Oświetlenie

schematy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Oświetlenie

Post autor: Lesiu »

Witam.

Od dłuższego czasu mam problem z jedną słabiej świecącą tylną lampą i poszukuję podpowiedzi gdzie mogę szukać rozwiązania tej sprawy.
Powiem odrazu że nie jest to wina lampy ani żarówek bo to było już sprawdzane.
Ostatnio podłączają hak pomierzyłem napięcia i okazało się że w tej słabiej świecącej lampie jest napięcie poniżej 11V a w tej świecącej prawidłowo ponad 12V.
Zastanawia mnie czy będzie to wina instalacji tej lampy czy też problem będzie w skrzynce bezpiecznikowej. Nie chcę rozbebeszyć całego auta dlatego też może ktoś z Was przerabiał ten temat i mi coś bliżej podpowie.
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

Zaczynaj od masy (cuda się potrafią dziać), potem styki. Nie przygasa Ci czasem lampa przy miganiu kierunku lub przy stopie?
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

eLkowicz pisze:Zaczynaj od masy (cuda się potrafią dziać), potem styki. Nie przygasa Ci czasem lampa przy miganiu kierunku lub przy stopie?
Nic poza tym że świeci słabiej się złego nie dzieje.

P.S. Prąd mierzyłem na przewodach przed lampą.
Awatar użytkownika
tomekM
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 572
Rejestracja: 2010-12-03, 18:20
Lokalizacja: tczew

Post autor: tomekM »

Ale mierzyłeś na samym przewodzie czy na podpiętym do lampy?
KOMAR 2330 1972r
ROMET 2375 1981r
ROMET JUBILAT 1978r
ROMET DUET 1974r
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

tomekM pisze:Ale mierzyłeś na samym przewodzie czy na podpiętym do lampy?
Mierzyłem na przewodzie podpiętym do lampy.
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Typowy spadek napięcia na konektorach lub stykach. Trzeba wyczyścić a konektory lutować. Przewody linkowe zaciągają wilgoć na zasadzie kapilary i na zagniatanym połączeniu robi się rezystancja. Podłączenie masy do lamp ma także znaczenie (np. skorodowane śruby-najlepiej założyć z nierdzewki/kwasówki).
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

W lampie wszystko jest dobrze. Zakładałem nawet nowe i dalej to samo. Napięcie o niższej wartości dotyczy lampy prawej a mierzyłem je na przewodzie w bagażniku jeszcze zanim jest rozgałęzienie na prawą i lewą lampę.
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Czyli przed rozgałęzieniem masz 11 v a na lewej lampie 12 v na prawej 11 v ??? trochę nielogiczne albo nie rozumiem.

Mierz jeszcze rezystancję masy lamp do budy i porównaj.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

a głupsze pytanie ilu watowe są zarówki??
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Dwie są nowe i takie same. Z tego co pamiętam to 5W.
ODPOWIEDZ