kilka pytań o 105-kę

Czyli konkretne porady, fotorelacje, jak wykonać daną czynność (wymiana krzyżaka, żarówki itp)
Awatar użytkownika
tg78
Posty: 22
Rejestracja: 2011-02-27, 14:50
Lokalizacja: Gniezno

kilka pytań o 105-kę

Post autor: tg78 »

Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej 105 jestem na etapie powolnego składania i zawiesiłem się głównie na podłączeniu silniczka wycieraczek z przełącznikiem, może ktoś mi kolorystycznie wytłumaczyć jak gdzie z czym i do czego?
Następne pytanie o zbiornik paliwa czy on jest tylko przykręcany od dołu na dwie śruby czy u góry też powinno być jakieś mocowanie?
kolejne; miałem stopiony kabel który idzie z kabiny do cewki, był dorobiony drugi obok który też już był przetopiony, wiem że jak długo się go trzyma na zapłonie to robi się ciepły może to było przyczyną a może coś z cewkami miał ktoś taki przypadek?
I ostatnie potrzebuje zamek drzwi od kierowcy może się komuś wala gdzieś w garażu i chce się pozbyć? chętnie odkupię.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

1. Masz kostkę tam przecież. Nowy przełącznik masz na 3 czy 4 kable?
2. Na górze jest łapany takimi "haczykami" także. Sprawdź sobie w katalogu części.
3. Zamek - łada nowy...
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Silniki zaleźy z którego roku Kolega ma wóz. Czy jest duźy i cały w metalu, czy teź mniejszyi czarny plastik jak przy fiacie. Zbiornik jest od dołu na 2 śruby, a u góry takie haczyki. Moźna zagiąć łby przy zamkowych śrubach M6 i są haczyki. Stopiony kabel to ma Kolega ten od cewki rozrusznika? Pewnie jest za cienki i sie grzeje! Zamek pasuje od fiata125. A co się popsuło? Moźna kluczyk dorobić pod zamek lub zamek pod klucz w zaleźności co potrzeba.. Powodzenia. :piwo:
Awatar użytkownika
tg78
Posty: 22
Rejestracja: 2011-02-27, 14:50
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: tg78 »

Co do zbiornika to ok mam takie haczyki właśnie się zastanawiałem do czego mogą być.
W silniczku wycieraczek mam kostkę na 4 piny a przełącznik ma 3 kabelki jak by była kostka to nie było by pytania.(może ktoś jakieś fotki)
Przewód do cewki mam teraz o troszkę grubszy pozostaje mi obserwacja(chyba że ktoś miał podobny przypadek z grzaniem się tego kabelka to proszę o pomoc).
Fajnie że zamek pasuje od łady mam nadzieje że będzie jeszcze dostępny.
Dzięki za szybką odpowiedź.
lorowe
Posty: 5
Rejestracja: 2015-06-08, 13:47
Lokalizacja: 50-452 Wrocław
Kontakt:

Post autor: lorowe »

Niekiedy nie ma kostki.
Awatar użytkownika
tg78
Posty: 22
Rejestracja: 2011-02-27, 14:50
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: tg78 »

Witam, mam kolejne pytanie.
Zabrałem się za ustawianie zapłonu przy syrenie wszystko przebiegało pięknie przy pierwszym cylindrze lampka zgasła przy cofnięciu 4 mm, zabieram się do drugiego a lampka cały czas świeci, nic nie dała regulacja blaszkami a nawet całym zapłonem i podobna sytuacja jest na trzecim cały czas świeci.
Mogę prosić o małą pomoc gdzie robię błąd? czy uszkodzona cewka ma wpływ na takie działanie?
Arturek
-#Junior
-#Junior
Posty: 186
Rejestracja: 2011-10-25, 17:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arturek »

tg78 pisze:Witam, mam kolejne pytanie.
Zabrałem się za ustawianie zapłonu przy syrenie wszystko przebiegało pięknie przy pierwszym cylindrze lampka zgasła przy cofnięciu 4 mm, zabieram się do drugiego a lampka cały czas świeci, nic nie dała regulacja blaszkami a nawet całym zapłonem i podobna sytuacja jest na trzecim cały czas świeci.
Mogę prosić o małą pomoc gdzie robię błąd? czy uszkodzona cewka ma wpływ na takie działanie?
Witam

A odstęp na przerywaczu ("platynkach") sprawdzony?


pozdrawiam
Arturek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
Awatar użytkownika
tg78
Posty: 22
Rejestracja: 2011-02-27, 14:50
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: tg78 »

Tak odstęp książkowo ma być 0,40 część ustawia koło 1 mm ja ustawiłem 0,80
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Odłącz kable od cewki której platynkę regulujesz i w to miejsce podłącz źarówkę. Włącz zapłon i kręć ręką za kółko wentylatora i tak ustawisz. Jak platyna się otworzy to źarówka ci zgaśnie. Aby w czasie regulacji nie grzały się pozostałe cewki moźna od nich zdjąć po jednym kablu i juź nie pracują. :ok3
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

1- zrób odstęp max 0,45 mm bo będą się takie jaja właśnie robić jak piszesz
2- czasem trzeba pokręcić całym aparatem żeby się dopasować do któregoś cylindra ( blaszka wewnatrz ma byc wtedy w położeniu srodkowym
3- jak już ustawisz to wracasz do poprzedniego cylindra raz jeszze i regulujesz na blaszkach tylko


odstęp 0,45mm !!! to 0,8/1mm to bzdura
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Jack pisze:odstęp 0,45mm !!! to 0,8/1mm to bzdura
Nie zgadzam się. Odstęp 0.8 przy seryjnym układzie zapłonowym sprawdza się lepiej niż 0.4, daje lepszą iskrę. Jest to sprawdzone przeze mnie osobiście i przez wielu kolegów. Minusy są takie, że szybciej się platynki wypalają. Na tych aparatach na których ustawiałem zapłon nie było problemów przy ustawieniu na 0,8. Gdyby się ciągle nie mieściło radziłbym próbować na 0.7 lub 0.6, a nie schodzić od razu do fabrycznych ustawień - zawsze iskra będzie trochę lepsza.
P.S. jeżeli się jeździ na modułach zapłonowych to różnicy nie ma czy jest 0.4 czy 1 mm.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Nie prawda. Nie po to ktoś mądry zapodał, że 0,4mm ma być przerwa na stykach aby było inaczej, kur..a ! :klnie :devil3 :piwo: :piwo: :piwo:
Wielkością przerwy ustawia się tak naprawdę czas ładowania cewki, bo ten czas od niej zależy.
Fakt, ze zmianą przerwy zmienia się i wyprzedzenie ale wyprzedzenie ustawia się robiąc korekty całymi płytkami przerywaczy z ustawioną wcześniej na stałe przerwą (czyli 0,4mm) !
Niektórzy ustawiają wyprzedzenie "na ucho" bawiąc się właśnie przerwą.. Rozpierd...la mnie taki widok poprostu..
Znawcy w d....e je....ni.. (mam na myśli zwłaszcza asów z osp jak zapłon "ustawiają" przy PO5) :klnie :smiech
Chodzi o to, że jeśli przerwa będzie zbyt duża to czas ładowania cewki będzie zbyt krótki i w momencie rozwarcia styków przerywacza energia iskry na świecy nie będzie taka, jaka być powinna.
Z drugiej zaś strony jeśli przerwa na przerywaczu jest zbyt mała to wtedy cewka owszem-naładuje się natomiast czas rozładowania będzie za krótki i również iskra do du..y!
Jack pisze:odstęp 0,45mm !!! to 0,8/1mm to bzdura

DOKŁADNIE ! ! ! :ok3
michalalex pisze: różnicy nie ma czy jest 0.4 czy 1 mm
Chyba nie wiesz o czym mówisz..
michalalex ustawiałeś kiedyś zapłon w sposób bardziej dokładny..?? :>
Chociaż nie.....
Wystarczy nawet próbować ustawiać na znaki co 120st.,które są na kole pasowym by dokładnie przetestować to o czym napiszę..
Przy przerwie tak olbrzymiej tj.0,8 - 1mm jeśli ustawisz punkt rozwarcia(gaśnie lampka) na wymaganej odległości przed górnym zwrotem tłoka (4mm) chociażby na jednym garze to wtedy na pewno nie znajdziesz zakresu występowania wyprzedzenia na pozostałych cylindrach.
Zakres regulacji się rozszerza i nie mieści się w fasolkach płytki przerywacza.
Niekiedy jest tak, że gdy poustawia się zapłon na wymaganych przerwach 0,4 - 0,45mm, a wyprzedzenia i wszelkie fasolki na środkowych pozycjach - wyprzedzenia (punkt rozwarcia styków względem punktu prawidłowego) są prawie ok.
Natomiast ZAWSZE w środkowych pozycjach na zapłonie z przerwami 0,4mm silnik Syreny ( to,co jest w nim najpiękniejszego) zagada ! :) :ok3 :piwo:
Czasami jest tak, że ustawiając zapłon i idąc od 1 gara mając poustawiane przerwy na 0,4 ustawisz wyprzedzenie dla 1, 2.. i brakuje regulacji dla 3go.
Wtedy robię w ten sposób (od pewnego czasu stało to się u mnie nawet zasadą by nie tracić czasu gdybym nie znalazł zakresu dla 3go), że zaczynam regulację od 2go w ten sposób, że fasolki od ust. wyprzedzenia 2 cyl. po środku, a wyprzedzenie tylko dla drugiego ustawiam całym aparatem.
Po tym zabiegu przykręcam dwie śrubki na śrubokręt po bokach obudowy i wtedy w tej pozycji jestem spokojny o to, że jest zakres na fasolkach przerywaczy dla wyszukania punktu wyprzedzenia dla 1 i 3 cylindra.

Ludzie.. kur..a.. Wiem, że Syrena jest prosta.. czasami nadzwyczaj.. Ale do ku..wy nędzy!
Czasami wymaga trochę dokładności i racjonalnego przemyślenia ! ! !
O wszystkim Glinka nie pisze !

Nic dziwnego, że u większości wieczne narzekania, że zapłon po....ny..
Ehh...

:piwo: :piwo :piwo:
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

ano, fajnie jak ktos madre rzeczy pisze :-) jak jak w 2009 roku ustawilem zaplon tak do teraz siedzi i w tym roku sprawdzalem to tylko nieliczne korekty wnioslem, oczywisci ena 4mm
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
abc

Post autor: abc »

Niekiedy jest tak, że gdy poustawia się zapłon na wymaganych przerwach 0,4 - 0,45mm, a wyprzedzenia i wszelkie fasolki na środkowych pozycjach - wyprzedzenia (punkt rozwarcia styków względem punktu prawidłowego) są prawie ok.
Dokładnie!!!
Jakiś czas temu właśnie tak zrobiłem i było niemal idealnie. Wcześniej za to naczytałem się jakie to straszne by ten zapłon ogarnąć, itd. itp... Proste jak cep!!! Bardzo dobry opis Tomasz :ok3
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Dziękuję. Trzeba czasami opierdzielić ten analfabetyzm, który później niesłusznie przechodzi w nie pochlebne stereotypy o Syrenie,a tak naprawdę winien jest użytkownik nie mający elementarnej, podstawowej wiedzy nie wspominając o doświadczeniu praktycznym ściśle z teorią związaną,choć idąc dalej.... W praktyce idzie tylko czasami zauważyć pewne odstępstwa od żelaznych,teoretycznych zasad. :ok3 :piwo:
ODPOWIEDZ