Syrena 101 1961r

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

michalalex pisze:Akurat listwy i napisy Syrena to dzisiaj nie problem, jeżeli chodzi o zamienniki, które nota bene są lepszej jakości niż oryginał. Moim zdaniem trzeba brać się od razu, bo albo się robi, albo nie. No chyba, że się akurat zbiera pieniądze. Problemem hamującym prace może być brak części blacharskich, wtedy się nie ruszy. Jeżeli chodzi o detale nie ma się co przejmować. Jak już ma stać i czekać na skończenie np. z braku przedniej kanapy, to lepiej żeby była już wyspawana i polakierowana. Wtedy jest się o wiele łatwiej zmobilizować, bo już brakuje tak niewiele. Nie miałem tego problemu, bo do 104 łatwo wszystko dostać, ale jak człowieka czeka cały remont, do tego nie można znaleźć najprostszych części to chyba to jest najbardziej zniechęcające.
Co do kosztów to zależy od standardu - może być 20 000, 30 000, a nawet można wyspawać to co jest, pomalować minią i jeździć.
większość napisów syren współczesnej produkcji bardzo odbiegają od oryginału
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Całą galanterię współczesną można nabyć i zgodną z oryginałem, swoje napisy (odlewy mosiężne) na błotniki kupiłem w firmie Auda Szczecin więc spytaj. Ramki reflektorów ktoś z Poznania nowe produkuje, na giełdach można kupić. Listwy błotnikowe u Nora (robił wg mojego wzoru) jeśli ta 101 miała takowe, listwy tapicerki już gorzej, NOR miał robić ale nie popisał się i zwala niby winę na chromiarzy aktualnie zamilkł chyba ze wstydu.
Tłoki/sworznie/pierścienie do silnika z dawnej produkcji kupisz w Zgierzu MatPoz (sam u nich kupiłem i są OK). Uszczelki pod głowice kupuj z dawnej produkcji, współczesne są przeważnie do bani. Ja kupiłem od szutra i ciekła.
Pamiętaj, że Syrena 101 to wyjątkowy unikat, warty odbudowy.
Syren 105 L jest mnóstwo, dwucylindrówek już niewiele. Dzielą je lata świetlne.... :grinser
Awatar użytkownika
termin21
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 99
Rejestracja: 2013-09-19, 18:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: termin21 »

Mikrusiarz ,dzięki za konkretne podpowiedzi i motywujace słowa.
Jestem po długiej rozmowie z Patrykiem(syrena104billi) i nabieram sił(bo narazie tylko to mogę robić) żeby w końcu ruszyć już pełną parą z remontem. I ta radość dla Mnie i prawdziwych fanów(nie zazdrosniów ,nie szczerych) ,ze kolejna 101 jest w rejestrze aut jeżdzacych.
Ehh...wiele postów musi minąc i jeszcze wiecej godzin pracy czeka Mnie i wielu ludzi żeby to auto było przynajmniej w stanie dostatecznym ,ale dobra jak mówicie ,że jak zniszcze 101 to mi na sadzie ostatecznym nie popuszcza to musze to przyjąc na klate i podjąć wyzwanie:D
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

działaj,działaj.... Jedynie zamieszczaj dużo zdjęć to w razie czego będziemy alarmować ,że coś jest nie tak. A jeżeli chodzi o blachare to Billi ogarnie ją pierwsza klasa.
Awatar użytkownika
Maciej HYsa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 678
Rejestracja: 2012-07-30, 11:57
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Maciej HYsa »

ja jestem w lesie ze swoją 101 i tez już pochłonęła grubo ponad 20 tyś ale robię wszystko żeby nie odbiegała od oryginału :)
SYRENA 101 1961 r. "długa klapa"
SYRENA 104 1967 r.
SYRENA R20 1979 r.
SYRENA 105 1978 r.
KOMAR SPORT 2361 1972 r.
SIMSON SR2 1958 r.
Piaggio Bravo Ciao 1980 r.

Syrena jest bogiem, jazda nałogiem, remont podstawą a reszta zabawą :D
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

===Ilu userów tyle różnych opinii ===aż bałem się wypowiadać żeby i mnie nie oberwało się za kilka słów nadmiaru. :F
syrena104bili pisze:jeśli nie będziemy mieli jednego znaczka 101 to świat sie nie zawali bo jego i po po lakierowaniu i po paru latach można założyć , ale już np napisy syrena czy listwy boczne to bez nich robienie remontu niema sensu , ja czekałem 2 lata z rematem swojej 105l aż skompletowałem , komplet listewek , znaczków a przede wszystkim tylny stary pas i zderzaki i dopiero mając te część zacząłem remont :D
===Tow. Bili ===to wszystko prawda aczkolwiek nie myślę, żeby kilka listewek czy znaczków mogło stać na przeszkodzie w zachowaniu WOZU którego 50 lat temu powstało tylko 8.000 sztuk...
Najważniejszy jest samochód [z papierami] którego w skali światowej zostało być może 50 mniej lub bardziej zdekompletowanych egzemplarzy. Osobiście NIGDY nie widziałem chociażby wraku Syreny 100-102 ani tym bardziej jadącej normalnie po ulicy... :cry: A więc mamy do czynienia ze swego rodzaju misją dziejową. Takie małe detale powiedziałbym czysto "kosmetyczne" zawsze można dołożyć za rok albo dwa ===żeby było wszystko perfekt i odpicowane na glanc. Przez ten czas można jednak ocalić całą resztę doprowadzając pojazd do pełnej sprawności zarówno pod względem blacharskim jak i mechanicznym.
Naprawdę szkoda żeby taki okaz się zmarnował czy tym bardziej trafił w częściach na alle niemniej widząc galerię Kolegi jestem wręcz pewnien, że tak się nie stanie. :ok3

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

KIEROWCA pisze:===Ilu userów tyle różnych opinii ===aż bałem się wypowiadać żeby i mnie nie oberwało się za kilka słów nadmiaru. :F
syrena104bili pisze:jeśli nie będziemy mieli jednego znaczka 101 to świat sie nie zawali bo jego i po po lakierowaniu i po paru latach można założyć , ale już np napisy syrena czy listwy boczne to bez nich robienie remontu niema sensu , ja czekałem 2 lata z rematem swojej 105l aż skompletowałem , komplet listewek , znaczków a przede wszystkim tylny stary pas i zderzaki i dopiero mając te część zacząłem remont :D
===Tow. Bili ===to wszystko prawda aczkolwiek nie myślę, żeby kilka listewek czy znaczków mogło stać na przeszkodzie w zachowaniu WOZU którego 50 lat temu powstało tylko 8.000 sztuk...
Najważniejszy jest samochód [z papierami] którego w skali światowej zostało być może 50 mniej lub bardziej zdekompletowanych egzemplarzy. Osobiście NIGDY nie widziałem chociażby wraku Syreny 100-102 ani tym bardziej jadącej normalnie po ulicy... :cry: A więc mamy do czynienia ze swego rodzaju misją dziejową. Takie małe detale powiedziałbym czysto "kosmetyczne" zawsze można dołożyć za rok albo dwa ===żeby było wszystko perfekt i odpicowane na glanc. Przez ten czas można jednak ocalić całą resztę doprowadzając pojazd do pełnej sprawności zarówno pod względem blacharskim jak i mechanicznym.
Naprawdę szkoda żeby taki okaz się zmarnował czy tym bardziej trafił w częściach na alle niemniej widząc galerię Kolegi jestem wręcz pewnien, że tak się nie stanie. :ok3

Pozdrawiam :piwo:
Bez przesady, 101 to rzadki temat, ale nie unikat. Ile nikomu nieznanych do tej pory sztuk pojawiło się na allegro w ciągu roku? z 10 spokojnie. Nie wspominając o autach których w necie w ogóle nie było. Unikatem to można nazwać 110kę...
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

Mateusz pisze:
KIEROWCA pisze:===Ilu userów tyle różnych opinii ===aż bałem się wypowiadać żeby i mnie nie oberwało się za kilka słów nadmiaru. :F
syrena104bili pisze:jeśli nie będziemy mieli jednego znaczka 101 to świat sie nie zawali bo jego i po po lakierowaniu i po paru latach można założyć , ale już np napisy syrena czy listwy boczne to bez nich robienie remontu niema sensu , ja czekałem 2 lata z rematem swojej 105l aż skompletowałem , komplet listewek , znaczków a przede wszystkim tylny stary pas i zderzaki i dopiero mając te część zacząłem remont :D
===Tow. Bili ===to wszystko prawda aczkolwiek nie myślę, żeby kilka listewek czy znaczków mogło stać na przeszkodzie w zachowaniu WOZU którego 50 lat temu powstało tylko 8.000 sztuk...
Najważniejszy jest samochód [z papierami] którego w skali światowej zostało być może 50 mniej lub bardziej zdekompletowanych egzemplarzy. Osobiście NIGDY nie widziałem chociażby wraku Syreny 100-102 ani tym bardziej jadącej normalnie po ulicy... :cry: A więc mamy do czynienia ze swego rodzaju misją dziejową. Takie małe detale powiedziałbym czysto "kosmetyczne" zawsze można dołożyć za rok albo dwa ===żeby było wszystko perfekt i odpicowane na glanc. Przez ten czas można jednak ocalić całą resztę doprowadzając pojazd do pełnej sprawności zarówno pod względem blacharskim jak i mechanicznym.
Naprawdę szkoda żeby taki okaz się zmarnował czy tym bardziej trafił w częściach na alle niemniej widząc galerię Kolegi jestem wręcz pewnien, że tak się nie stanie. :ok3

Pozdrawiam :piwo:
Bez przesady, 101 to rzadki temat, ale nie unikat. Ile nikomu nieznanych do tej pory sztuk pojawiło się na allegro w ciągu roku? z 10 spokojnie. Nie wspominając o autach których w necie w ogóle nie było. Unikatem to można nazwać 110kę...

fakt roku to istny wysyp 101 przez ostatnie 3-4 lata jak obserwuję allegro wysypało sie może 5 stojedynek , a roku od początku roku to już chyba z 10 , no ale biorąc podłogówkę że wyprodukowano ich poniżej 10 tys i to 52 lata temu , to jest to niezły
rodzyn :devil3
Awatar użytkownika
termin21
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 99
Rejestracja: 2013-09-19, 18:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: termin21 »

Panowie ufff....w Deszczu w błocie w ciemnocie....
Ale jest!! 101 stoi u Mnie w garazu,ide to delikatnie uczić z kolega potem delikatne foty :D
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

syrena104bili pisze:i co robi zamek na kluczyk ( wkładka ) w drzwiach z lewej strony :devil3
===Jest to jak najbardziej zgodne z duchem epoki bowiem tego typu przeróbka została opisana w Małej Glince z '74.
W nowszych wydaniach [77-80-82] nie ma tego pomysłu!!!!!!!!

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

termin21 pisze:Panowie ufff....w Deszczu w błocie w ciemnocie....
Ale jest!! 101 stoi u Mnie w garazu,ide to delikatnie uczić z kolega potem delikatne foty :D
Ha ha, ja też zawsze późnym wieczorem zwoziłem graty, zawsze jakoś daleko było.... przez pół Polski, jedynie czerwony Mikrus 15 km ode mnie choć i on nocą dotarł ale za to na własnych kołach.
Pod Wrocławiem w muzeum Topacz masz setkę kolegi Krzyśka do oglądnięcia.
Awatar użytkownika
termin21
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 99
Rejestracja: 2013-09-19, 18:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: termin21 »

Mikrusiarz pisze:Pod Wrocławiem w muzeum Topacz masz setkę kolegi Krzyśka do oglądnięcia.
_________________
Widziałem ta Syrene :)
W topaczu na wystawie stoją moje 4 lub 5 motocykli i jeden samochod :)

[ Dodano: 2013-09-25, 01:07 ]
Jedno bo jestem bez sił ,ale macie chłopaki do zerkniecia :D Nie złamała się, dzielnie zniosła podroż. Po "zwodowaniu" w nowym miejscu spotkała sie z wieloma negatywnymi opiniami miejscowych mieszkańów typu"garaż nie dla niej-prędzej na złom(powiedział kozaczek z hondy civic ,przy dziewczynie)-heh spotkamy sie za rok pogadamy ,co na złom pojedzie ")
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

zapodał bys jakies fotki czesci które dał ci własciciel :helm
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Brawo. Najważniejsze,że pod dachem już. Niestety Ci z garaży podziemnych zawsze mają coś do takich aut. Jak mieszkałem we Wrocłąwiu na Gaju i czasem byłem tam Syreną to był wielki problem jak rano odpalałem 105L.Ludzie nie mogli w dymie drogi znaleść.

:majk :majk Super ,że ją ogarnąłeś.
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Przede wszystkim czym prędzej zdejmij detale typu kołpaki, znaczki etc. Wiem, że garaż itp. Ale znam masę historii o lepkich rączkach, a niektóre części są "chodliwe".
W kwestii złamania budy- mi się wydaje, że po wybebeszeniu wnętrza warto by wspawać zastrzały w kaście- wzdłuż i w poprzek. Tak na wszelki wypadek.
Kolejna sprawa o której pisałem wcześniej- gromadzenie dokumentacji i przede wszystkim wiedzy. Krzysiek- właściciel 100ki o której wspominał Mikrusiarz jest kopalnią wiedzy na temat aut z FSO. Możesz też napisać do ludzi z Nekli- mają zrobioną 101kę, kilka osób z forum też aktualnie remontuje ten model.
I przede wszystkim- pomimo prostoty tego auta zrób sobie możliwie jak największą dokumentację fotograficzną PRZED, bo później wielu na tym poległo w trakcie remontu.
ODPOWIEDZ