw.czekoladki
 
adameo2 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 1127
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2013-05-03, 21:42   

grobus napisał/a:
Wg powyzszego zdjecia wychodzi ze nawet ostatnia wawka miała grill z wąsem a nie sedankowy takze dalej obstawiam iz to inwencja twórcza własciciela A lampki tylnie to rzeczywiscie tzw.czekoladki


Fakt te zdjęcie trochę miesza w mojej teorii dlatego poszukam dowodów na jej potwierdzenie, albo zwyczajnie nie mam racji ;)
_________________
Mercedes 200 W110 - 1965r.
 
 
Paweł 105L 
młody syreniarz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 235
Skąd: Śląsk/Będzin
Wysłany: 2013-05-04, 06:16   

nawet gdyby takie wersje wychodziły to garbuska z atrapa sedanki to jest cos nie halo, tak samo nie spotkalem się aby garbuska miała lampy tylne z syreny.

Włascicele garbusek w latach ich powiedzmy juz nie produkcji montowali atrapy z sedanów bo to w tamtych latach "odmładzało" samochod. Było to też robione umyslnie aby Milicja nie zatrzymała do kontroli bo wiadomo garbuski już miały lilka dobrych lat i stany techniczne były o wiele gorsze niż sedanów.
 
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4187
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-05-04, 08:06   

Taki tuning z epoki :helm
_________________
motomania na luzie
 
 
michalalex 
Wyznawca Syren



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 1650
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2013-05-04, 20:26   

Paweł 105L napisał/a:
tak samo nie spotkalem się aby garbuska miała lampy tylne z syreny.

Zwykłych lamp nie powinna mieć, ale czekoladki występowały właśnie w garbuskach, tak samo jak w pick-upach.
_________________
Syrena 104, Syrena Bosto
 
Paweł 105L 
młody syreniarz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 235
Skąd: Śląsk/Będzin
Wysłany: 2013-05-05, 07:51   

Pikusie miały inne oświetlenie z tyłu. takie małe lampeczki jak np kierunek z przodu w garbusce ew takie lampy jak sedanka.
 
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4546
Skąd: PRL
Wysłany: 2013-05-05, 08:26   

Paweł 105L napisał/a:
Pikusie miały inne oświetlenie z tyłu. takie małe lampeczki jak np kierunek z przodu w garbusce ew takie lampy jak sedanka.

Nie zgodze sie. Warszawa garbus NIGDY nie miala tamtych lamp od 203/Nyski. Male czerwone lampki jak w S 100 byly do czasu wprowadzenia migaczy natomiast ostatnie M20 mialy juz czekoladki jak S 102.

Pozdrawiam :piwo:
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
eMO 1966 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 603
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2013-05-09, 00:39   

Warszawa garbuska z atrapą jak w sedanie - NIGDY fabrycznie. Nawet papieska :devil3

("Stare" atrapy (M20 model 57/ 201) z zapasów magazynowych upychano jeszcze do połowy 1965 r do pick-upów(!) )

Model 201 / 202 Z WYGLĄDU różnił się od M20 model 57 TYLKO tylnymi lampami (właśnie te "odwrócone od syreny", skoro tak je już tutaj nazywamy ;) ) i zmienionym napisem ozdobnym "Warszawa" (m57 - tłoczona blaszka na masce, tak, jak starsze M20; model 201/202 - odlewany, jakby ręcznie pisany, na przednim błotniku).

Tylne lampy zespolone "jak w Syrenie" - tak, w Warszawach garbatych od 1960r (model 201).
Mowa o tzw "czekoladkach" - z karbowanym kloszem (bez kółeczek wewnątrz klosza).

Tylne lampy w Warszawach pick-up: najpierw 4 okrągłe (po 2 na stronę), takie, jak przednie kierunkowskazy modelu 57; tak samo jak w Nysie N59 i Żuku A03.
W 1960 - "od syreny" :lol: - "czekoladki", montowane pionowo. Te lampy stosowano w pick-upach do końca produkcji.
Warszawa pick-up nigdy fabrycznie nie miała lamp od sedanki.

Pozdrawiam! :piwo:
_________________
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
 
 
Marlon 
fso-fan@wp.pl



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 514
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-10-08, 18:22   warszawa

mam pytanko, w warszawie 200 z 59 roku tylnie lampy powinny być zdaje się szkalane,,, jeśli ktoś wię do którego roku był rozrusznik nożny w babce,, wyczytałem gdzieś , że do 60tego,, czy to prawda ?
_________________
Fenomenalne Samochody Osobowe
 
 
eMO 1966 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 603
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2013-10-23, 22:53   

Tak. Zmiana wychodzi gdzieś na przełomie lat 1959/1960.
Warszawa nr. podwozia 54819 - ostatnia z nożnym rozrusznikiem.
Warszawa nr. podwozia 54820 - pierwsza z rozrusznikiem "na kluczyk".
Pozdrawiam! :)
_________________
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY