Świeca zamiennik super do Syreny
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 2010-06-03, 10:15
- Lokalizacja: Gmina Stare Miasto
Świeca zamiennik super do Syreny
Witam. Nie wiem czy ktoś pisał, ale polecam świece firmy BERU Z 32 pod tym pisze jeszcze 18K-7 BU. Na normalny klucz. Ludzie jak silniczek pracuje głowa mała! Ważne, że to podobno wyższa półka świec a do tego koszt od 6-10 zł. NGK pada przy nich a 2-3 razy droższe i jak w warsztacie mówią NGK są daleko za nimi.
a ja iskry zwykle stare zapasy są do dostania za darmo lub po jakieś 7zł
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 2010-06-03, 10:15
- Lokalizacja: Gmina Stare Miasto
iskra
Kolego ja piszę o zamienniku, aby innym pomóc. Ja osobiście mam odłożone ISKRY, ale do jeżdżenia mam założone zamienniki i tu niestety ISKRA jest daaaaleko. Iskrę mogę sobie założyć np. na zlocie... PozdrawiamMarek.K. pisze:a ja iskry zwykle stare zapasy są do dostania za darmo lub po jakieś 7zł
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 2010-06-03, 10:15
- Lokalizacja: Gmina Stare Miasto
Zaufałem mechanikowi, który pracuje w zawodzie 40 lat. One podobno były robione do jakiś starych fordów- tak mi powiedzieli w sklepie. Z tego co mówił to zakładał je do Żuków, Nys i Warszaw. Polecił mi je do Syreny i śmigam. Skończyły się problemy jak miałem świece ISKRY. Nie jestem znawcą, ale chyba mechanik by nie wcisnął bubla tym bardziej, że nie polecał mi żadnych sklepów tylko świece. Gwint jak w ISKRZE, a jak komuś nie odpowiada to może przełożyć podkładkę z ISKRY bo nie ma podkładki tylko sfrezowanie. Ja wkręciłem takie jak kupiłem. Jedynie co mogę powiedzieć po swoich doświadczeniach, to że zapala lepiej, pracuje równiej, mam wrażenie jakby była bardziej zrywniejsza.Lesiu pisze:Bosto OK, a jak wygląda sytuacja z wartością cieplną polecanej przez Ciebie świecy.
Dobierałeś je jakoś według katalogów?
Jak włożysz podkładkę to będzie źle. Te Beru mają uszczelnienie na stożek i gniazda na świece w głowicy powinny być dostosowane do takiej świecy. Iskry i NGK są płaskie, mają uszczelnienie na tej podkładce i gniazdo w głowicy Syreny jest też płaskie żeby ścisnąć tę podkładkę. Ty jak wkręcasz te Beru to pewnie zagniatasz trochę krawędź w głowicy i jakoś to trzyma ciśnienie. Ale to niezbyt fachowo.Bosto OK pisze:a jak komuś nie odpowiada to może przełożyć podkładkę z ISKRY bo nie ma podkładki tylko sfrezowanie.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 2010-06-03, 10:15
- Lokalizacja: Gmina Stare Miasto
Nie wiem czy zagniata krawędź. Muszę sprawdzić. Ale jakby nie było przynajmniej pracuje lepiej niż na ISKRA czy NGK. Myślę, że nawet jakby krawędź miało załamać to i tak zawsze podkładka z np. NGK przykryje i uszczelni.Gieroy pisze:Jak włożysz podkładkę to będzie źle. Te Beru mają uszczelnienie na stożek i gniazda na świece w głowicy powinny być dostosowane do takiej świecy. Iskry i NGK są płaskie, mają uszczelnienie na tej podkładce i gniazdo w głowicy Syreny jest też płaskie żeby ścisnąć tę podkładkę. Ty jak wkręcasz te Beru to pewnie zagniatasz trochę krawędź w głowicy i jakoś to trzyma ciśnienie. Ale to niezbyt fachowo.Bosto OK pisze:a jak komuś nie odpowiada to może przełożyć podkładkę z ISKRY bo nie ma podkładki tylko sfrezowanie.
Witam.
Temat znany od dawna. Przewijał się w jakimś wątku przed kilku laty. To jest świeca która była stosowana do niektórych silników Forda Sierry, a nie w żadnych starych Fordach.
Temat uszczelniania też był poruszany. Niestety nie jest to świeca która przystosowana jest do głowicy Syreny, ale jak się mocno dokręci to trzyma. Jako że głowica jest miękka to "układa" układa się pod świecę.
Też jeździłem kiedyś na tych Beru. Faktycznie czuć różnicę, w prac silnika na +, ale niestety te świece w Syrenie nie są trwałe. Dostanie trochę więcej oleju, ale pochodzi dłużej na ssaniu i są do wymiany.
Z obecnie produkowanych i stosunkowo łatwo dostępnych to w zasadzie tylko ISKRA i NGK jest typową świecą "syrenową" tzn. z właściwym uszczelnieniem. Kiedyś znalazłem jeszcze chyba Denso japońskie i Championy francuskie, ale wtedy cena była zaporowa.
Pozdrawiam
Temat znany od dawna. Przewijał się w jakimś wątku przed kilku laty. To jest świeca która była stosowana do niektórych silników Forda Sierry, a nie w żadnych starych Fordach.
Temat uszczelniania też był poruszany. Niestety nie jest to świeca która przystosowana jest do głowicy Syreny, ale jak się mocno dokręci to trzyma. Jako że głowica jest miękka to "układa" układa się pod świecę.
Też jeździłem kiedyś na tych Beru. Faktycznie czuć różnicę, w prac silnika na +, ale niestety te świece w Syrenie nie są trwałe. Dostanie trochę więcej oleju, ale pochodzi dłużej na ssaniu i są do wymiany.
Z obecnie produkowanych i stosunkowo łatwo dostępnych to w zasadzie tylko ISKRA i NGK jest typową świecą "syrenową" tzn. z właściwym uszczelnieniem. Kiedyś znalazłem jeszcze chyba Denso japońskie i Championy francuskie, ale wtedy cena była zaporowa.
Pozdrawiam