PODŁĄCZENIE WSKAŹNIKA PALIWA

schematy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 16
Rejestracja: 2014-03-03, 14:00
Lokalizacja: Namysłów

PODŁĄCZENIE WSKAŹNIKA PALIWA

Post autor: Jasina »

Czy mógłby ktoś sprawdzić u siebie w 105 jak ma podłączony przewód idący z czujnika na baku do wskaźnika paliwa?
Sprawdzam z książką Glinki i wszystko mam niby tak samo ale może mam jakieś przebicie z masy i wskaźnik stoi w miejscu (dolewałem już paliwa, bo myślałem, że w baku pustynia...:))
Jedynym felerem książka- samochód jest to, ze w Glince na schemacie jest 8 bezpieczników, a ja mam 10 i nigdzie (w necie) nie mogę znaleźć takiego schematu:()
U mnie wszystko działało, aż pogrzebałem trochę w kablach:/
Na czujniku (bak) sprawdzając przyrządem jest obwód zamknięty (masa z wsuwką), przewód idzie pod maskę do kostki nad kolumna kierowniczą, później idzie prosto do wskaźnika na desce.
Ten przewód idący z czujnika na zbiorniku powinien być "+" czy "-"? Wydaje ni się, ze "+" bo wskaźnik na desce dostaje "-" od wskaźnika wody...
PLEAS HELP :F
karol63
Posty: 27
Rejestracja: 2012-09-20, 21:45
Lokalizacja: sącz

Post autor: karol63 »

tu masz w miarę dobre schematy z iloma bezpiecznikami chcesz: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... i&start=15

nawet kolorowe, więc musisz dojść

Ze zbiornika idzie czerwony '+' do złącza czterokrotnego właśnie pod maską, później też czerwony do wskaźnika - tam masz podpisane że to zbiornik - pojedynczy konektor, oprócz tego wskaźniki muszą być zasilane, obojętnie od czego podepniesz i w sumie obojętnie gdzie wepniesz - oprócz wskaźnika temp wody, wszystkie inne konektory muszą być podpietę pod zasilanie '-'. Sprawdź może jeszcze masę zarówno na wskaźnikach (oczyść miejsca styku albo dokręć śruby mocujące wskaźniki) jak i na baku. jeżeli po przekręceniu kluczyka wskazówka paliwa idzie do oporu, to nie ma połączenia od zbiornika, no a jak nie rusza się w ogóle to coś ze wskaźnikami
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 16
Rejestracja: 2014-03-03, 14:00
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: Jasina »

Wskazowk po podlaczeniu lekko zadrzy i stoi, tak jak pisales sprawdze styki albo podlacze podlacze na nowo "-" i "+" do wskaznika
Arturek
-#Junior
-#Junior
Posty: 186
Rejestracja: 2011-10-25, 17:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arturek »

Witam

Czy wykręcałeś i sprawdzałeś pływak

Dwa rodzaje uszkodzeń
a) uszkodzony plastik pływaka => paliwo w pływaku => pływak cały czas w pozycji "opadniętej"
były dwa rodzje pływaków
- składający się z dwóch elementów (ma charakterystyczny "dekielek")
- jednoczęściowy

b) sprawdzenie elektryki w czujniku poziomu paliwa - tam może być korozja

pozdrawiam
Arturek

nowszy
Obrazek

starszy model - "dekielek" na końcu czasami się odkleja
Obrazek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 16
Rejestracja: 2014-03-03, 14:00
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: Jasina »

Zdecydowanie mam ten starszy pływak, rozkrecilem go i wskaźnik i co się okazuje: cewka jest lekko wykrzywiona (plastik) ale działa przy poruszaniu plywakiem, a wskaźnik nawet po podłączeniu pełnych 12V idzie do minimum- nawet jak jest przechylony i pokazuje full przy podlaczeniu go bezpośrednio (nawet bez obudowy) zawsze wskazówka idzie na "0"
Obstawiacie tak jak ja- wskaźnik do wymiany?

[ Dodano: 2014-03-20, 20:00 ]
...no i lipa:( sprawdziłem 2 wskaźnik (od zuka) podlaczylem bezpośrednio i też tylko ledwo dygnie... A jak przechyle wskazówkę na full to ciagnie do zera... Czujnik w baku ok, bo jak podlacze probowke to się sciemnia i rozjaśnia...
Co proponujecie?

[ Dodano: 2014-04-18, 10:16 ]
wymieniłem cewkę na prawie nową- prosty plastik. Po podłączeniu i zatankowaniu do wężyka przelewowego na wskaźniku poziom paliwa dochodzi ledwo do połowy?!? jak odłącze przewód z czujnika spada do "0". O CO CHODZI???
ODPOWIEDZ