syrena 104 XXL

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

Regeneracja resoru przedniego i założenie do ramy Syreny 104 XXL

Regeneracja polegała na

-rozebraniu resoru na pióra pierwsze
-weryfikacja piór
-czyszczenie piór z osadów i nalotu rdzy
-wyklepanie piór.. nadanie im odpowiedniego promienia (łuku)
-wygładzenie powierzchni pracujących elementów
- smarowanie smarem grafitowanym
-skręcenie resoru śrubą centrującą
-dalsze nałożenie smaru grafitowanego dość obficie
-owinięcie materiałem i nasączenie olejem hipol
-owinięcie folią strecz czarną miękką rozciągliwą
-owinięcie folią strecz przezroczystą odporną na warunki atmosferyczne
-założenie klamry
-zamocowanie do ramy

We wszystkich swoich zipach tak mam zrobione i zabezpieczone resory, i klientom też tak regeneruje resory

po takim zabiegu służą długo i bezawaryjnie, kołysząc nam przyjemnie dupsko :)

Foty widoczne po zalogowaniu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Krzysztof15
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-07-13, 23:04
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Krzysztof15 »

Czemu zrezygnowałeś z przekładek? Smar sam wystarczy? Też jestem na tym etapie i chciałbym to zrobić jak najlepiej :) Wiadomo, mają pracować a nie wyglądać, ale estetycznie to słabe noty :x Życzę powodzenia! Zapraszam do mnie, proszę o rady :) http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 7a137de3f0
brunoSS
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2011-01-23, 19:40
Lokalizacja: polska

Post autor: brunoSS »

zakup anteny która bedzie między wycieraczkami.
[img]http://[/img] http://

[ Dodano: 2016-01-14, 18:36 ]
[img]http://[/img]

[ Dodano: 2016-01-14, 18:44 ]
Obrazek

[ Dodano: 2016-01-14, 18:49 ]
[img]http://[/img]

[ Dodano: 2016-01-14, 18:54 ]
tutaj

[ Dodano: 2016-01-14, 19:10 ]
Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Co prawda to prawda ale. . .
Jak wyjedzie na drogę to będzie się działo :devil3
motomania na luzie
brunoSS
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2011-01-23, 19:40
Lokalizacja: polska

Post autor: brunoSS »

dalsze foty............
Obrazek
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Popraw link
motomania na luzie
brunoSS
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2011-01-23, 19:40
Lokalizacja: polska

Post autor: brunoSS »

Obrazek[/img]

[ Dodano: 2016-06-01, 19:54 ]
Obrazek[/img]

tutaj numer ramy syrenki

Obrazek[/img]

[ Dodano: 2016-06-01, 20:01 ]
Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

[ Dodano: 2016-06-01, 20:08 ]
i dalsze zdjecia.

Obrazek[/img]

Obrazek

[ Dodano: 2016-06-01, 20:16 ]
Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]
Obrazek[/img]

i to tyle na dzisaj ...........komentarze ,krytyka i inne wynurzenia mile widziane.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Ja tak z ciekawości zapytam.
Co mają na celu te tulejki dospawane do górnego sworznia zwrotnicy?
Co ma dać przeróbka mocowania dolnego sworznia na dwie śruby i przeciętą nakrętkę?

PS dodatkowo 4 pierwsze zdjęcia mnie się nie wczytują.

Aha tak z ciekawości jaką masz odległość między środkiem otworu na śrubę mocującą seryjnie przedni resor, a punktem styku gniazda łożyska stożkowego ze zwrotnicą?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
brunoSS
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2011-01-23, 19:40
Lokalizacja: polska

Post autor: brunoSS »

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]


Obrazek[/img]
Obrazek[/img]

[ Dodano: 2016-06-01, 21:44 ]
nie wiem czemu zniknely te zdjecia ...wiec jeszcze raz .................

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]
Obrazek[/img]
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Czyżby się szykowały hamulce tarczowe?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
brunoSS
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2011-01-23, 19:40
Lokalizacja: polska

Post autor: brunoSS »

tak zgadza sie ..................beda hamulce tarczowe na przod i bebny syrenowskie na tyl
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

te dziury w zwrotnicy to celem kasowania luzu na sworzniach?
brunoSS
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2011-01-23, 19:40
Lokalizacja: polska

Post autor: brunoSS »

zgadza sie
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Dalej nie specjalnie kumam jak to ma działać? Że niby śruby mają dociskać sworzeń do drugiej strony? Ale to będzie niszczyło gwint na tulejce. No chyba, że jakoś inaczej ma to działać.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

SUPER.DAWID pisze:Dalej nie specjalnie kumam jak to ma działać? Że niby śruby mają dociskać sworzeń do drugiej strony? Ale to będzie niszczyło gwint na tulejce. No chyba, że jakoś inaczej ma to działać.

SUPER.DAWID
Wystarczy że tulejka kuma :)
Ale Twój tok rozumowania jest prawidłowy.

Patent autorski wymyślony stosowany i sprawdzony od 23lat, przede wszystkim tani i skuteczny oraz trwały.

http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg


Uwaga!
Z cyklu prawd ujawnionych, a nie znanych.

Mało który właściciel Syreny sobie zdaje sprawę, dlaczego w Syrenie tak szybko zużywa się elementy przedniego zawieszenia i powstają luzy.
Pomijając fatalną jakość wykonania elementów konstrukcyjnych, głównym powodem jest, przeciwstawna praca amortyzatora, a resora po przez wszystkie elementy ruchome zwrotnicy.
Dlatego tak szybko wytrzaskają się zwrotnice i sinenbloki.
W normalnych konstrukcjach, zawsze jeden koniec elementu resorującego jest połączony bezpośrednio z końcem elementu amortyzującego.

O ile górną zwrotnicę można regulować, to w przypadku dolnej pozostaje wymiana na nową, niejednokrotnie już z luzem (niedokładność obróbki fabrycznej).
Ten mój patent , załatwia sprawę kasowania luzów dożywotnio.
Co prawda brunoSS, zdradził moją tajemnicę, ale niech już wam będzie przydatne to rozwiązanie racjonalizatorskie.

O ile górne zwrotnice (zamienniki na łożyskach) dają rade, to dolne na łożyskach szybciej ulegają degradacji niż oryginały.


SUPER.DAWID pisze: Że niby śruby mają dociskać sworzeń do drugiej strony? Ale to będzie niszczyło gwint na tulejce.
A teraz zrozumiałem o co Ci chodzi.

Wyjaśniam
Tulejka przecięta , jest dociskana przez śruby regulacyjne z kontrą.
Tulejka pod naciskiem zmniejsza swoją średnicę i dopasowuje swój kształt do sworznia.
Te dwie śruby o nic nie trą, one się opierają o tą szklankę gwintowaną powodując nań nacisk.

To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
ODPOWIEDZ