POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Remont mojej warszawki
Autor Wiadomość
Marlon 
fso-fan@wp.pl



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 514
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-11-29, 16:47   wawa

każdy chce jak najlepiej sztuka polega na tym żeby nie przedobrzyć,,,, ja osobiście nie widzę sensu w cynkowaniu poszczególnych elementów nadwozia,,, podejrzewam ze i tak tym autem nie bedziesz wyjeżdżał w deszczowe dni a i bedzie przechowywane pod pierzynką,,,
_________________
Fenomenalne Samochody Osobowe
 
 
Rafcio82 
Rafcio82


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 67
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2014-11-29, 17:02   

Witam daję te elementy do cynkowania by zachowaly się jak najdłużej bym za 10 czy 15 lat nie żałował ze nie zabezpieczyłem dość dokładnie.
 
Tomek R20 


Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 127
Skąd: Jaszkowo
Wysłany: 2014-11-29, 20:15   

Witam Wszystkich,. Mam propozycję dla Tych co nie mają pojęcia na temat cynkowania i dalszej jego obróbki oraz malowania i zabezpieczeń anty korozyjnych niech wpierw poczytają sobie literaturę a potem zabierają głos, bo jak się niektóre wypowiedzi czyta to odnoszę wrażenie że to (niedorozwoje) Jesli komuś wystarczy zabezpieczenie typu MINIA i ABIZOL bo tak Dziadek kiedyś malował to niech tak robi dalej i będzie OKI i niech przestanie wypisywać głupoty Każdy remontuje swoje autko według swego uznania ii budżetu jaki posiada
 
adameo2 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 1127
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2014-11-30, 00:47   

Tomek R20 napisał/a:
Witam Wszystkich,. Mam propozycję dla Tych co nie mają pojęcia na temat cynkowania i dalszej jego obróbki oraz malowania i zabezpieczeń anty korozyjnych niech wpierw poczytają sobie literaturę a potem zabierają głos, bo jak się niektóre wypowiedzi czyta to odnoszę wrażenie że to (niedorozwoje) Jesli komuś wystarczy zabezpieczenie typu MINIA i ABIZOL bo tak Dziadek kiedyś malował to niech tak robi dalej i będzie OKI i niech przestanie wypisywać głupoty Każdy remontuje swoje autko według swego uznania ii budżetu jaki posiada



Czyli że co? Do rzeczy. bo nie odniosłeś sie nic do tego czy jest to warte czy nie zachodu... Oprócz fali krytyki nie wiadomo nawet w którym kierunku skierowanej to nie widzę sensu tej wypowiedzi....
_________________
Mercedes 200 W110 - 1965r.
 
 
Kozak90 
Moderator
PRL PRL PRL PRL



Pomógł: 51 razy
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 3223
Skąd: Pieńsk
Wysłany: 2014-11-30, 11:30   

Kolega cynkował elementy Malca i po trzech latach wyszła rdza w miejscach spawów i tam gdzie było przetarte przy szpachlowaniu. Mało tego na większych powierzchniach jak np dach ma pęknięcia w lakierze. I to takie nietypowe. Okazało się ,że tak się dzieje po malowaniu ocynku. Więc zdecydowanie odradzam.

Szybkie pytanie.. Czy Ci fachowcy od spawania również cynkują? Bo to cynkowanie to troszkę tak na siłę.
_________________
www.abw.gov.pl
 
 
Mariusz 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 2195
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 2014-11-30, 14:42   

A czy to nie jest tak naprawde sprawa właściciela jak robi swój samochód?
_________________
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
 
eMO 1966 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 603
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2014-11-30, 16:11   

Oczywiście, że sprawa wlaściciela. :ok2

Pytanie - do czego służy forum? Czy do rozmowy, dzielenia się pomysłami, uwagami, doświadczeniem - siłą rzeczy odchodząc trochę na boki od głównych tematów, czy do prostego odpowiadania na pytania autora wątku?

:piwo:

@ Kozak: to, o czym piszesz, to przykład źle wykonanej pracy. Nie, że cynkowanie jako takie było niedobre (choć i tam pewnie zabrakło dokładnego wypłukania, zneutralizowania kwasu), a na pewno ktoś za bardzo pospieszył się z malowaniem itd.
Na poprzedniej stronie zuczek727 dobrze wyjaśnił, o co biega :]

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0 - drugi post od dołu i dalej - też jest na ten temat (choc w kontekście całego auta). ;)

A każdy zrobi jak sam uważa :devil3 :D
_________________
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
 
 
pietrekder 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1109
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-11-30, 18:57   

A po drugie, przecież jakaś tam wersja Audi też była w ocynku, kolega ma nawet takie i do dziś wszystko się trzyma. Co prawda to są technologie fabryczne, a nie warsztatowe, ale da się? - da się.
 
Leśnowóz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 53
Skąd: Walewice
Wysłany: 2014-11-30, 19:29   

Nie zamierzam tu pić do nikogo tylko napiszę coś co jest zgodne z moim aktualnym stanem wiedzy i stanowi moje rozważania.
Koroseria wykonana z blach ocynkowanych jest bardzo dobrze zabezpieczona antykorozyjnie.
Szczególnie podkreślam wykonana z blach ocynkowanych, oznacza to że karoseria jest wykonywana, zgrzewana z paneli tłoczonych z blachy, która wcześniej została ocynkowana i wysezonowana.
Dzięki temu każdy element, każdy rant, profil zamknięty jest ocynkowany dokładnie z każdej strony, również w miejscach styku dwóch zgrzewanych ze sobą blach, więc w miejscu gdzie nikt nigdy nie domaluje.
Karoseria jest tak zaprojektowana żeby naprawy blacharskie polegały na wymianie poszczególnych CAŁYCH paneli, zgrzewa się je i nie ma potrzeby uszkadzania powłoki cynkowej. Sam element wymienny nie wymaga również poważnego pasowania i po naprawie (wymianie elementu) karoseria jest znów jak nowa. Ewentualne naprawy w formie wstawiania reparaturek wstawia się lutospawaniem.

Teraz troszkę tak konkretniej w okolicy remontów zabytków,
przy remoncie takiej Wawy albo innego Garbusa.
Załóżmy że mamy takie elementy ocynkowane i pomijam to, że trzeba je najczęściej wpasować, dogiąć i poprawić (nacinać i spawać) bo nawet te z epoki to bardzo często są elementami co najmniej 2 gatunku często zwyczajnie nie pasują.

Więc wstawiamy nasz idealny ocynkowany element (np próg) i jest super, malujemy i jest ok (zakładam że podkład się trzyma i naprawdę nie ma problemu z lakierem)
i co??
i cieszymy się tym, że kawałeczek naszego progu jest zabezpieczony lepiej niz cała reszta samochodu??
że w tym tylko konkretnym miejscu będzie odporniejsze na korozję??
ale dlaczego akurat to miejsce jest ważniejsze niż płat podłogi czy nakole, albo podłużnica??
Czy dzięki temu remont naszego samochodu będzie lepiej wykonany niż taki gdy wstawimy próg z blachy takiej jak cała reszta samochodu??

Należy indywidualnie rozważyć sensowność i opłacalność pewnych zabiegów, biorąc również pod uwagę poziom zagrożenia korozją jakie czyha na naszego weterana, czy zagraża mu wilgoć i sól, a może intensywne codzienne użytkowanie w różnych warunkach??

Ale każdy zawsze i tak zrobi tak jak uzna za stosowne :D
 
 
Maciekk 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 184
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2014-11-30, 20:37   

a ja czekam na jakieś zdjęcia z blacharki bo to tutaj można najbardziej sobie strzelić w kolano przy remoncie klasyka.
_________________
http://warszawa203.republika.pl
 
 
Rafcio82 
Rafcio82


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 67
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2014-12-02, 19:57   Wawka

Tu kilka fotek progów do warszawy po powrocie z ocynku ogniowego i Zakup nowych śrub do zawiasów z oryginalnym gwintem.
 
Tomek R20 


Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 127
Skąd: Jaszkowo
Wysłany: 2015-01-31, 07:30   

Rafcio a jak tam Twoja warszawka? Robi sie robi?
 
majeniu1810 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 335
Skąd: RYBNIK
Wysłany: 2015-02-27, 14:21   

rafcio jak tam remont ???????
coś ucichło????????
o_O
_________________
Syrena 105L (1977)
Komar Sztywniak (1967)
WSK Kobuz (1981)
 
 
Rafcio82 
Rafcio82


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 67
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2015-03-12, 12:15   Remont wawki

Witam oto kolejne elementy odebrane od ocynku ogniowego.A reszta nadal u blacharza.
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7300
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2015-03-12, 22:18   

jaki to ocynk?
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY