Syrena 101 1961r

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Ale buda 104ki chyba dosyć znacznie się różni od tych które były w 100/101/102/103. Patryk musiałby się wypowiedzieć.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

A są w tych budach w ogóle jakieś części wspólne poza bryłą???

Stoczwórka to w dużym uproszczeniu stopiątka z drzwiami pod wiatr.
Stare modele Syreny miały natomiast:

==zupełnie inną ścianę grodziową;
==wyższe podszybia
==inaczej ukształtowaną podłogę, tylny pas, ukształtowanie komory bagażnika i płozy foteli
==inne mocowanie ręcznego
==inaczej ukształtowaną przednią część dachu z wyeksponowanym profilem zamkniętym [podsufitka nie zachodziła do przedniej szyby]

I pewnie wiele innych z których nawet nie zdaję sobie sprawy.
W tym przypadku nie można więc mówić o przekładce budy, ale o rekonstrukcji stojedynki od podstaw metodami rękodzielnymi.

Ta z ogłoszenia jest trochę podobna do opisywanej wcześniej stoczwórki:
http://www.syrena.nekla.pl/forum/viewto ... 179#178171

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-12-11, 12:42 przez KIEROWCA, łącznie zmieniany 1 raz.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Z tego co kojarzę, tylna część podsufitki też nie dochodziła do szyby, ale kończyła się trochę wcześniej.
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

KIEROWCA pisze:A są w tych budach w ogóle jakieś części wspólne poza bryłą???

Stoczwórka to w dużym uproszczeniu stopiątka z drzwiami pod wiatr.
Stare modele Syreny miały natomiast:

==zupełnie inną ścianę grodziową;
==wyższe podszybia
==inaczej ukształtowaną podłogę, tylny pas, ukształtowanie komory bagażnika i płozy foteli
==inne mocowanie ręcznego
==inaczej ukształtowaną przednią część dachu z wyeksponowanym profilem zamkniętym [podsufitka nie zachodziła do przedniej szyby]

I pewnie wiele innych z których nawet nie zdaję sobie sprawy.
W tym przypadku nie można więc mówić o przekładce budy, ale o rekonstrukcji stojedynki od podstaw metodami rękodzielnymi.

Ta z ogłoszenia jest trochę podobna do opisywanej wcześniej stoczwórki:
http://www.syrena.nekla.pl/forum/viewto ... 179#178171

Pozdrawiam
niestety ztej budy 104 wiele bym nie zdziałał , bo tak jak kierowca pisze
"==zupełnie inną ścianę grodziową;
==inaczej ukształtowaną przednią część dachu z wyeksponowanym profilem zamkniętym
" te 2 sprawy psują wszystko bo cała reszta to małe piwo

[ Dodano: 2014-12-11, 12:47 ]
==wyższe podszybia akurat 104 tez ma Wysokie podszybia , , a mocowanie recznego czy tylny pas to sprawa do ogarnięcia

[ Dodano: 2014-12-11, 12:48 ]
wiec bez budy 101-103 raczej sie nieobedzie ;/ , lub chodziarz dach 103 z podszybiami i deską rozdzielczą chodzi i ten przeszczep będzie bardzo ryzykowany , ( nigdy nie wadomo czy sie przyjmie ) :(
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

Mateusz pisze:Może syrena leżąca na boku o której ostatnio pojawił się temat na forum? Pod warunkiem że to buda 102kowa.
obawiam się ze ta 102 na boku wygląda podobnie..... ta też leżała na boku :faja
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Maciej HYsa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 678
Rejestracja: 2012-07-30, 11:57
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Maciej HYsa »

http://allegro.pl/fso-syrena-101-1961ro ... 10060.html

[ Dodano: 2014-12-11, 15:48 ]
Według mnie chyba lepiej sprzedać na części
SYRENA 101 1961 r. "długa klapa"
SYRENA 104 1967 r.
SYRENA R20 1979 r.
SYRENA 105 1978 r.
KOMAR SPORT 2361 1972 r.
SIMSON SR2 1958 r.
Piaggio Bravo Ciao 1980 r.

Syrena jest bogiem, jazda nałogiem, remont podstawą a reszta zabawą :D
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

syrena104bili pisze:=zupełnie inną ścianę grodziową;
==inaczej ukształtowaną przednią część dachu z wyeksponowanym profilem zamkniętym
syrena104bili, nie mów, że ściany byś nie zrobił od zera a przednią część dachu szukać w lepszym stanie z jakiegoś zgniłka i przeszczepić..
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

To jest pytanie do tych, którzy tę budę widzieli na żywo - czy ona się cała w łapach rozłazi? Mi ciągle chodzi po głowie projekt mega zgniłej Syreny, która się jednak trzyma kupy na super zrobionej ramie, z porządną mechaniką, nie wykluczałbym jakiegoś niewielkiego tuningu mechanicznego bez widocznych modyfikacji. A jeszcze to wszysto na 101 to dopiero smaczek...
Jedynie ciut drogo jak dla mnie.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

Tomasz pisze:
syrena104bili pisze:=zupełnie inną ścianę grodziową;
==inaczej ukształtowaną przednią część dachu z wyeksponowanym profilem zamkniętym
syrena104bili, nie mów, że ściany byś nie zrobił od zera a przednią część dachu szukać w lepszym stanie z jakiegoś zgniłka i przeszczepić..
jestem wstanie zrobić cała nową groszówkę , ale nie jestem wstanie zrobić wewnętrznego poszycia deski rozdzielczej , tam gdzie jest mocowany mechanizm wycieraczek , i ten element jest pod deską wiec raduje tylko dawca ze 100-103 ratuje
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Tu może pomóc tylko wycieczka do Grodziska...
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

..którego...?? o_O
Awatar użytkownika
Marlon
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 514
Rejestracja: 2008-06-21, 18:56
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

s

Post autor: Marlon »

Mazowieckiego........................
Fenomenalne Samochody Osobowe
abc

Post autor: abc »

A może jak już tyle części zebrane, samochód przywieziony przez pół Polski, to nie warto tego rzucać w cholerę, tylko te brakujące elementy, których Bili nie zrobi dać do dorobienia komuś, kto ma technologię, np. słynny warsztat z Łodzi, wiem że nie ma nic za darmo, ale może lepiej rozłożyć koszty na kilka lat, niż naraz to rzucać, zobacz jak może wyglądać
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 736&type=3
Albo poczekać na to aż się trafi, pewnie trzeba będzie poczekać, ale kiedyś na pewno karoseria do niej się znajdzie.

W takiej cenie nikt jej nie kupi. Zobacz tą 102
http://otomoto.pl/syrena-102-1963r-C35132626.html
Jest tańsza i w ZNACZNIE lepszym stanie. Są na OLX jeszcze inne Syreny z tych lat w zdecydowanie lepszym stanie jak twoja, a w cenie podobnej.
Ostatnio zmieniony 2014-12-12, 17:17 przez abc, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marlon
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 514
Rejestracja: 2008-06-21, 18:56
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

100

Post autor: Marlon »

czy to łączenie kolorów na tej cerwono białej 100tce jest zrobione prawidłowo???????/ :>
Fenomenalne Samochody Osobowe
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

termin21- interesuje mnie co się stało dalej z tą 101 ! To była z długą czy krótką klapą tylną ?
Tam naprawdę nie było co ratować ? Pomysły o wymianie budy na inną - to nie był dobry pomysł !
Można zastępować poszczególne elementy blacharskie z młodszych, ale nie wszystkie też będą pasować - będzie dużo przeszczepów, ale da się ! Ostatnio widziałem, że logowałeś sie kilka dni temu i znowu zrobiła się CISZA :szampan ODEZWIJ SIĘ !

[ Dodano: 2020-09-16, 21:28 ]
termin21 ! - ŻYJESZ ?
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
ODPOWIEDZ