Kilka pytań o cewki i gaźnik
Kilka pytań o cewki i gaźnik
Trzeba coś pokombinować z zapłonem, bo raz daje na dwa cylindry, raz na trzy. Świece nowe, przewody nowe, platynki OK, zapłon ustawiony, kondensatory OK i podwójne. I w związku z tym myślałem, żeby pokombinować nad cewkami i tu mam dwa pytania:
1. Słyszałem, że lepsze są duże cewki. Czy to są cewki od Żuka, i czy można je kupić nowe (gdzie)? (ale nie chcę rzemiosła, z zapasów fabrycznych)
2. Czy podłączenie ich jest analogiczne do małych? Jak je najlepiej umocować?
3. Czy po wymianie cewek z małych (Syrena) na duże (Żuk) trzeba regulować zapłon?
I teraz druga sprawa - gaźnik. Jak się jedzie i nie trzyma się w ogóle pedału gazu naciśniętego (jest wolno), to gaśnie. Więc trzeba wyregulować wolne obroty - podwyższyć. Regulacja nie wiele daje. I w związku z tym dwa pytania:
1. Czy tak po prostu jest, że na zimnym silniku regulacja nie wiele daje i trzeba rozgrzać - przejechać i wtedy regulować?
2. A może gniazdo regulacyjne jest już za bardzo wyrobione i trzeba dać inny gaźnik? Czy często tak się zdarza?
Dzięki za odpowiedzi na jeden i drugi temat (wiem, że do elektryki jest tylko jeden, ale trza było gdzieś to umieścić).
1. Słyszałem, że lepsze są duże cewki. Czy to są cewki od Żuka, i czy można je kupić nowe (gdzie)? (ale nie chcę rzemiosła, z zapasów fabrycznych)
2. Czy podłączenie ich jest analogiczne do małych? Jak je najlepiej umocować?
3. Czy po wymianie cewek z małych (Syrena) na duże (Żuk) trzeba regulować zapłon?
I teraz druga sprawa - gaźnik. Jak się jedzie i nie trzyma się w ogóle pedału gazu naciśniętego (jest wolno), to gaśnie. Więc trzeba wyregulować wolne obroty - podwyższyć. Regulacja nie wiele daje. I w związku z tym dwa pytania:
1. Czy tak po prostu jest, że na zimnym silniku regulacja nie wiele daje i trzeba rozgrzać - przejechać i wtedy regulować?
2. A może gniazdo regulacyjne jest już za bardzo wyrobione i trzeba dać inny gaźnik? Czy często tak się zdarza?
Dzięki za odpowiedzi na jeden i drugi temat (wiem, że do elektryki jest tylko jeden, ale trza było gdzieś to umieścić).
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
ktory cylinder nie pracuje- pierwszy od paska? jezeli tak to te ceregiele niewiele dadza bo przyczyna lezy gdzie indizej
co do gaznika to zobacz na innym o ile masz, a jak nie to zobacz czy wyciagniecie ssania pomaga, niebardzo wierze ze wyrobilo sie gniazdo, predzej dysza zapchana
co do gaznika to zobacz na innym o ile masz, a jak nie to zobacz czy wyciagniecie ssania pomaga, niebardzo wierze ze wyrobilo sie gniazdo, predzej dysza zapchana
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
no i syrena nie ma platynek... przerywacze ma
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4292
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
jedni walcza z płenTami łortokraficnymi a ja byde ze plotynkomi
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4292
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
http://pl.wikipedia.org/wiki/B%C5%82%C4 ... ograficznymotonita pisze:jedni walcza z płenTami łortokraficnymi
Ja to może nie wiem co z tym zapłonem ludzie mają za problem, ale na wszystko jest dziś sposób. Kupujesz 2 lub 3 cewki od Mz 12V produkcji DDR, podpinasz pod każdą moduł domowej roboty z alledrogo za 50 zł i o przerwie na stykach nie ma śladu w pamięci. Można też pobawić się w CDI, można też uderzyć w czujniki optyczne, ewentualnie zapłon od motocykla dwucylindrowca dla 100-103 lub gdzieś tu na forum ktoś ma niezłą drukarkę co drukuje płytki z bluetaczem i jednocześnie zmienia wyprzedzenie. Do codziennej jazdy nie ma się co męczyć z ustrojstwem. U strażaków obecne przerywacze wystarczają na 2-4 tygodnie ćwiczeń i 1 lub 2 starty w roku
Serwis i usprawnienia silników dwusuwowych: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
Proszę bardzo:
http://allegro.pl/elektroniczny-modul-z ... 00273.html
A tak wygląda oryginał, których mam kilka sztuk:
http://allegro.pl/modul-zaplonowy-typ-a ... 57608.html
W mojej rakiecie na foto wyżej mam wspólny moduł na dwie cewki, przy czym sterowanie punktem zapłonu odbywa się na czujnikach Halla ...całość pochodzi od motocykla.... wyprzedzenie stałe ale inne niż fabryczne i efekt mniej więcej taki:
http://www.youtube.com/watch?v=NBp5N8yzgHs
http://allegro.pl/elektroniczny-modul-z ... 00273.html
A tak wygląda oryginał, których mam kilka sztuk:
http://allegro.pl/modul-zaplonowy-typ-a ... 57608.html
W mojej rakiecie na foto wyżej mam wspólny moduł na dwie cewki, przy czym sterowanie punktem zapłonu odbywa się na czujnikach Halla ...całość pochodzi od motocykla.... wyprzedzenie stałe ale inne niż fabryczne i efekt mniej więcej taki:
http://www.youtube.com/watch?v=NBp5N8yzgHs
Serwis i usprawnienia silników dwusuwowych: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
Panowie nawet w "Auto marzeń ==kup se zrób se i narysuj se" mówiom platynki!!!!!motonita pisze:jedni walcza z płenTami łortokraficnymi a ja byde ze plotynkomi
16:42
http://www.youtube.com/watch?v=mHTTRDi6kOw
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- Maciej HYsa
- -#Youngtimer
- Posty: 678
- Rejestracja: 2012-07-30, 11:57
- Lokalizacja: Biłgoraj
===TVN KŁAMIE Ciekawe co na to kol. "Motonita"Maciej HYsa pisze:Z pewnościom tak muszom.
Nie wiem czy jestem w tym odczuciu odosobniony aczkolwiek odnoszę wrażenie, że przynajmniej niektóre z ich "restauracji" to zwyczajna fuszera dla laików. Jak u Mike'a i Eda.
Oryginalnością pojazdów raczej nikt się tam nie przejmuje przez co warsztat opuszczają ładnie odpicowane kundle. Ja nazwałbym to nie tyle restauracją co "naprawą główną" w stylu mechaników MZK ===czyli rzeżbimy, rzeźbimy i jeszcze raz rzeźbimy,
Z ciekawości obejrzałem sobie dzisiaj na youtube odcinek o Trabancie. Wzięli od dziadka kombiaka z lat 70 skundlonego czteroramienną kierownicą i kanciastymi zderzakami przy okazji restauracji wszystko to pozostawiając. Znaczek na tylną klapę dali tylko 601...
Niedokładnie.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Re: Kilka pytań o cewki i gaźnik
Zapłon:
1. Też słyszałem, że są lepsze. Nawet w literaturze piszą, że są lepsze. Będą pasować nie tylko od Żuka. Również od malucha, fiaciora, łady itp od starszych modeli - bez modułów elektronicznych.
2. Tak. Zamocować można albo na ścianie komory silnika albo tam gdzie są oryginalne - o ile się zmieszczą (jakieś solidniejsze obejmy).
3. Nie.
Gaźnik:
1. Gaźnik reguluje się na całkowicie nagrzanym silniku przy wyłączonym urządzeniu rozruchowym.
2. Przed regulacją trzeba sprawdzić zużycie osi przepustnicy, wielkość dysz i generalnie wszystko choćby czystość. I nie wiem co rozumiesz pod pojęciem gniazdo regulacyjne. Proste gaźniki (np. syrenowskie) mają 2 śruby regulacyjne: składu mieszanki i otwarcia przepustnicy. Wypadałoby też skontrolować poziom paliwa.
1. Też słyszałem, że są lepsze. Nawet w literaturze piszą, że są lepsze. Będą pasować nie tylko od Żuka. Również od malucha, fiaciora, łady itp od starszych modeli - bez modułów elektronicznych.
2. Tak. Zamocować można albo na ścianie komory silnika albo tam gdzie są oryginalne - o ile się zmieszczą (jakieś solidniejsze obejmy).
3. Nie.
Gaźnik:
1. Gaźnik reguluje się na całkowicie nagrzanym silniku przy wyłączonym urządzeniu rozruchowym.
2. Przed regulacją trzeba sprawdzić zużycie osi przepustnicy, wielkość dysz i generalnie wszystko choćby czystość. I nie wiem co rozumiesz pod pojęciem gniazdo regulacyjne. Proste gaźniki (np. syrenowskie) mają 2 śruby regulacyjne: składu mieszanki i otwarcia przepustnicy. Wypadałoby też skontrolować poziom paliwa.
Ostatnio zmieniony 2013-12-28, 22:48 przez Yanosik, łącznie zmieniany 1 raz.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.