kilka pytań - remont warszawy

Zapytania i porady techniczne
Awatar użytkownika
hrumek
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2012-11-02, 19:31
Lokalizacja: Wołów

kilka pytań - remont warszawy

Post autor: hrumek »

Witam i pozdrawiam forumowiczów.
Moja Warszawa stała niemal 30 lat w garażu, więc raczej większość elementów gumowych do wymiany. Wiosną zabieram się do pracy, a na razie logistycznie zbieram części.
W technice Warszawy jestem laikiem, więc pytam.
Nagrzewnica- od czego można dopasować zamiennik? Żuk, Nysa, Syrena?
Cylinderki- zamierzam kupować nowe, czy pasują Żukowskie z samoregulatorem?
Pompa hamulcowa- oczywiście muszę kupić nową, głośno myślę o zamianie na dwustopniową, czy to aby nie przesada? czy jednostopniowa nowa zapewni bezpieczne i pewne hamowanie?
To na razie tyle, ale pytań pewnie będzie jeszcze więcej.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

hrumek pisze:więc raczej większość elementów gumowych do wymiany.
Moja Syrena stała 26lat i żadnych elementów gumowych nie wymieniłem, nawet gruszka jest jeszcze fabryczna :faja

Kilka podstawowych klamotów masz tu

http://www.polmozbytbielsko.pl/
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Re: kilka pytań - remont warszawy

Post autor: eMO 1966 »

Witaj :)
hrumek pisze:Nagrzewnica- od czego można dopasować zamiennik? Żuk, Nysa, Syrena?
Tylko Warszawa. Podobna jest ze starych typów Żuczka, nie iwem, jak syrenkowa- ale tak czy siak - każda ma inaczej wyprowadzone rurki do węży.
hrumek pisze:Cylinderki- zamierzam kupować nowe, czy pasują Żukowskie z samoregulatorem?
Nie pasuja. Trzeba by zmieniać wszystko = tarcze kotwiczne, szczęki i bębny. Co z drugiej strony wcale nie byłoby najgłupszym pomysłem...
Z drugiej strony - oryginalne cylinderki podchodza od Uaza (Gaz 69, Uaz 469 stary typ).

hrumek pisze:Pompa hamulcowa- oczywiście muszę kupić nową, głośno myślę o zamianie na dwustopniową, czy to aby nie przesada? czy jednostopniowa nowa zapewni bezpieczne i pewne hamowanie?
Zamiana samej pompy to tylko zamiana pompy - nie zrobi automatycznie z układu jendoobwodowego dwu ;)
Pompe jendoobwodowa bez problemu dostanies znową (wózek widłowy, bodajże Rak); zestawy naprawcze tej pompy również. Tutaj UWAGA - pompy ze współczesnej produkcji wymagają rozebrania, wydmuchania z cylindra wiórów(!!!) i dopiero można je poskładać i montować.

Generalnie - polecam zajrzeć i poczytać co nieco tutaj:
http://www.lowrider.pl/forum/viewforum. ... 0ccf0cac22

i tutaj (zwłaszcza dział techniczny):
http://nysavan.mojeforum.net/index.php

Temat np hamulców - od oryginalnych po rozmaite wydumki z tarczowymi włącznie - jest na obu tyhc forach doszczętnie przewałkowany :)

Pozdrawiam!
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
Paderewsku
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 221
Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
Lokalizacja: Łosice/Głowno

Post autor: Paderewsku »

ja moze tak od siebie jedno co moze trochę do znudzenia powtarzam, zanim odkręcisz pierwszą śrubkę, lub podepniesz akumulator ( a na 50% zrobisz to odwrotnie), zakup na allegro książkę "Naprawa Samochodów Warszawa" i ja przeczytaj, a zanim do jakichkolwiek przeróbek to opanuj najpierw oryginał. powodzenia
Awatar użytkownika
hrumek
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2012-11-02, 19:31
Lokalizacja: Wołów

Post autor: hrumek »

Tak tak wiem, teoretyczna wiedza to podstawa. Przerabiałem to przy moim pierwszym klasyku - Fiacie 125 z pierwszych lat produkcji. Widzę że Warszawa wcale nie jest trudniejsza, a wręcz przeciwnie, ale wiem też jedno, opinie innych użytkowników samochodu cenniejsze od książek :)
Pomysł z wymianą bębnów i ogólnie całych bebechów jest całkiem niezły, koszt praktycznie mały a dostęp do części zamiennych jeszcze dobry. Nagrzewnica? może faktycznie trochę za szybko o tym zapytałem.
Co do hamulców ciągle nie wiem, jaką skuteczność daje pompka jednostopniowa. Chętnie wysłucham opinii obecnych użytkowników.
condorpapa
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
Lokalizacja: mielec

Post autor: condorpapa »

[
Co do hamulców ciągle nie wiem, jaką skuteczność daje pompka jednostopniowa. Chętnie wysłucham opinii obecnych użytkowników.[/quote]

No to wysłuchaj mojej opinii w temacie hamulców: Uważam że hamulce dobrze utrzymane technicznie - sa wystarczające w Warszawie. W mojej Warszawie miałem sporo kłopotu - przeciekały dwa pólcylindry przednie i jeden cylinder tylny- a pompa przepuszczała. Próbowałem wymieniac tłoczki na inne - ale wszystko na nic - dopiero zakup nowych dwóch pólcylindrów - jednego cylinderka i nowej pompy hamulcowej - radykalnie zakończył klopoty w hamowaniu. Nowa pompa za niecały rok znowu zaczeła przeciekac i gubić płyn - i należąło wymienić jedną gumkę uszczelnienia- Uwaga - w nowych pompach są inne te gumki - nie pasują ze starej produkcji. Ale ta usterka miała miejsce dwa lata temu - i od tego czasu spokój! Co roku robie przegląd- smaruje , czyszcze z pyłu i reguluje - . Uważam, że oryginał , bez patentów, serwa itp jest wystarczający, nie chce żadnych modyfikacji i ulepapszeń.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4292
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Zgadzam się oryginalne hamulce wystarczą .
Ale to tylko ( lub AŻ) Warszawa więc wymaga stałej troski i sprawdzania . Oraz usuwania nie domagań na bieżąco.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
hrumek
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2012-11-02, 19:31
Lokalizacja: Wołów

Post autor: hrumek »

Dzięki za odpowiedzi.
To tego samego wniosku też powoli dochodzę. Wymieniam wszystkie cylinderki, okładziny, pompę, przewody, powinno wystarczyć.
Powoli rozglądam się nad miejscem do chromowania w rozsądnych cenach, allegrowe ceny zderzaków w granicach 2000zł za jeden powodują u mnie mocny wzrost ciśnienia :/
michtal18
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 70
Rejestracja: 2011-10-02, 12:11
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: michtal18 »

ja Ci mogę podpowiedzieć tyle na temat hamulców ,że założyłem dosłownie wszystko nowe, oczywiście z epoki i przy gwałtownym hamowaniu podejrzewam ,że pasażer mógłby wylecieć przez przednią szybę :lol: Na przeglądzie diagnosta był w szoku ,że są takie żylety :grinser Wcześniej była katastrofa, wydaje mi się ,że jak sie przyłożysz do tego tematu to warszawa Ci to odwdzięczy:) Nie mam nic przeciwko samoregulatorom z żuka ale mimośrody też idzie opanowac:) :ok3
P.S
Zakupiłem szczęki produkcji rzemieślniczej takiej jak jest ich pełno na all... i miałem problemy z regulacją( gdzieś znajdziesz temat nawet na forum) Szukaj tylko zapasów z epoki
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4292
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Ale pamietajcie te hamulce potrafią się rozciec z samego stania.
Taki to już urok tych modeli :devil3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Marlon
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 514
Rejestracja: 2008-06-21, 18:56
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

śruby zawiasów

Post autor: Marlon »

witam, juz nie wiem na którym forum,,, ktos sprzedawał sruby do zawiasów i sruby do kół,, potrzebuje kupić,,, moze ktoś pamięta kto to sprzedawał ?
Fenomenalne Samochody Osobowe
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

śruby do zawiasów można kupic w OBI:) chodzi mi oczywiście o te stożkowe
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Marlon
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 514
Rejestracja: 2008-06-21, 18:56
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

sruby

Post autor: Marlon »

ocynkowane na płaski śrubokręt ??????/
Fenomenalne Samochody Osobowe
Awatar użytkownika
hrumek
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2012-11-02, 19:31
Lokalizacja: Wołów

Post autor: hrumek »

anabol pisze:śruby do zawiasów można kupic w OBI:) chodzi mi oczywiście o te stożkowe
oj mylisz się i to mocno. Do zawiasów potrzebujesz z gwintem 1,0, temat przerabiałem i nie znalazłem nic w odpowiedniku, zwykłe owszem ale nie stożkowe.
Nabyłem cały komplet oryginalnych z epoki od forumowicza www.lowrider.pl
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Polecam się z całą nieskromnością :helm
http://www.lowrider.pl/forum/viewtopic. ... &start=960

Pozdrawiam! :D
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
ODPOWIEDZ