POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
łożyska wału korbowego
Autor Wiadomość
Indy 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 2014-09-27, 22:46   łożyska wału korbowego

witam
mam kłopot z silnikiem w mojej Syrenie, podejrzewam że wysypało się któreś łożysko wału korbowego, jeszcze silnika nie wyjmowałem ale takie podejrzenia mam.
mam takie pytanie jakie łożyska kupić mam Glinke i znam oznaczenie oryginalnych ale w sklepach nie znalazłem takich 6307 są jak najbardziej ale już reszta oznaczeń się nie zgadza.
proszę o podpowiedz jakiego producenta wybrać, Kraśnik, SKF, czy coś innego ?
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7038
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-09-27, 22:48   

kraśnik naj lepiej...

i co masz na mytsli ze sie niezgadza.....
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
Indy 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 2014-09-27, 22:55   

z Glinki 6307 XMA/C4C6 oraz NXMA/C4C6 a serie oznaczeń następujących po 6307 we współczesnym katalogu różnią się od tych glinkowskich
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7038
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-09-27, 23:30   

wazne zeby wymiar miały taki sam i specyfikacje techniczną.... numek nie najwazniejszy... chociaz temat sie ciekawie zapowiada... ktos eksperymentował z łozyskami?
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
młody94_105l 
Maciek.L



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 542
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-28, 00:45   

motonita napisał/a:
kraśnik naj lepiej...

i co masz na mytsli ze sie niezgadza.....


No nie wiem czy tak najlepiej. Ja wolałbym Koyo, albo SKF'a.

motonita napisał/a:
wazne zeby wymiar miały taki sam i specyfikacje techniczną.... numek nie najwazniejszy... chociaz temat sie ciekawie zapowiada... ktos eksperymentował z łozyskami?



Motonita, a z czym chcesz tak eksperymentować?
_________________
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1606
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-09-28, 04:27   

Indy napisał/a:
z Glinki 6307 XMA/C4C6 oraz NXMA/C4C6

XMA nie jest ważne, reszta musi sie zgadzać.
XMA oznacza koszyk z brązu czy mosiądzu - już chyba tego materiału nikt nie używa.
C4C6 oznacza powiekszony luz łożyska i tak ma być. Łożysk z normalnym luzem nie wkładaj.
N oznacza rowek na pierścień - jedno łożysko musi go mieć, 3 pozostałe nie.

Tu byli tacy co pisali, że włożyli łożyska z normalnym luzem i było malinowo. Ja bym raczej wierzył Glince a nie im. W samochodzie Saab na przykład też były fabrycznie łożyska ze zwiększonym luzem.

A skąd wiesz bez rozebrania silnika że to łożyska główne? A może korbowe? A może wogóle nie łożyska?
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
pietrekder 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1109
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-09-28, 08:13   

Ja założyłem łożyska C3 marki Nachi Bearings. Sam gościu, jak mu zaniosłem do wymiany, dziwił się skąd takie łożyska wytrzasnąłem :-)
 
Kozichwost 
Kozichwost



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 1386
Skąd: okolice Tarnobrzega
Wysłany: 2014-09-28, 10:05   

Kup 6307 C3 - najlepiej z koszyczkami plastikowymi (są ciche) i będziesz zadowolony. Oczywiście może być Kraśnik (niestety własnością już chińczyków) czy coś innego byle nie czysta chińsczyzna
_________________
105L '81, 104' 66 - w planach jeszcze coś......
 
 
pietrekder 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1109
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-09-28, 22:55   

Np w hurtowni stozek.pl maja NACHI po 35zł netto za 6307 C3 i 47zł netto za to z pierścieniem. Czyli za ok 185zł masz komplet porządnych łożysk. Aczkolwiek możesz też mieć jakieś najzwyklejsze za ok 75zł.
 
Indy 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 2014-09-28, 23:19   

dziękuję wszystkim za zainteresowaniem tematem, dyskusję i Wasze opinie, to że "N" oznacza rowek pod pierścień to wiedziałem, a że pozostałe to materiał koszyka to już nie, teraz będę wiedział ;)
jutro jak będę miał czas to rozbiorę silnik i się na 100 % dowiem co i jak, że łożysko to zakładam po odgłosie, ponieważ w S31 brak wałka rozrządu to zakładam że wału korbowego, a że na szybko sprawdzane że tłoki płynie bez "opóźnienia" reagują na obrót wałem ręką to zakładam że główne, ale mogę się mylić bo początkujący mechanik ze mnie :P
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-29, 12:56   

Kolejny klient , który rozbiera samochód HGW po co.
Nic nie słuchaj odgłosów, bo w syrenie zwykle coś stuka. Najszęściej są to odgłosy z tłoków, wbrew temu co sie czyta w podręcznikach.
Łożyska głowne wału zwykle walą wszystkie po przebiegu ponad 80 tys km, a odgłos jest bardzo "głęboki" bo wali cały wał w silnik więc głos jest mało dźwięczny lecz głuchy--zwłaszcza na zimno.
Weź listwę drewnianą, przystaw do różnych miejsc silnika a drugi koniec do ucha i możesz określić miejsce walenia. Nieco gorzej idze przez stetoskop lekarski bo on zbiera za dużo dźwięków z okolicy.
Co do łożysk wału, to daaaaaaawno temu kupowało się łożyska od motocykla MZ w sklepie motocyklowym (miały ten sam wymiar) i one były najlepsze.
Panie------Syrena zawsze wali i cholera wie dlaczego. Jeżdzimy z tym waleniem bo nie ma rady. Moim zdaniem, smarowanie mieszankowe łożysk wału się nie sprawdza i one idą na sucho prawie. Dlatego lecą szybko.
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1606
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-09-29, 19:11   

taeda napisał/a:
smarowanie mieszankowe łożysk wału się nie sprawdza i one idą na sucho prawie. Dlatego lecą szybko.

Kiedyś było dużo lepiej bo w benzynie był ołów i on bardzo pomagał w smarowaniu. Teraz przez te zabobony ołów wycofano i jest tylko gorzej. Tylko w dobrych nowoczesnych dwusuwach olej podawany jest pompką bezpośrednio na łożyska.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
pietrekder 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1109
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-09-29, 20:12   

A te preparaty co się dodawało do benzyny jak wprowadzili bezołowiową? Albo zmniejszenie proporcji olej/benzyna z 1:30 na np 1:20 lub chociaż 1:25 ??
 
Lesiu 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 2616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-09-29, 20:42   

pietrekder napisał/a:
A te preparaty co się dodawało do benzyny jak wprowadzili bezołowiową? Albo zmniejszenie proporcji olej/benzyna z 1:30 na np 1:20 lub chociaż 1:25 ??


Preparat o którym piszesz służy zapobieganiu wypalania gniazd zaworowych więc nie widzę sensu stosowania go w silniku S31.
Co do stosowania mieszanki w stosunku 1:25 to ja właśnie taką stosuję i nie widzę w tym żadnych wad. Znam takich co stosują 1:20 i też bez najmniejszych problemów użytkują te silniki.
_________________
Moje sprzęty :

http://syrena.gminanekla....pic.php?t=10170
http://syrena.gminanekla....pic.php?t=13432

http://syrena.gminanekla....pic.php?t=16604

http://syrena.gminanekla....pic.php?t=16392
 
 
Indy 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 2014-09-29, 21:35   

taeda, nie rozebrałem silnika jeszcze bo nie miałem czasu, a normalnych odgłosów łożysk bym się nie czepiał, sprawa wygląda tak że po wystąpieniu tych odgłosów ( silnik od razu wyłączyłem) wał obraca się tylko w kierunku zgodnym z pracą silnika, ( mam na myśli ręczne obracanie z wykręconymi świecami) a w tej chwili coś przy tym ręcznym obracaniu zablokowało obrót wału ani w jedną ani w drugą nie idzie. a jestem delikatnie wk... bo wał był regenerowany i od regeneracji 1000 km nie przejeździł
aha od razu by uprzedzić pytania stosunek oleju do paliwa prawidłowy, olej orlenowski
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY