POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Jak macie zrobione hamulce w waszych Warszawach?
Autor Wiadomość
suchar77 


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2014-08-11, 20:20   Jak macie zrobione hamulce w waszych Warszawach?

Tak jak w temacie. Proszę o informację czy coś przerabialiście czy nie? Zależy mi na tym aby hamulce dobrze działały. Myślałem o pompie dwustopniowej i tarczach z dwoma cylinderkami jak w żuku. Za wszystkie rady dziękuję:)
 
hrumek 



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 149
Skąd: Wołów
Wysłany: 2014-08-11, 20:26   

U mnie tak jak książka podaje, wszystko ok, ale jeszcze walczę z przegrzewaniem się bębnów w dwóch kołach, bo szczęki do bani zakupiłem, jakieś od Uaza, lekko za grube., do tego musiałem nity poprawiać ( trzeba było samemu zanitować a nie iść na łatwiznę i gotowe kupować)
Ogólnie za krótko jeżdżę aby się wypowiadać, ale na razie jestem zadowolony.
Cały układ nowy łącznie rurkami.
_________________

 
suchar77 


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2014-08-11, 20:30   

hrumek a powiedz mi z przodu masz większą średnicę cylinderka niż z tyłu?
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4179
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-08-11, 20:37   

Warszawa miała z przodu układ duplex.
Czyli dwa cylinnderki , pojedyńcze. Po jednym na szczzękę.
_________________
motomania na luzie
 
 
Maciekk 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 184
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2014-08-11, 20:51   

w sedanach z przodu były dwa w kole ale w garbatych (przynajmniej tych pierwszych) był jeden cylinderek tak jak z tyłu
_________________
http://warszawa203.republika.pl
 
 
suchar77 


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2014-08-11, 21:06   

No właśnie ja mam jeden z przodu i jeden z tyłu z tym, że o takiej samej średnicy cylinderki przód i tył (ktoś już coś kombinował). Poradźcie jak to przerobić aby fajnie działało.
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4179
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-08-11, 21:09   

Maciekk napisał/a:
w sedanach z przodu były dwa w kole ale w garbatych (przynajmniej tych pierwszych) był jeden cylinderek tak jak z tyłu

To czyjaś twórczzośc . Miałem M20 i naprawiałem kilka innych. Wszystkie miały z przodu duplex.
_________________
motomania na luzie
 
 
suchar77 


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2014-08-11, 21:11   

Czesio według literatury w pierwszych warszawach oraz pabiedach były po jednym w kole
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4179
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-08-11, 21:12   

No to w baardzo pierwszych :ok3
_________________
motomania na luzie
 
 
eMO 1966 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 603
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2014-08-11, 23:33   

1951 -1960 - z przodu i z tyłu po jednym cylinderku na koło.
W 1960 - Warszawa model 201 - modyfikacja m.in. układu hamulcowego - z przodu system duplex (po 2 cylinderki na koło, szczęki współbieżne). Średnica wszystkich cylinderków jednakowa.

Pompa dwustopniowa bez serwa - to marny pomysł. Z kolei montaż tego wsyztskiego z serwem - trochę dłubaniny, moim zdaniem nieszczególnie wartej efektu.

Sprawne, dobre cylinderki, dobra pompa, szczeki, bębny, porządna regulacja- i do Wawki jej oryginalne hamulce spokojnie wystarczają. :)

Na marginesie tylko dorbna uwaga - nowe pompy jednostopniowe (z bieżacej produkcji) często zdarzają sie z wiórami od obrobki w srodku - tzreba rozebrać i wyczyścić nowa pompe przed zamontowaniem w autku.
_________________
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
 
 
suchar77 


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2014-08-13, 15:21   

eMO niezła wypowiedź:) Chyba zrobię to na oryginał czyli z przodu po jednym cylinderku na koło o średnicy 32 mm a z tyłu po jednym cylinderku o średnicy 30 mm. Tylko nie mogę znaleźć cylinderków o średnicy 30 mm bo wszędzie sprzedają o średnicy 32mm.
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4179
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-08-13, 15:34   

Ja bym sugerował dupleks z przodu.
_________________
motomania na luzie
 
 
Marek.K. 
Kumarzysta



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 3992
Skąd: Winda
Wysłany: 2014-08-13, 19:49   

montuj duplex, i te częasci do których masz dostęp wspólcześnie, po co potem się mordować z zakupieniem czegokolwiek ?
_________________
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
 
 
michalalex 
Wyznawca Syren



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 1650
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2014-08-13, 21:01   

Nie myślałeś o hamulcach z samoregulacją od Żuka? Ja mam takie w Syrenie i nie narzekam.
_________________
Syrena 104, Syrena Bosto
 
hrumek 



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 149
Skąd: Wołów
Wysłany: 2014-08-14, 07:14   

Przed remontem długo zastanawiałem się czy montowac oryginał czy od Żuka, było wiele głosów że oryginalne ciężko wyregulować.
Założyłem oryginał, wyregulowałem według książki, wczoraj byłem na kontroli w stacji diagnostycznej i okazuje się że wszystkie koła hamują równo i bardzo skutecznie.
Okazuje się że nie jest to wcale trudne, a i skutecznośc przy prędkości do 80km/h jest wystarczająca.
Z przodu oczywiście duplex, cały zestaw cylinderków i pompy od Kawy, lekko taniej, choć miałem problemy przepuszczającymi odpowietrznikami, to producent bez problemu przesłał zamiennik.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY