prądnica

schematy
sytena105daniel
Posty: 4
Rejestracja: 2014-02-05, 16:59
Lokalizacja: Wyszków

prądnica

Post autor: sytena105daniel »

Witam wszystkich Syreniarzy jestem nowym uczestnikiem tego fora , mój problem dotyczy prądnicy a dokładnie jakie powinno być ładowanie z oryginalnej prądnicy w syrenie 105l z 1983r z :???: ? proszę o skierowanie mojego pytania do odpowiedniego odnośnika . pozdrawiam
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Szkoda czasu na prądnice załóż sobie od razu alternator i spokój. Ładowanie z prądnicy powinno być większe od napięcia akumulatora powyżej 13V ale nie zawsze tak jest z prądnicami.
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

A dlaczego?
Dobry regurator napięcia i sprawna prądnica i ładuje jak trzeba. 14V
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
sytena105daniel
Posty: 4
Rejestracja: 2014-02-05, 16:59
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: sytena105daniel »

Wiem o tym że alternator jest bardzo spoko , lecz ja bym chciał zostawić autko w oryginale . A przy okazji wiecie jak przerobić instalację oryginalną syrenoską na taką że by klema minusowa szła na masę ?? :zdziwko
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
sytena105daniel
Posty: 4
Rejestracja: 2014-02-05, 16:59
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: sytena105daniel »

ok wielkie dzięki za pomoc :piwo:
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

A co z oryginałem??
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Alternator to pójście na łatwiznę dalszy etap to wymiana silnika na 4 t. Prawdziwy pasjonat dąży do oryginału. Ja nie narzekam na prądnicę, wystarcza prądu, ładnie ładuje.
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Zadbana prądnica musi ładować na tyle by starczyło prądu. U mnie po przetoczeniu bijącego komutatora i pogłębieniu rowków prądnica ładowała aż miło. Wiadomo, trzeba zadbać. Alternator to taka amatorska przeróbka - fuj!
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ja również chciałem zostawić na oryginale z prądnicą ale przy dzisiejszych czasach jeżdżąc na non stop włączonych światłach to ta prądnica nie daje rady nie doładuje na tyle akumulatora. Mi z początku jakoś tam niby starczało ale nie raz musiałem brać na pych a tym bardziej jak było włączone radio + mp3 + CB radio + ładowarki do telefonów, aparatów kamer, komputerów dlatego zdecydowałem się na zmianę tym bardziej jak wyjeżdżałem zagranice. Przekładka jest bardzo bardzo prosta , wystarczy góra 10 minut.
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Dajesz radę słuchać radia w Syrenie?
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Mikrusiarz, no

oryginalne radio Safari

http://www.youtube.com/watch?v=IMCpbBPC3x0
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Magister pisze:Mikrusiarz, no

oryginalne radio Safari

http://www.youtube.com/watch?v=IMCpbBPC3x0
No to podziwiam, a tak nawiasem mówiąc radio takie żre pewnie z 5W więc prądnica ogarnie i to. Jedynym problemem może być wiatrak który dodatkowo zechcemy dołożyć, tutaj ~8 amperów pociągnie (np. od Poloneza) co pobiera prawie 100W i dodając włączone lampy 100W to już wtedy brakuje prądu na akumulator.
Jeśli brakowało Ci prądu z prądnicy to najprawdopodobniej źle był ustawiony regulator.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Jak były same światła, kierunki czasami stop to wszystko było ok (czasami nie) Bywało tak że ni stąd ni zowąd czasami nie doładowało i pchanko na skrzyżowaniach.
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Dlatego aby dobrze wyregulować regulator potrzebny jest amperomierz. Szkoda, że fabryka poszła na łatwiznę i montując paliwomierz wywalili amperomierz.
Ja poszedłem inną drogą. Gdy dobrobyt paliwowy za komuny zmusił mnie do założenia drugiego baku, paliwomierz wrzuciłem do licznika.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-02-05, 23:58 przez Mikrusiarz, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ