POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Luzy w zawieszeniu...wypadająca dwójka !!
Autor Wiadomość
kubazjan 
...początki...


Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-04-26, 17:47   Luzy w zawieszeniu...wypadająca dwójka !!

Witam.Tak jak w temacie.Zauwazyłem luzy w zawieszeniu..tzn...gdzies jest jakis defekt ale nie mam pojecia gdzie.Oddałem nawet Wawke do mechaników ale oni sami nie wiedza...
Objawy...gdy wpadnw w jakas dziure to auto leci mi w lewo albo w prawo..zalezy ktorym kołem wpadnę.Wymieniłem amortyzatory...kupilem i wymieniłem łaczniki stabilizatorów..mechanicy sprawdzali mi kolumne..ponoc jest ok..choc....gdy sie kreci kierownica to widac jak pracuje podłuznica..rusza sie.Powiedziano mi ze byc moze zapieczone sa zwrotnice..zostaly przesmarowane ale nie wiem czy to cos dało. :/ Druga sprawa to wypadajaca dwojka...oraz blokowanie sie skrzyni podczas jazdy..tzn...przy zmianie biegu z 1 na 2 cos sie blokuje.Gdy troche pojezdze to przy wrzuceniu 2 i zwolnieniu sprzegła wyskauje..tak samo jak jade z gorki.Dziwne.Skrzynia zostala obadana...olej dolany ale objawy sa wciaz takie same.Niby wszystko jest w porzadku ale... o_O Jeden z fachowcow podpowiedzial ze byc m,oze to wina luzów na tym ciegnie przy kierownicy..faktem jest ze sama wajcha lekko lata ale chyba tak ma byc gdyz sa tam takie jakby dwa bolce ktore sa ruchome.Drugi mowił ze moze to wina luzow na ciegnach..tzn...sa juz wyrobione i jest widoczny luz gdy sie juz wbije bieg.Dodam ze sierzanty zostały zregenerowane wiec tam luzu jako takiego nie ma.
Moze ktos z was mial podobny problem bo zaczyna mnie to juz denerwowac.Wawka po drodze lata...i do tego ta dwojka ktora raz wypadnie a raz nie.
Licze na jakies uwagi....moze na schemat samego ustrojstwa od zmiany biegow.Nie chcialbym zmieniac tego na biegi w podłodze. :grinser
 
Marek.K. 
Kumarzysta



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 3992
Skąd: Winda
Wysłany: 2014-04-26, 19:24   

jak podłuznica lata to czy pólrama cała ?
_________________
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
 
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4178
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-04-26, 19:31   

Pkt. Pierwszy skrzynia. Ta wyskakująca dwójka to stała choroba. Trzeba precyzyjnie zdystansować zębatki. Nie potrafie tak na sucho opisać ale....
Jak zdejmiesz pokrywę ( mając już skrzynię na stole) sprawdz czy koła zębate choinki (wałek pośredni) pokrywają się z zębatkami biegów..
Tam jest możliwość dystansowania .
Co do zachowania w trakcie jazdy to trzeba sprawdzić te wszystkie elementy gwintowane.
Zaczynając od mocowania wachaczy góra o dół. Mocowanie zwrotnicy góra (mimośród) i dól.
Sszukaj a coś znajdziesz. Te zawieszenia szybko się wyrabiały.
Powodzenia.
_________________
motomania na luzie
 
 
kubazjan 
...początki...


Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-04-26, 19:47   

hmmm...lata spod..tzn..w momenice krecenia kierownica na postoju to widac jak pracuje...Tam gdzie jest przykrecona to nawet ciut pracuje na srubach i zaraz pod spodem...
Wszystko podokrecałem..juz nawet muslalem zeby to wzmocnic..ale cy to skasuje te luzy..watpie... :/
Czesio ..dzieki..podpowiem to mechanikowi bo mam sie udac do niego po dlugim weekendzie.. :ok3
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4178
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-04-27, 09:26   

Nie wiem czy mnie dobrze rozumiesz.
Chodzi mi przede wszystkim o te sworznie . Np. Ten na dole mocujący zwrotnicę do dolnego wachacza . Wszystkie się cholernie szybko wyrabiają. I wtedy samochód tańczy po drodze.
Sprawdz jeszcze końcówki drążków kierowniczych. I ten środkowy też.
To tyle co mogę zasugerowć. Dodam że w latach osiemdziesiątych będąc mechanikiem na bazie naprawiałem takie skrzynie i zawieszenia w Żukach itd. :helm
_________________
motomania na luzie
 
 
kubazjan 
...początki...


Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-04-27, 09:48   

Tak...rozumiem...nawet mechanik cos tam mi pokazywal...taka wlasnie sruba...jak on to powiedzial..skladajaca sie z jakvy 3 czesci.
Jest ona na dole..laczy ten wachacz.
Dziwne ustrojstwo..sam zreszta mowil ze to sie wyrabialo dosc czesto.
 
Maciekk 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 184
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2014-04-27, 23:09   

ja bym w pierw pociągnał temat ruszającej się kolumny kierowniczej - skorodowana półrama. Tam nie ma prawa być czegoś takiego że coś chodzi "na śrubach". Trzeba się do tego dobrać i wyspawać bo aż strach jeździć. Ten problem może powodować inne opisane wyżej w czasie jazdy.
Jeśli chodzi o wypadającą dwójke...luzy na wodzikach to oczywista sprawa ale przyczyną może być też wyrobiona zapadka na deklu skrzyni.
_________________
http://warszawa203.republika.pl
 
 
kubazjan 
...początki...


Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-06-19, 12:09   

Witam po przerwie.Otoz....wracam do sprawy luzów w zawieszeniu w mojej Wawce.Byłem u dwoch mechanikow i oboje stwierdzili ze zadnych luzów na zawieszeniu nie ma.Jeden z nich podjechał nawet na stacje diagnostyczna i wszyscy zgodnym chorem stwierdzili ze jesli miala by przejsc w tym momencie przeglad to na 5 :grinser .
Co do luzow samej kolumny...tez sprawdzali i chodzi leciutko i zadnych luzow nie ma na slimaku.To ze na postoju lekko chodzi rama podczas krecenia kolumna to ponoc rzecz normalna w tego typu autach...Wiec juz sam nie wiem.
Objawy sa takie same...gdy np..wpadne w jakas dziure to auto lata po drodze i tzreba ciut powalczyc kierownica zeby ja opanowac.
Powiem szczerze ze zgłupialem juz...nie mam pojecia co to moze byc.Obecnie auto jeszcze stoi u mechanika i ma on nasmarowac wszystkie zwrotnice gdzie tylko to mozliwe.Podokrecac wszystko jesli jest tam jakis luz.
Moze macie jeszcze jakies pomysły bo ja jestem w kropce...Moze to rzeczywiscie jest to ze sa te delikatne ruchy na ramie w miejscu gdzie jest przykrecona ta zwrotnica..nie mam pojecia. :/
 
mariusz.w06 
młody syreniarz
Mariusz



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 297
Skąd: Mińsk-Maz.
Wysłany: 2014-06-23, 20:11   

Zmień mechanika skoro ten nie potrafi tego naprawić :)
_________________
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM m06
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
 
kombi 
CIAPEK 330


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1239
Skąd: Szczecin Dabie :]
Wysłany: 2014-06-23, 21:53   

spróbuj z ciśnieniami powietrza w przednich kołach [upuść] i porównaj testy jezdne

miałem coś podobnego w mesiu 123 jak zmieniłem przednie lacze
wyważone ,protektor dość głeboki ,zawieszenie bez luzów ciśnienie w oponach w\g książki ,a powyżej 80 to mnie po jezdni woził
co ja nie kombinowałem ,żeby chociaż 130 leciał ,aż dopiero diagnosta mi podpowiedział aby powietrza upuśćić jak spojrzał na oponki


to taka moja sugestia
_________________
kombi
 
kubazjan 
...początki...


Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-06-26, 07:39   

upuscilem troche powietrza...i powiem ze jest lepiej...
Moze to bylo to...bo opony mam super i wysoki bierznik wiec cos moglo byc...upuszczalem na oko wiec sprawdze to na przyrzadach i ustawie wszezdie to samo...jednakowe....
Wtedy sie przejade i zobacze jak sie auto zachowuje :ok3
 
hrumek 



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 149
Skąd: Wołów
Wysłany: 2014-07-13, 08:35   

a co z wypadającą jaka była przyczyna?
Pytam bo sam mam te same problemy.
Próbowałem regulować cięgna, ale nie pomogło. Skrzynia po remoncie.
_________________

 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4178
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-07-13, 10:51   

Już pisałem kwestia jest w dystansowaniu skrzyni.
Sam remont ok. ale trzeba sprawdzić czy zębatka biegu jest dokładnie na wprost zębatki na choinnce.
_________________
motomania na luzie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY