Warszawa Ghia - w końcu ją można zobaczyć!

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

To tam była kontrola jakości? :smiech
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

KIEROWCA pisze:
Mateusz pisze:Bez sensu takie gdybanie... Co by było gdyby, bla bla. Jakby pewien niespełniony malarz nie postanowił pod koniec lat 30. nawiedzić naszego kraju to nasza motorzyacja mogłaby być zdecydowanie ciekawsza i lepiej rozwinięta. Ale nie jest i nie ma raczej nadziei na to, że ten stan ulegnie zmianie...
::::Trzeba było jeszcze napisać jak w '32 roku to NASZ cudowny rząd pod wodzą jeszcze wspanialszego, jaśnie oświeconego Marszałka wydał rozkaz przerwania wszelkich prac nad projektem CWS Tańskiego...
========[Polska podpisała wówczas umowę licencyjną z Włochami na produkcję Fiata 508. Warunki umowy zakładały, że w naszym kraju nie może być produkowany żaden konkurencyjny dla Fiata pojazd]. Rodzima myśl techniczna NIGDY tak naprawdę się w tym kraju nie liczyła. Nawet Syrena powstała nie ukrywajmy, że z wykorzystaniem podzespołów licencyjnej Pabiedy i 125p.

====Po prostu naszą misją dziejową było jak widać ratowanie od zapaści finansowej makaroniarskiego koncernu FIAT-a. Z ostatnim zdaniem nie pozostaje mi jednak nic innego jak tylko się zgodzić ===Jaro nawet nie ma prawka także wielkim sukcesem byłoby nawet wyprodukowanie przez Polskę hulajnogi...

Pozdrawiam :piwo:
Ciekawe. A konstrukcje PZiNŻ, lux-sport i reszta? Pomijam zakłady które montowały chevrolety, fordy, etc. Mieliśmy zdecydowanie większy potencjał niż po wojnie.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

===Mateusz ==mieliśmy potencjał ale [jak sam zauważyłeś] większość z tych pojazdów pozostała jedynie w fazie prototypu a zakłady pracowały nad wdrażaniem w życie zagranicznych licencji...
Niemniej wciąż były to NASZE, Polskie, "państwowe" zakłady inżynierii które nie znajdowały się w rękach obcego kapitału.
W latach 70 i 80 też mieliśmy potencjał ====Bosmal, ośrodki badawczo-rozwojowe, tory doświadczalne, wybitnych inżynierów i po raz kolejny ta szansa została zmarnowana a jak to mawiają ==do trzech razy sztuka. Nie potrafiliśmy się cieszyć tym co mieliśmy to teraz nie mamy nic. Przykre ale prawdziwe. Tak naprawdę to co mnie obchodzą lata 30 kiedy mnie wtedy nawet nie było na świecie, a teraz nie ma już większości z tamtych ludzi??? Sztafeta pokoleń została przerwana. My żyjemy tu i teraz.

Swoją drogą to ciężko powiedzieć co by było gdyby. Wiem natomiast, że gdyby nie wojna i panująca bezpośrednio po niej sytuacja gospodarcza to nigdy nie powstałyby nasze kultowe samochody ===Warszawa, Syrena, Żuk, Nyska i wiele innych.

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Jeżeli chodzi o motoryzację w Polsce, nie mówiąc już o polskiej motoryzacji, jest bardzo źle. Niby nie ma nadziei, ale upadku ZSRR też nikt nie przewidywał. Prawdopodobnie już niedługo w większości krajów UE wybuchnie wojna domowa z Arabami i skończy się dobrobyt i wymyślanie technologii. W Polsce mamy szansę zachować spokój. Jeżeli Ruskie nas nie zaatakują to może wreszcie nastąpić idealna sytuacja geopolityczna dla Polski. Ludziom powoli przejada druga komuna pookrągłostołowa. Powoli zaczyna docierać do lemingów kto jest kim. Nawet na brudstock w tym roku przyjechało 7 razy mniej ludzi niż dwa lata temu. Owsik rozpaczliwie agituje za komuchami, ale coraz więcej ludzi w internecie się z niego śmieje, tak samo jak z prawie sześćdziesięcioletniego pajaca Wojewódzkiego. Przydałby się u nas drugi Orban, bo Kaczyński niestety jest miernym politykiem i nie ma na kogo głosować. Ale może za parę lat sytuacja się zmieni i wreszcie odżyjemy. Wtedy będziemy konkurować jedynie z Chinami i Koreą, bo w USA branża motoryzacyjna też upada. Zobaczcie jak wygląda Detroit:
http://kefir2010.wordpress.com/2013/07/ ... -atomowej/
Jeszcze za mojej pamięci największe salony samochodowe były właśnie tam. Dzisiaj to Pekin, ewentualnie luksusowe samochody pokazuje się w Moskwie. Po wojnie z Arabami Europa może być tak biedna, że będziemy tam eksportowali mikrosamochody. Zniszczyć jest bardzo łatwo, a odbudować nie będzie komu. Po drugiej wojnie światowej mimo ogromnych strat duch w narodzie polskim był, ale w UE będą sami starcy i pederaści, więc się nie podniosą tak szybko. Może być i tak, że Arabowie wygrają, ale oni umieją co najwyżej kozy paść i budować meczety i też będą kupowali nasze mikrosamochody.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

michalalex pisze:Europa może być tak biedna, że będziemy tam eksportowali mikrosamochody. ... Arabowie wygrają... i też będą kupowali nasze mikrosamochody.
Czyli tak czy siak będzie dobrze. Polska będzie potęgą mikrosamochodową.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
aelfric
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 95
Rejestracja: 2009-12-10, 19:37
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: aelfric »

Gieroy pisze: Czyli tak czy siak będzie dobrze. Polska będzie potęgą mikrosamochodową.
Przy okazji innej dyskusji ponad rok temu (bodajże o Syrenie Sport i innych polskich prototypach) ktoś podsumował sprawy tak celnie że po prostu zacytuje, z nadzieją ze nieznani autorzy nie mieliby nic przeciwko:

01.03.12, 14:02
Gość: porucznik Rżewski

"Jakiś potencjał był, pomysły były, niestety, realny socjalizm. Tu od pewnego momentu już nawet nie chodziło o jakieś zakazy, bo to skończyło się wraz z Gomułką, tylko genetyczną niemożność, czy ładniej, imposyblizm tkwiący w tym systemie. Zrobienie prototypu to jedno, wdrożenie to inna sprawa, tu potrzeby jest szeroki łańcuszek kooperantów, produkujących elementy o odpowiedniej jakości, którego nie da się stworzyć centralnie planując, powstaje on dzięki rynkowi, na którym działają małe i średnie prywatne firmy. A tym system programowo i ideologicznie utrudniał życie, waląc domiarami i innymi represjami, w dodatku kazał działać w chorym środowisku, bez swobody operacji walutami, wymiany, zakupu surowców itp. itd., bo plan taki czy owaki. Tępienie ludzi z inicjatywą, zarabiających, ograniczało rynek od strony popytowej i tak kółko się zamykało, kredyty gierkowskie, teoretycznie brane na niegłupie przedsięwzięcia, wyrzucano w błoto, bo bez wspomnianej wyżej tkanki wolnorynkowej inwestycje nie miały prawa zadziałać.

01.03.12, 14:37
Gość: jacek

@ porucznik Rżewski: do Twojego opisu sytuacji dorzuciłbym jedną rzeczywiście istotną zaletę uruchomienia produkcji samochodu (telewizora, pralki, ciągnika itp) na licencji, dzięki której zawsze wybierano licencję, zamiast rozwiązania krajowego: spłata produkcją. Licencje podpisywano tak, że praktycznie nie generowały one kosztów dewizowych (dewizy - osobny rozdział!). Zarówno zakup oprzyrządowania, jak komponentów do produkcji był spłacany dostawami gotowych wyrobów. Tą metodą można było stosunkowo szybko i tanio wykonać skok technologiczny, oczywiście nie na najwyższą światową półkę, ale na taką, której osiągnięcie wysiłkiem własnym było niemal niemożliwe.

Można oczywiście bajać o Ruskich, którzy zabraniali, ale kto w takim razie zabraniał Ruskim? Chińczycy? Rozglądając się po tym, co działo się choćby w motoryzacji w innych demoludach widać, że ten model gospodarki nie był zdolny do konkurowania w jakiejkolwiek dziedzinie techniki z firmami działającymi w normalnych gospodarce. To co powstawało za Żelazną Kurtyną było z reguły kopią tego, co wiele lat wcześniej wprowadzono do produkcji w krajach o normalnej gospodarce. Ponieważ nie były to już czasy samotnych rycerzy, więc żaden Nawrot, Ignatowicz, czy Karpiński (ten od K202) nie byli w stanie zawrócić kijkiem Wisły."


Wkróce będą ostatnie zdjęcia Warszaw Ghia.

Kierowca, 5-drzwiowa Syrena wyglada jakby nigby nie miało być innej ;-) a motyw z ogłoszeniem
Syrena inne 110 z lat 90-tych bezbłędny. Fakt że to auto miało potencjał stylistyczny na długie długie lata.

Natomiast się nie zgodzimy co do oceny Warszaw, dla mnie ich proporcje są doskonałe, a już szczególnie limuzyny. W ogóle nie wiem czy istnieje coś takiego jak za długi przód, weźmy np Jaguara E-Type i XJS. Generalnie im dłuższa maska tym auto zawsze LEPIEJ wyglada. Dlatego takie piękne byly auta z lat 20/30-tych, gdzie maska czasem stanowiła nawet połowę dlugości auta! Tylko że mało to praktyczne, auto długie , mniej zwrotne itd a w środku w kabinie mało miejsca. Uroda szkodzi praktyczności.

pozdrawiam

Aelfric
E’ la piu bella vettura costruita oltre cortina.
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

aelfric pisze:Generalnie im dłuższa maska tym auto zawsze LEPIEJ wyglada.
:ok3 :ok2
Syrena też ma bardzo długą maskę w porównaniu ze współczesnymi samochodami tej wielkości, porównywalnej długości z limuzynami. Porównywałem ją z boku z Toledo i z tej perspektywy Syrena wydaje się większa, choć jak się wejdzie do wnętrza wrażenie jest zupełnie inne.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

ale długa maska lepszy dostęp do silnika :D
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

michalalex pisze:Jeżeli chodzi o motoryzację w Polsce, nie mówiąc już o polskiej motoryzacji, jest bardzo źle. Niby nie ma nadziei, ale upadku ZSRR też nikt nie przewidywał. Prawdopodobnie już niedługo w większości krajów UE wybuchnie wojna domowa z Arabami i skończy się dobrobyt i wymyślanie technologii. W Polsce mamy szansę zachować spokój. Jeżeli Ruskie nas nie zaatakują to może wreszcie nastąpić idealna sytuacja geopolityczna dla Polski. Ludziom powoli przejada druga komuna pookrągłostołowa. Powoli zaczyna docierać do lemingów kto jest kim. Nawet na brudstock w tym roku przyjechało 7 razy mniej ludzi niż dwa lata temu. Owsik rozpaczliwie agituje za komuchami, ale coraz więcej ludzi w internecie się z niego śmieje, tak samo jak z prawie sześćdziesięcioletniego pajaca Wojewódzkiego. Przydałby się u nas drugi Orban, bo Kaczyński niestety jest miernym politykiem i nie ma na kogo głosować. Ale może za parę lat sytuacja się zmieni i wreszcie odżyjemy. Wtedy będziemy konkurować jedynie z Chinami i Koreą, bo w USA branża motoryzacyjna też upada. Zobaczcie jak wygląda Detroit:
http://kefir2010.wordpress.com/2013/07/ ... -atomowej/
Jeszcze za mojej pamięci największe salony samochodowe były właśnie tam. Dzisiaj to Pekin, ewentualnie luksusowe samochody pokazuje się w Moskwie. Po wojnie z Arabami Europa może być tak biedna, że będziemy tam eksportowali mikrosamochody. Zniszczyć jest bardzo łatwo, a odbudować nie będzie komu. Po drugiej wojnie światowej mimo ogromnych strat duch w narodzie polskim był, ale w UE będą sami starcy i pederaści, więc się nie podniosą tak szybko. Może być i tak, że Arabowie wygrają, ale oni umieją co najwyżej kozy paść i budować meczety i też będą kupowali nasze mikrosamochody.
Druga komuna jest ? a możesz pokazać gdzie ? bo ja wkoło widzę tylko liberalny kapitalizm
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Socjalizm??? W dzisiejszej PO-lsce????
Należałoby raczej napisać krwiożerczy kapitalistyczny wyzysk ====na każdym kroku umowy śmieciowe i na czas określony, 3/4 etatu, badania sanepidu na koszt pracownika, zatrudnianie rencistów, odzież robocza na własny koszt, "niepubliczny" system opieki zdrowotnej.
To tylko niektóre przykłady aczkolwiek ====the point is ===nieliczne jednostki żyjął w luxusie na koszt uginającej się pod ciężarem darmozjadów urzędasów i managerów klasy robotniczej. :fire Pracownik traktowany jest jak śmieć, narzędzie służące do nabijania kieszeni prywaciarzowi. Murzyn zrobi swoje murzyn może odejść. :klnie Liczy się tylko pieniądz a nie człowiek.
Kiedyś ludziom się sprzykrzy a socjalizm odniesie globalny tryumf.

http://www.aparaty.tradycyjne.net/forum ... 103424&g=1

::::Rządzący światem samowładnie
Królowie kopalń fabryk hut
Mocniejsi tym że każdy kradnie
Bogactwo które stwarza lud:::
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Maciekb pisze:Druga komuna jest ? a możesz pokazać gdzie ? bo ja wkoło widzę tylko liberalny kapitalizm
Rzeczywiste podatki powyżej 80%, biurokracja, urzędnicy, kontrole, sanepid, ogromna ilość bzdurnych przepisów, dyrektywy UE - tak jak kiedyś ZSRR, centralne planowanie przez organy UE, korupcja, złodziejstwo, łapownictwo, na dodatek postkomuna przy władzy. Co to ma do liberalizmu i kapitalizmu?

Tak narzekacie na kapitalizm, bo myślicie, że to co jest to kapitalizm, a to jest w rzeczywistości socjalizm. Kapitalizm był przez kilka miesięcy w 1990 roku. Wtedy można było handlować na ulicy bez kasy fiskalnej, CITów PITów, VATów, produkować w garażu co się chciało, odsprzedawać komu się chciało bez stachu, że fiskus po 10 latach karze zapłacić podatek z ogromnymi odsetkami i jeszcze nałoży grzywnę. Z czasem, z każdym miesiącem wprowadzano kolejne ograniczenia, przepisy, podatki.

KIEROWCA, dlaczego przedsiębiorca ma niby zapewniać odzież ochronną i umowę o pracę?? Przecież ciągle jest na granicy bankructwa i nie chce sobie wiązać rąk, woli szybko redukować zatrudnienie. Za to jakby podatki były niskie, równość podmiotów na rynku, normalne zasady, brak ZUSu to pracodawca bałby się, że konkurencja mu podkupi cennych pracowników i zawierałby z nimi umowę na stałe, która nie pozwalałaby pracownikowi tak po prostu odejść.

Teraz mamy rynek częściowo kapitalistyczny, ale nie dla wszystkich, tylko dla byłych ubeków, esbeków i zagranicznych koncernów, które stać na to, żeby płacić łapówki w zamian za zwolnienia z podatków. Poczytajcie sobie ile podatku płaci Kaufman, albo Biedronka. Nie chce się wierzyć do jakiego złodziejstwa dochodzi. No ale jak oni nie zapłacą, to Donald musi z kogoś pieniądze zedrzeć. I tym sposobem płaci Kowalski, właściciel osiedlowego sklepiku. A jak Kowalski ledwo wiąże koniec z końcem to przecież nie będzie przyjmował sprzedawcy na stałe tylko na umowę śmieciową. Jak ktoś mimo to jest na tyle przedsiębiorczy, że przeszkadza konkurencji to przychodzi urząd skarbowy z kontrolą i go wykańczają jak w "Układzie zamkniętym".
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

michalalex, czysta prawda,
centralne planowaie pod ładną nazwą wspólnej polityki rolnej,

pojechałem na ukrainę, ja pitolę tam to całkiem inny kraj, co prawda łąpówki kwitną ile wlezie, ale sprzedają na ulicach wszystko, w sklepie wchodzisz, sprzejaą, licza na kartce papieru bez durnych paragonów, na bazarze mięso w hali sprzedają, nie zadną chemie a czyste mięsco, aż chciało się jeść to
a u nas, aby więcej zarobić więcej chemi, w gospodarce tak samo zwłaszcza i wielkich obszarników (według niektórych małe gospodarstwa powinni zniszczyć i tak w 2015 roku zamykają u nas zlewnie) tam tylko cghemia chemia chemia, d zasiania buraka cukrowego było chyba z 10 czy 15 razy pryskane(w jednym opryskiwaaczu bywa nawet i po 14 róznych chemikaliów) a mamy diopiero lipiec a wykopki buraków to okolice października
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

====Problem w tym, że "pod pręgieżem centralnego planowania" ludziom żyło się 1000 razy lepiej niż w dzisiejszej niewoli jakiej nie było od Mieszka I. Z mojej rodziny nikt NIGDY nie był prześladowany przez "czerwonych zbrodniarzy", NIKOGO nie internowano czy nie rozkułaczono!!!!!
Można było być pewnym jutra. Np. mój dziadek przepracował ponad 25 lat w obecnie już nieistniejącej bo "sprywatyzowanej" i zamkniętej przez Angola cukrowni!!!!!!!
Obecnie te wspomniane wcześniej markety ===chociaż zwalniane z POdatków i obracające milionami euro wcielajął w życie ideę outsorcingu. A więc "firma" sprzątająca, "firma" ochroniarska czy "agencja" pracy tymczasowej. W większości są to wszystko pracownicy najemni zatrudnieni na umowy o dzieło czy zlecenia a więc w myśl przepisów nie będących w ogóle stosunkiem pracy!!!! Wszystko nastawione na jak największy zysk ====dla kapitalistycznego łachudry spekulanta. Niedługo w PO-lsce będziemy zapier... za michę ryżu, przepraszam ===szczawiu. :klnie To co się wyprawia w tym kraju to bezwzględny NAZIZM ekonomiczny, krwawa Walka o przetrwanie z której wyjdą cało tylko najsilniejsi POkroju Kulczyków czy Soloży.
Rozwój marketów sterowanych przez wielkie zachodnie korporacje jest wprost proPOrcjonalny do stopnia rozkładu małej przedsiębiorczości. Nie wystarczy tylko "chcieć wziąć los w swoje ręce" ===[może jeszcze rozkręcić dobrze prosperujący biznes za POżyczkę z POśredniaka] bo każdy nowo otwarty market oznacza upadek dla kilku lokalnych prywaciarzy. Zostajął tylko "lokale do wynajęcia".

===Widzę, że dyskusja zmierza na tematy polityczne a więc teraz będzie coś o Warszawie Ghia:
[Pozwoliłem sobie przytoczyć fragmenty tekstu znalezionego na interii].

Nie wiem czemu służy takie sprawianie sprawy i takie dziwne zarzuty, że zakazano i zezłomowano pomimo że wszystko było opracowane. Przecież przemysł wtedy dopiero ruszał, a tradycji motoryzacyjnych nie mieliśmy wcale nie licząc kilku tysięcy montowanych w Polsce samochodów FIAT. Władze miały pilniejsze sprawy na głowie, jak walka z powszechnym analfabetyzmem, z gruźlicą i chorobammi dzieci, zelektryfikowania i uprzemysłowienia zacofanego i zrujnowanego przemysłu, wodociągów i kanalizacji zapór na rzekach i eletrowni na węgiel, a także linii kolejowej zniszczonej przez Partyzantów, Niemców i Sowietów. Stworzenie kilku millionów mieszkań, osiedli i miast, oraz stworzenie ludzim w tamtych latach ludzkich warunków wegetacji. A Warszawa M-20 w tamtych czasach na razie zdawała egzamin znakomicie, tak latem jak i podczas polskich ostrych zim. To nie ciepłe i uprzemysłowione przez kolabolarację z Niemcami i wojnę Włochy, Francja, czy Anglia, tylko zniszczona doszczętnie Polska i w dodatku ruinie także politycznej, bo podziemie jeszcze bruździło w gospodarce i polityce a zachód je popierał i nawet początkowo myślał wejść do Polski zbrojnie lub za pomocą przewrotu...
-------------------------------------------------***------------------------------------------------
...Komuny i pierwszych sekrtarzy, a takaże Ruskich i RWPG którzy nam na nic nie pozwalali nie ma już od 1989 roku czyli ponad 23 lat. W czasie powojennym pierwsze 20 lat to był niebywały rozwój w każdej dziedzinie od oświaty, zdrowia, po przemysł i naukę. W obecnym 24-leciu przemysł został " zmodernizowany " (czyli unicestwiony w 90%) także i samochodowy, czyli czysto polski jak Żerań czy Bielsko albo URSUS, wytwarzający ewidentnie przestarzałe wyroby ale coś wytwarzający i dający ludziom pracę i płacę (URSUSY JEŻDŻĄ DO DZIŚ I NAJEKONOWMICZNIEJSZYM POJAZDEM ROLNICZYM I 100 KROTNIE TAŃSZYM OD ZACHODNIEGO SPRZĘTU. Od tamtej pory nie wyprodukowaliśmy ani nie zaprojektowaliśmy ani jednego czysto polskiego SAMOCHODU!!! ani jednego polskiego MOTOCYKLA!!! ani nawet jednego polskiego ROWERU czy HULAJNOGI!!! tylko wszystko sprowadzamy z zachodu albo Chin. A myśmy tego produkowali na miliony szt i dla całego świata (samochody -motorowery i motocykle do całej bez wyjattku Azji i Japonii. Takie firmy jak Honda i Suzuki, wtedy montowali i robili tylko riksze z naszymi sinikami z fabryki motorowerów i z firmy Romet).
Co teraz stoi na przeszkodzie żeby młodzi cokolwiek zrobili pożytecznego poza piciem piwa i ćpania???????
====Dzisiejsze młode pokolenie urodzone już po stanie wojennym ma mózg wyprany przez solidaruchów. Za komuny też byli głupi i nieudacznicy ale dzisiejsza polska młodzież jest w swej masie ch... warta i tyle -----to faktycznie banda głąbów, cwaniaczków, darmozjadów i beztalenci, pokolenie akwizytorów, doradców, managerów od wciskania ciemnoty innym. A jak tu nie wychodzi to ogon pod siebie i na zachód po łatwiejsze życie, pocierać tyłki albo gary szorować. Poziom przydatności w pracy tego pokolenia jest zerowy, to i muszą uciekać na zachód czepić się tego, czego w Anglii nawet kloszard się nie czepi. Silni w gębie póki rodzice finansują "studia" z zarządzania i marketingu, ale potem okazuje się że dobry operator łopaty szuflowej ma większe szanse na dobrą pracę.

Święte słowa. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko się zgodzić.
AMEN
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Panowie o czym jest ten temat?
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

Cały postęp światowy to zasługa lewicy. Natomiast ludzie spod znaku Korwina-Mikke, którym jeszcze mało liberalizmu chcieliby Polskę cofnąć do XIX wieku, do czasów w którym 12-letnie dzieci umierały z przepracowania w łódzkich fabrykach włókienniczych niemieckich kapitalistów!
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
ODPOWIEDZ