Syrena 105L 1977 - renowacja #2

Relacje z przeprowadzonych remontów.
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Syrena 105L 1977 - renowacja #2

Post autor: eLkowicz »

Kupiona w kwietniu 2011 roku, przechodzi remont kapitalny. Powoli, ale do celu. Rama, zawieszenie, hamulce, układ jezdny, wszystko zregenerowane na nowych częsciach. Obecnie się lakieruje, za jakieś 2 tygodnie powinna być spowrotem :ok3 Zasadniczo mój pierwszy remont, człowiek uczy się na błędach i kilka rzeczy teraz zrobiłbym inaczej :)
Pozdrawiam.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Re: Syrena 105L 1977 - renowacja #2

Post autor: Lesiu »

eLkowicz pisze:... zasadniczo mój pierwszy remont, człowiek uczy się na błędach i kilka rzeczy teraz zrobiłbym inaczej :)
No to masz teraz okazję przećwiczyć to na tej drugiej którą robisz dla kolegi.
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Lakierujesz 105L z pasem od 105 i 104? :/ :npowiem
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

Kozak90 pisze:Lakierujesz 105L z pasem od 105 i 104? :/ :npowiem
Kozaku w 105L występowały głębokie pasy!!! Oj widzę brak wiedzy... doczytaj...
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

Dokładnie,zaraz wpadnie bili i Wam objaśni jaki pas jest najładniejszy :ok3
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Kozak90 pisze:Lakierujesz 105L z pasem od 105 i 104? :/ :npowiem
===Кozaк ===zlituj się. :devil3

::::Ciekawe w jakim celu mieliby wkładać inny pas specjalnie do 105L czyli równolegle utrzymywać w produkcji dwie rózne wytłoczki??? Czyż nie byłoby to zbyt wielkim obciążeniem dla gospodarki socjalistycznej ojczyzny? :grinser
Buda 105L rózni się od cywilnej stopiątki tylko podłogą ===mocowaniem szyn pod fotele itd. Stare 105L do 77 roku miały podobnie jak 105 głęboki pas [w połączeniu oczywiście z pakietem chromowym].
Od 77 wąskie przetłoczenie usztywniające pod rejestracją. Mniej więcej w tym samym czasie zaczęło się też pojawiać coraz więcej elementów plastikowych. Wchodziły one stopniowo i dopiero w 79 roku wszystkie Syreny posiadały już czarną galanterię ze stożkami na piasty włącznie.

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

Kozak90 pisze:Lakierujesz 105L z pasem od 105 i 104? :/ :npowiem


[ Dodano: 2013-09-07, 20:45 ]
anabol pisze:
Kozak90 pisze:Lakierujesz 105L z pasem od 105 i 104? :/ :npowiem
Kozaku w 105L występowały głębokie pasy!!! Oj widzę brak wiedzy... doczytaj...


[ Dodano: 2013-09-07, 20:46 ]
eLkowicz pisze:Dokładnie,zaraz wpadnie bili i Wam objaśni jaki pas jest najładniejszy :ok3



dokładnie ten pas jest w 100% oryginalny ja specjalnie do swojej 105l z 77 roku kupowałem samo głębokie przetłoczenie żeby było ja w oryginale , bo dokładnie do 77 roku były stare głębokie pasy

[ Dodano: 2013-09-07, 20:59 ]
KIEROWCA pisze: Stare 105L do 77 roku miały podobnie jak 105 głęboki pas [w połączeniu oczywiście z pakietem chromowym].
Od 77 wąskie przetłoczenie usztywniające pod rejestracją. Mniej więcej w tym samym czasie zaczęło się też pojawiać coraz więcej elementów plastikowych. Wchodziły one stopniowo i dopiero w 79 roku wszystkie Syreny posiadały już czarną galanterię ze stożkami na piasty włącznie.
dokładnie kiedyś rozmawialiśmy na ten temat z kierowcą a ze wzgleu nato ze umnie w rodzinie są wszystkie roczniki od 76 do 79 syren to sam zaobserwowałem tą transformacje
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

Ostatnie przygotówki przed lakierem :faja

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Arturek
-#Junior
-#Junior
Posty: 186
Rejestracja: 2011-10-25, 17:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arturek »

Witam

Nie planujesz zdjąć budę do malowania? - część forumowiczów tak robi

a) nie ma problemów z maskowanie elementów których nie chcemy malować
b) nie ma problemów aby wszędzie dojść z farbą

pozdrawiam
Arturek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

Podkład
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Lakierek:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

Ło drogi kawalerze widzę że szpachli nie żałowałeś :faja
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

Jest tyle ile być musi, ta syrena była strasznie zmordowana, nie wiem czy ktoś po niej skakał czy co? Poklepane ile się da, a szpachla w zasadzie liźnięte, tyle, że na całej powierzchni. Po szpachlowaniu stała dobre 2-3 miesiące, mam cichą nadzieję, że nie siądzie za bardzo po dłuższym czasie :)
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

eLkowicz pisze: Po szpachlowaniu stała dobre 2-3 miesiące, mam cichą nadzieję, że nie siądzie za bardzo po dłuższym czasie :)
Właściwie jeśli stała tylko z szpachlą to trochę niedobrze, napiła się nieco wilgoci. Podkłady akrylowe także wciągają wodę, więc dobrze jak wszystko robi się w suchym ogrzewanym pomieszczeniu najlepiej zimą (wtedy jest niskie stężenie pary wodnej) w krótkim czasie. No i ja jestem przeciwnikiem kładzenia szpachli na gołą blachę, ale u Ciebie nie wiem jak jest.
Ale wiadomo nie każdy ma warunki czas wiedzę itd.
Dla przykładu teraz zwalam kilogramy szpachli z bazą położone na gołą blachę w Mikrusie który po remoncie sprzed 6 lat stał zawsze w garażu i nie jeździł. Pod spodem istna rdza.
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

Nieprecyzyjnie się wyraziłem, stała ze szpachlą, ale zamkniętą epoksydem. Szpachla izolowana od blachy jest wszedzię, jak dobrze się przyjrzysz to widać, ze wiekszosc przeswitów blach to przecierki podkładu do blachy.
Awatar użytkownika
premapol
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 79
Rejestracja: 2013-01-11, 22:05
Lokalizacja: OLKUSZ/BOGUCIN

Post autor: premapol »

jaki nr lakieru ?
ODPOWIEDZ