104 wraca do życia

Relacje z przeprowadzonych remontów.
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

abc pisze:http://allegro.pl/syrena-nowy-pas-102-1 ... 98014.html
A co to za pas? Ma jednocześnie otwory na oświetlenie w górnej wnęce i otwory na odblaski jak 105?
Pewnie jakieś rzemiosło z tuningiem, bardzo modnym w tamtych latach na model jak najnowszy.
Trza by zapytać kaptiego, bo to jego aukcje, może coś odczyta z tej kartki.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Zobacz jak powinno wygladac podsietlenie i pas w moim temacie o 104 w dziale remonty.
Te nadkola wewnetrzne zrob. To najlepsze zabezpieczenie.
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

ja mam w 104 właśnie taki pas tylny z oświetleniem tablicy z góry i dziurą na kabel na dole oraz z otworami na odblaski
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Powodzenia :ok3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Jeżeli chodzi o dziurę na kabel u dołu to też u mnie była i tamtędy wyprowadziłem kabel, a z góry też jest podświetlenie. To też nic nie znaczy, bo pas mógł być wymieniany, ale w tamtych czasach nikt nie bawiłby się w robienie podświetlenia od góry, więc raczej było i z góry i dziurka.

[ Dodano: 2013-06-29, 18:43 ]
W późniejszych rocznikach 104 było tak, że przygotowane były dziury z gwintem do mocowania pasów bezpieczeństwa, w boczkach też była przewiercona dziura i jak ktoś chciał pasy to tylko nacinał skaj i przykręcał.
Syrena 104, Syrena Bosto
Adi_rallye
Posty: 17
Rejestracja: 2012-02-17, 16:30
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: Adi_rallye »

Lakierek wybrany i położony.Biel złamana na krem.
Fotki z telefonu.

Obrazek
Obrazek
W żyłach benzyna a zamiast serca turbina :)
Arturek
-#Junior
-#Junior
Posty: 186
Rejestracja: 2011-10-25, 17:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arturek »

Witam

Mam pytanie które mnie nurtuje
Jak się maluje auto aby nie pomalować gumowych uszczelek między tylnymi błotnikami (to się chyba nazywa kedra) ?
Czy te gumy zakłada się po malowaniu czy są tylko czymś osłaniane do malowania?

pozdrawiam
Arturek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Jeśli ktoś robi remont, a nie drutuje to zdejmujesz/ luzujesz tylne blotniki i kedra wychodzi. Psikasz, wsuwasz kedrę i dokręcasz.
Arturek
-#Junior
-#Junior
Posty: 186
Rejestracja: 2011-10-25, 17:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arturek »

Witam

Niby oczywiste
- poluzować śruby
- wyjąć uszczelkę
- pomalować
- założyć
- dokręcić

Ale gdy po malowaniu auta zaczniemy dokręcać śruby, to zostaną ślady (uszkodzony lakier na śrubach) - to mnie zastanawia

Rózni lakiernicy malowali nam Syreny i zawsze ta czarna guma była zamalowana w kolorze nadwozia (tacy fachowcy).

pozdrawiam
Arturek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
Awatar użytkownika
zzr2320
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 565
Rejestracja: 2010-04-23, 08:33
Lokalizacja: Gurny Ślonsk

Post autor: zzr2320 »

Arturek pisze:Witam

Ale gdy po malowaniu auta zaczniemy dokręcać śruby, to zostaną ślady (uszkodzony lakier na śrubach) - to mnie zastanawia

Arturek
Każdy lakiernik Ci powie, że jak naruszysz lakier na śrubach, to potem się bierze trochę lakieru na zapałkę, albo najczęściej na czysty goły palec i się delikatnie zaprawia łeb śrubki. Farba się na niej ładnie rozleje i szafa gra.
...po prostu Zipa
BIEDRONA
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2013-01-21, 18:02
Lokalizacja: 3miato

Post autor: BIEDRONA »

Arturek pisze:Witam

Niby oczywiste
- poluzować śruby
- wyjąć uszczelkę
- pomalować
- założyć
- dokręcić

Ale gdy po malowaniu auta zaczniemy dokręcać śruby, to zostaną ślady (uszkodzony lakier na śrubach) - to mnie zastanawia

Rózni lakiernicy malowali nam Syreny i zawsze ta czarna guma była zamalowana w kolorze nadwozia (tacy fachowcy).

pozdrawiam
Arturek
Tylne błotniki najlepiej, po spasowaniu na aucie, zdemontować i malować na statywie lakierniczym. Śrubki (fajnie gdyby to były oryginalne na płaski śrubokręt) oczyszczasz szczotką oczywiście nie na aucie, tylko każdą łapiesz szczypcami i zdzrierasz starą farbę szczotką zamontowaną na wiertarce. Na takie świecące śrubki skręcasz błotnik, kupujesz pędzelek z akwareli dla dzieci (ewentualnie z lakieru do paznokci) i conajmniej dwukrotnie podmalowujesz łby. Mówię tu ośrubkach widocznych na słupku środkowym, tam gdzie masz skobel zamka w 105. lub zawiasy drzwi w 104. Śruby wkręcane od wewnątrz (metryczne, klucz 10mm) nadwozia zamalowujesz na partyzanta, bez specjalnego oczyszczania, pamiętając aby je po dokręceniu błotnika, obsmarować biteksem lub pastą uszczelniającą, gdyż pod kedre wpływa woda i może kapać przez te fasolki do wnętrza bagażnika
pozdr
:Wzrastająca z każdym rokiem liczba samochodów Syrena,...., wymaga przeprowadzenia fachowych zabiegów gwarantujących prawidłowe funkcjonowanie pojazdu"

mgr inż. Zdzisław Glinka
Warszawa, kwiecień 1976 r.
Adi_rallye
Posty: 17
Rejestracja: 2012-02-17, 16:30
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: Adi_rallye »

Powoli ale do przodu :piwo:

Obrazek
Obrazek

Przy okazji mam pytanie.O co chodzi z tymi zamkami ,dlaczego jest w prawych drzwiach a w lewych nie?

ObrazekObrazek
W żyłach benzyna a zamiast serca turbina :)
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

104-ka już tak ma, po prostu oszczędność.
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

Nie polerowałeś po lakierze? Trochę szkoda, bo widać, że trochę barana się zrobiło.
Adi_rallye
Posty: 17
Rejestracja: 2012-02-17, 16:30
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: Adi_rallye »

eLkowicz pisze:Nie polerowałeś po lakierze? Trochę szkoda, bo widać, że trochę barana się zrobiło.
Będzie polerowana na końcu tak jak mój maluch bo jak znam życie to raz że jakieś poprawki będą a dwa to będzie to tylko finisz polerka żeby delikatny baran został 8) :lol:

[ Dodano: 2013-08-24, 16:05 ]
Magister pisze:104-ka już tak ma, po prostu oszczędność.
No to niezłe jaja a ja już myślałem że mam przekładkę z anglii :lol:
W żyłach benzyna a zamiast serca turbina :)
ODPOWIEDZ