POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
łożyska wału korbowego
Autor Wiadomość
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1593
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-09-30, 03:11   

No to faktycznie sprawa wygląda źle. Bez rozbiórki nie obędzie się. Ale to niekoniecznie łożysko - może pękł pierścien, może tłok a może faktycznie coś z łożyskiem. Ale najpierw zdejmij tylko głowicę - to łatwo zrobić - i może już wtedy coś zobaczysz.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Indy 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 2014-09-30, 16:47   

i wszystko jasne: wysypał się koszyk pierwszego łożyska głównego wału korbowego, a czwarte łożysko w stanie agonalnym
 
tomekM 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 572
Skąd: tczew
Wysłany: 2014-09-30, 17:29   

Czyli nie wymienił łożysk podczas regeneracji wału ?
_________________
KOMAR 2330 1972r
ROMET 2375 1981r
ROMET JUBILAT 1978r
ROMET DUET 1974r
 
 
Indy 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 2014-09-30, 17:41   

wymienił bo przed regeneracją też było jedno wysypane tylko nie pamiętam czy drugie czy trzecie, a regeneracje robił starszy gość w takim małym warsztaciku " z epoki" po prostu myślę że użyte zostały współczesne łożyska z "gównolitu" albo trafiły się jakieś wadliwe może
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7014
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-09-30, 19:11   

ja juz sie nauczyłem.... chcesz miec cos zrobione zrob to sam.... a ze sie nie da.... nie ważne czy stary czy młody każdy potrafi spierdzielić.....

ale bym sie wq... zdenerwował jak by się nowe łożysko rozpadło....
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4084
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-09-30, 19:31   

Bo sie łożysk z gównolitu nie kupuje i tyle.
Ja miałem do wyboru kpl. łożysk do silnika Junaka za circa 200 zeta lub lepsze za 600.
Kupiłem lepsze :devil3
_________________
motomania na luzie
 
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1593
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-09-30, 20:35   

Indy napisał/a:
myślę że użyte zostały współczesne łożyska z "gównolitu"

Przecież masz wszystko na wierzchu to po prostu zobacz co to za łożyska - firma i oznaczenie. Czy są z normalnym luzem czy C3 lub C4? Z czego jest koszyk? Zapodaj te dane tutaj żeby było wiadomo. Może ten co robił wał da Ci jakieś wiadomości co tam założył. Jak rozleciały sie już dwa łożyska po tak krótkim przebiegu to nie przypadek tylko musi byc jakaś przyczyna. To nie jest normalne zużycie tylko awaria.
Tu ktoś (chyba Jack) kiedyś pisał że właśnie w łożyskach z normalnym luzem pekają koszyki. Ja nie moge pojąć jaki to mogłoby miec związek jedno z drugim ale byc może coś w tym jest.
Tu Ci radzili kupic łożyska z plastikowymi koszykami bo są ciche :rotfl: Tak, w syrence ciche koszyki są najważniejsze bo przecież nie bedziesz mógł słuchac koncertów symfonicznych przy dużych szybkościach.
Kup takie koszyki co wytrzymują duże temperatury i obciążenia dynamiczne - każdy producent stosuje co innego i inne oznaczenia.
I jeszcze jedno - piszesz, że wszystko jasne - wysypał sie koszyk. Pęknięty koszyk to może być skutek a nie przyczyna. Być może coś sie zaczeło dziac w łożysku (np. drgania, temperatura czy kulki zrobiły się kwadratowe) że od tego koszyk nie wytrzymał i sie rozleciał. Tak pewnie by sie też stało w łożysku 4 bo już nie chodzi płynnie.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Indy 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 2014-10-06, 23:01   

więc tak co do łożysk na wale mają tylko numer 6307 i też tylko na jednym pozostał reszta wytarta, jeśli chodzi o naprawę silnika zdecydowałem że wału regenerować na razie przynajmniej nie będę, trafiłem na aukcje z oryginalnym, nowym wałem który zakonserwowany przeleżał sobie na półce, kupiłem i się zgadza, zero luzów na korbowodach, łożyska lekko się obracają bez zacięć, silnik zmontowany już, jutro trafi pod maskę ;)
myślę że to było najlepsze wyjście, bo jak podliczyłem cenę nowych dobrych łożysk, robocizne i koszty transportu to wyszło że lepiej w nowy wał zainwestować
 
Rubens 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 83
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-10-07, 07:50   

Z tym nowym wałem to może być różnie.
Po tylu latach mógł nie zawsze być dobrze przechowywany, znam "handlarzy" którzy potrafili takie wały dopieścić i zalać olejem, do tego papier "woskowy" i część wygląda jak ideał, dobrze zakonserwowana.
Oczywiście są też ludzie uczciwi i trafiają się rodzynki w postaci części w stanie idealnym.
Jeśli to nie tajemnica, ile zapłaciłeś za wał?
 
FSMsyrena105 


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 473
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2014-10-07, 19:53   

Wał to podstawa! Kupiłem do mojej nowy z pewnego źródła. Miał takie czarne, duźe numery jakby pieczątkę na przeciwcięźarze. Chodzi rewelacyjnie cicho. Jeśli jest oryginalny to cięźko go podrasować gdy jest pordzewiały. Ślady po papierze ściernym będą widoczne.
 
Rubens 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 83
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-10-07, 20:55   

FSMsyrena105 napisał/a:
Wał to podstawa! Kupiłem do mojej nowy z pewnego źródła. Miał takie czarne, duźe numery jakby pieczątkę na przeciwcięźarze. Chodzi rewelacyjnie cicho. Jeśli jest oryginalny to cięźko go podrasować gdy jest pordzewiały. Ślady po papierze ściernym będą widoczne.


Mało rzeczy widziałeś.
Jak były wżery to nie da się go podpicować.
Ale jak nalot był powierzchowny to płótno ścierne + wełna stalowa potrafią zdziałać cuda.
Jak byłem mały - widziałem takie rzeczy, że byś nie uwierzył - ojciec kolegi był handlarzem samochodów i części za czasów PRL-u.
Jakie panie cudne nówki robił....
Sory za odbieganie od tematu autora.
 
Indy 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 2014-10-09, 19:45   

jeśli chodzi o silnik to już pod maską, chodzi, na razie powiem że ładnie chodzi ;) co do pytań o wał to nie był "rasowany" na handel, mam nadzieje że ukrytych wad nie ma
padło pytanie ile za wał zapłaciłem, żadna tajemnica więc powiem: 500 zł
 
FSMsyrena105 


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 473
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2014-10-09, 20:03   

Ja teź dałem 500 ale warto było. Regeneracja miała kosztować około 400 i nie wiadomo jak by to ktoś zrobił. A tak Fabryka!
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1171
Skąd: Wiśniowa

Wysłany: 2016-04-10, 15:30   

Odkopię temat. Jakie dajecie łożyska na wał? Dokładnie chodzi mi o to, czy: 1. W postaci standardowej ( bez uszczelek ). 2. Z uszczelkami gumowymi (RS). 3. Z blaszkami ochronnymi (Z). Są różne teorie na temat smarowania łożysk wału. Sporo osób twierdzi, że smarowanie mieszanka paliwowo-olejną jest niewystarczające.
Zastanawiam się nad założeniem łożysk RS. Mają one własny zapas smaru plastycznego wystarczający na cały okres eksploatacji. Łożyska z uszczelkami (2RS) na ogół mogą pracować w temperaturze -30 do +110 C. Tu powstaje pytanie jaka jest temperatura panującą w skrzyni korbowej? Czy uszczelki wytrzymają? Co o tym myślicie?
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1593
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-04-10, 20:02   

czeresss napisał/a:
Zastanawiam się nad założeniem łożysk RS

Nikt jeszcze czegoś takiego nie wymyślił - jak to zrobisz to będziesz pierwszym na świecie z tego typu wynalazkiem.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY