Moja 105-1976r "pędzolina" na co dzień.

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Ale najgorsze, ile tam motocykli i samochodów zostało, a ja nie mam żadnego z nich... :< :< :<
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Widelec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 591
Rejestracja: 2015-10-16, 22:24
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Widelec »

Łączę się z Tobą w bólu!
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Widelec pisze:Łączę się z Tobą w bólu!
...I nadzieijiiii :smiech
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Suchy zapytaj tego od mikrobusa, może on ma, albo wie gdzie jest taki poniemiecki motocykl:)
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Nazbierało mi się kilka zdjęć i faktów, to zrobię aktualizację:

Wośp 2015 w Krakowie. Kilka starszych gratów było, jednak bez szaleństwa:


Obrazek

Obrazek

Zima :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W między czasie zregenerowałem pompę wody. Nowy wirnik, nowe łożyska i uszczelniacze, oraz reperaturki. Jest sukces, bo nie cieknie na płynie :devil3

Tak wygląda aktualnie( nie myłem jej od kilku miesięcy :D )
Naloty korozji na lakierze, na chromach itd..


Obrazek

Zregenerowałem również nagrzewnice( poszła do rozlutowania i mechanicznego czyszczenia kanalików). Przy okazji pomalowałem obudowę i zmieniłem biegunowość silnika od nawiewu.

Obrazek

Wygłuszyłem filcem, a obudowę potraktowałem uszczelkami do okien.


Największą ciekawostką jest fakt, że Syrena na okres czyszczenia nagrzewnicy, czyli 5 dni musiała stanąć w bezruchu. W tym czasie zdążyła zastać się tulejka w pedale hamulca i przestał odbijać :D Wniosek jest prosty- trzeba jeździć codziennie, wtedy nic się nie psuje..
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1850
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Ładny karton na wlocie, pasuje kolor :ok3
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Gieroy pisze:Ładny karton na wlocie, pasuje kolor :ok3
Zdecydowanie pasował- był tak samo brzydki :ok3
Chociaż pełnił jeszcze jedną pożyteczną funkcję: nie przepuszczał wody na aparat zapłonowy.
Przejeździłem całą zimę i nie miałem wogóle problemów z przerywaczami..

Wystarczyło, że jakiś czas temu zdjąłem karton i oto efekt:

Obrazek

Co ciekawe, Syrena dalej jeździła normalnie, chociaż przy rozruchu od jakiegoś czasu wyłączał się jeden cylinder. Ale tylko przy rozruchu.
Trochę mnie to zasmuciło, bo miałem wszystko pedantycznie wyczyszczone, nowe konektory, przewody i gdyby nie jakaś nieszczelność w gumie, to teraz moje czynności ograniczyłyby jedynie do posmarowania filca przerywaczy.

Z drugiej jednak strony zrobiłem ok 10 tysięcy km bez ingerencji w układ zapłonowy(włącznie z cewkami i świecami)

Natomiast Syrenką w całości równe 13 tysięcy km i jeździ dalej.

Poza tym, "pod domem" urwała mi się linka od sprzęgła:

Obrazek

Takie tam pierdołki, bo ileż można jeździć bez grzebania?
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

No to teraz zrelaksujesz się przy wymianie linki i będzie przy czym "pianę " chlapnąć :piwo: :piwo: :piwo:
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Kolejny argument na to, że syrena jest samochodem bez awaryjnym. Większość awarii w PRL-u wynikała z faktu druciarstwa i słabej jakości materiałów.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

I dlatego dobrze że w PRL materiały były wysokiej jakości, więc Syreny były mało awaryjne. :wanna
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

młody94_105l super temat. Oby takich więcej.
O Syrenach, ich historii oraz ich właścicielach i przygodach !
Co tam przy "rajdówce" ? ;) Działasz coś..?? :) :ok3 :piwo: :piwo: :piwo:
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Tomasz pisze:
Co tam przy "rajdówce" ? ;) Działasz coś..?? :) :ok3 :piwo: :piwo: :piwo:
Rajdówka niestety, z przyczyn finansowych jest ciągle w planach.
Tam dopiero miałbym czym się wykazać... ehh :ok3

Natomiast chciałbym wystartować i pojechać jedną eliminację Classicauto Cup w Kielcach ;)
Pośmigać po torze nawet seryjną Syreną, to zawsze frajda.

[ Dodano: 2016-06-18, 00:52 ]
Aktual.
Blisko rok temu(22 czerwca) zrobiłem przegląd w Syrenie i od tego momentu zacząłem jeździć na co dzień.
Dzisiaj wybrałem się ponownie na OSKP, żeby sprawdzić stan techniczny mojego pojazdu.
Przegląd przeszła legalnie, a gdy zaciągnąłem ręczny, to wyrzuciło nawet z rolek :P
Diagnosta dopatrzył się jednak luzu na dolnym sworzniu, oraz prawe tylne koło słabo hamuje :grinser

Przez ten rok(bez kilku dni) zrobiłem licznikowe 17 200 km

Skarpeta przejechała Polskę od Zakopanego, po trójmiasto, była w Bydgoszczy oraz Tarnowskich Górach. Kilka tysięcy km przejechała w zimie po solance, ale dzięki temu ładnie zakwitła na wiosnę :D

Obrazek
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4297
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Kwitnie :D
No to zaprawki i z głowy :devil3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2543
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Lepiej niech nie kwitnie ! od tego są kwiatki ! :devil3 a nie Syrenka !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
ODPOWIEDZ