Jak macie zrobione hamulce w waszych Warszawach?

Zapytania i porady techniczne
suchar77
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2010-05-25, 17:06
Lokalizacja: POLSKA

Jak macie zrobione hamulce w waszych Warszawach?

Post autor: suchar77 »

Tak jak w temacie. Proszę o informację czy coś przerabialiście czy nie? Zależy mi na tym aby hamulce dobrze działały. Myślałem o pompie dwustopniowej i tarczach z dwoma cylinderkami jak w żuku. Za wszystkie rady dziękuję:)
Awatar użytkownika
hrumek
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2012-11-02, 19:31
Lokalizacja: Wołów

Post autor: hrumek »

U mnie tak jak książka podaje, wszystko ok, ale jeszcze walczę z przegrzewaniem się bębnów w dwóch kołach, bo szczęki do bani zakupiłem, jakieś od Uaza, lekko za grube., do tego musiałem nity poprawiać ( trzeba było samemu zanitować a nie iść na łatwiznę i gotowe kupować)
Ogólnie za krótko jeżdżę aby się wypowiadać, ale na razie jestem zadowolony.
Cały układ nowy łącznie rurkami.
suchar77
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2010-05-25, 17:06
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: suchar77 »

hrumek a powiedz mi z przodu masz większą średnicę cylinderka niż z tyłu?
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Warszawa miała z przodu układ duplex.
Czyli dwa cylinnderki , pojedyńcze. Po jednym na szczzękę.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Maciekk
-#Junior
-#Junior
Posty: 184
Rejestracja: 2006-02-17, 09:45
Lokalizacja: Kobyłka
Kontakt:

Post autor: Maciekk »

w sedanach z przodu były dwa w kole ale w garbatych (przynajmniej tych pierwszych) był jeden cylinderek tak jak z tyłu
suchar77
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2010-05-25, 17:06
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: suchar77 »

No właśnie ja mam jeden z przodu i jeden z tyłu z tym, że o takiej samej średnicy cylinderki przód i tył (ktoś już coś kombinował). Poradźcie jak to przerobić aby fajnie działało.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Maciekk pisze:w sedanach z przodu były dwa w kole ale w garbatych (przynajmniej tych pierwszych) był jeden cylinderek tak jak z tyłu
To czyjaś twórczzośc . Miałem M20 i naprawiałem kilka innych. Wszystkie miały z przodu duplex.
motomania na luzie
suchar77
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2010-05-25, 17:06
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: suchar77 »

Czesio według literatury w pierwszych warszawach oraz pabiedach były po jednym w kole
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

No to w baardzo pierwszych :ok3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

1951 -1960 - z przodu i z tyłu po jednym cylinderku na koło.
W 1960 - Warszawa model 201 - modyfikacja m.in. układu hamulcowego - z przodu system duplex (po 2 cylinderki na koło, szczęki współbieżne). Średnica wszystkich cylinderków jednakowa.

Pompa dwustopniowa bez serwa - to marny pomysł. Z kolei montaż tego wsyztskiego z serwem - trochę dłubaniny, moim zdaniem nieszczególnie wartej efektu.

Sprawne, dobre cylinderki, dobra pompa, szczeki, bębny, porządna regulacja- i do Wawki jej oryginalne hamulce spokojnie wystarczają. :)

Na marginesie tylko dorbna uwaga - nowe pompy jednostopniowe (z bieżacej produkcji) często zdarzają sie z wiórami od obrobki w srodku - tzreba rozebrać i wyczyścić nowa pompe przed zamontowaniem w autku.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
suchar77
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2010-05-25, 17:06
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: suchar77 »

eMO niezła wypowiedź:) Chyba zrobię to na oryginał czyli z przodu po jednym cylinderku na koło o średnicy 32 mm a z tyłu po jednym cylinderku o średnicy 30 mm. Tylko nie mogę znaleźć cylinderków o średnicy 30 mm bo wszędzie sprzedają o średnicy 32mm.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Ja bym sugerował dupleks z przodu.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

montuj duplex, i te częasci do których masz dostęp wspólcześnie, po co potem się mordować z zakupieniem czegokolwiek ?
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Nie myślałeś o hamulcach z samoregulacją od Żuka? Ja mam takie w Syrenie i nie narzekam.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
hrumek
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2012-11-02, 19:31
Lokalizacja: Wołów

Post autor: hrumek »

Przed remontem długo zastanawiałem się czy montowac oryginał czy od Żuka, było wiele głosów że oryginalne ciężko wyregulować.
Założyłem oryginał, wyregulowałem według książki, wczoraj byłem na kontroli w stacji diagnostycznej i okazuje się że wszystkie koła hamują równo i bardzo skutecznie.
Okazuje się że nie jest to wcale trudne, a i skutecznośc przy prędkości do 80km/h jest wystarczająca.
Z przodu oczywiście duplex, cały zestaw cylinderków i pompy od Kawy, lekko taniej, choć miałem problemy przepuszczającymi odpowietrznikami, to producent bez problemu przesłał zamiennik.
ODPOWIEDZ