Syrena 105L 1983 - renowacja #1
Syrena 105L 1983 - renowacja #1
Końcem sierpnia trafiła do mnie taka oto koleżanka do remontu. Najmłodsza w spisie motonity. Marzec 1983. Obecnie jest już rozebrana i rama z innymi bajerami idzie w piach i proszek w przyszłym tygodniu. Co do blacharki, na pierwszy rzut oka jest bardzo ładna, aczkolwiek wszystkie błotniki idą do wymiany. Nie istnieją już tu także progi i podciągi, bo posmakowały rudej. Będe wrzucał na bieżąco fotki, póki co ogólny widok sytuacji.
Ostatnio zmieniony 2013-09-04, 21:32 przez eLkowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
młody weno zostaw mi przednie błotniki od niej , ja po nie wpadnę w październiku , bo wiedzę że nadają sie do reanimacji
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
wiem wiem widzę że były rzeźbione , ale są proste i ja je ogarnę chodzi ze nie są pogniecione nigdzie
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
Ciekła, ciekła, mam nadzieję, że teraz cieknąć nie będzie... Tymczasem spód rozebrany na atomy, części zawieszenia poszły w piasek i proszek na podkładzie cynkowym, powinny być na sobotę, resory podrzuciłem do przeklepania żeby królowa ładnie wysoko stała, bo tył miała już mocno dobity. Czekam na części i zabieram się za składanie puzzli.
przeklepać mozna i samemu
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
O rany, rany. Teraz właściciel będzie musiał wszystko zdzierać.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Fajny syfon ===ten "metalic" obok silnika.
Przerobiliśmy kiedyś taki na bombę z saletry.
Przerobiliśmy kiedyś taki na bombę z saletry.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Nigdzie nie pisałem, że będe ściśle trzymał się oryginału. Kolektor jest tak pomalowany, żeby nie kontrastował z silnikiem, a koło jest chromowane, bo to taka zachcianka. Miło, że czepiasz się strony wizualnej a nie technicznejArturek pisze:
Witam
Na fotce widzę kolektor wydechowy i blachę osłonową - pomalowane na czarno
W oryginale było w kolorze srebrnym (jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić)
W oryginale, koło pasowe na wałku pompy wodnej, nie było chromowane.
WitameLkowicz pisze:Nigdzie nie pisałem, że będe ściśle trzymał się oryginału. Kolektor jest tak pomalowany, żeby nie kontrastował z silnikiem, a koło jest chromowane, bo to taka zachcianka. Miło, że czepiasz się strony wizualnej a nie technicznej
1) Zwróciłem uwagę nie przez czepialstwo.
Ponieważ wielu kolegów odnawia auta, przywracając je do stanu fabrycznego, zwróciłem uwagę, że to nie jest fabryczne
Oczywiście każdy odnawia auto wg swoich upodobań
2) Nie wiem czy ta osoba jest forumowiczem => widziałem w Syrenie chromowane śruby pokrywy silnika, filtr powietrza i mocowanie cewek
3) Co planujesz z kołami / kołpakami => moim zdaniem ładniej wyglądają koła z chromowanymi kołpakami
4) Pochwalę, że akumulator założony z "pomyślunkiem" = klemy od strony ściany grodziowej.
Niektórzy zakładają klemy odwrotnie (bliżej silnika) i robi się problem z założeniem mocowania akumulatora
5) Jeśli nie trzymasz się oryginału, to dołożyłbym
- lampkę oświetlenia silnika
- gniazdo lampy przenośnej
W 104 gdy zepsuła nam się oryginala lampka silnika, to została założona taka
http://allegro.pl/uaz-lampa-oswietlenia ... 07369.html
6) Nie wiem czy posiadasz ale powinna być metalowa osłona kolumny kierowniczej (w kabinie pasażerskiej)
7) Jaki masz plany rekonstrukcyjne => auto masz zpóźniejszej produkcji = czarne plastiki i ograniczony chrom
Mnie bardziej podobają się chromy, zamiast czarnego plastiku:
- emblematy (105L oraz FSM)
- kołpaki
- ramki przednich kierunków
- tylne lampy z chromowanymi ramkami
- ramka wlotu powietrza
pozdrawiam
Arturek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p