syrena 104 XXL
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Aaaa... tera mnie oświeciło. Czyli dokręcając te dwie śruby minimalnie zmniejszam średnicę wewnętrznego gwintu co powoduje zaciśnięcie się na gwincie trzymającym dolny sinenblok.
To teraz moje pytanie czy przypadkiem nie wpływa to niekorzystnie na lekkość kręcenia kierownicą?
To teraz moje pytanie czy przypadkiem nie wpływa to niekorzystnie na lekkość kręcenia kierownicą?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Właśnie, te śruby służą ku temu by tak wyregulować tą dolną tulejkę by ,,Tygrysa zabić, a skóry nie zepsuć"SUPER.DAWID pisze:To teraz moje pytanie czy przypadkiem nie wpływa to niekorzystnie na lekkość kręcenia kierownicą?
[ Dodano: 2016-06-09, 21:45 ]
Trabańciarze mogą przerabiać bo tam ma to sens, w trabim tulejki są z plastyku i szybko ulegają dewastacji, a druga sprawa to amory w trabim są mocowane do resora , czyli amor i element resorujący są połączone tak jak we współczesnych normalnych zawiehach, i dolny wahacz nie jest tak obciążonysyreniarz1992 pisze:z górnym sworzniem to ma sens, dolny trabanciarze przerabiają na kulowe. W syrenie też powinno dać radę, Maciek L. się do tego przymierza w swoim temacie.
Co do Maciek L. to czytałem temat, już dawno też nad tym myślałem, ale jest to już przeróbka która ingeruje w układ dość poważnie i wymaga dość specjalistycznej obróbki.
A takie rzeczy to już trzeba robić z głową.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
Natan w swoim życiu rozpipcył dopiero jeden wahacz, a użytkował go wiedząc że jest pęknięty.syreniarz1992 pisze:trzeba po prostu dobrze przetopić. Spytaj Natana, czy fabryczne wahacze są bezpieczne.
Ja w swojej karierze Syrenkowej mam trzy wahacze zaliczone
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Z seryjnymi egzemplarzami też tak jest. Teoretycznie wystarczy tylko poskładać a to jeszcze to i tamto wychodzi po drodze.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Jak tam prace? Postępy zapewne są spore.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
dziekuje za zainteresowaniem.wiec syrenka juz w warsztacie jest i szykujemy sie do prac blacharskich . maska bedzie zrobiona od nowa w zasadzie. ciagle lamie glowe nad zawiasami ,
czeka mnie wyrzezbienie wneki okna tak jak ja to chce, dorobienie zderzakow .....na przod pojda dwa krotkie na tyl dwa dluzsze no i z tylu okno jak w prototypie syreny 100, w srodku w podlodze tunel , i dluga klapa no i to tyle ..................no i zapraszam do krytyki ........
czeka mnie wyrzezbienie wneki okna tak jak ja to chce, dorobienie zderzakow .....na przod pojda dwa krotkie na tyl dwa dluzsze no i z tylu okno jak w prototypie syreny 100, w srodku w podlodze tunel , i dluga klapa no i to tyle ..................no i zapraszam do krytyki ........
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Chętnie bym zobaczył zdjęcia. Z opisu według mnie nie specjalnie będzie pasowało tylne okno ala 100 (wnioskuję, że masz na myśli biały prototyp). Moim zdaniem lepiej by wyglądała tylna szyba zbliżona kształtem i rozmiarem do tradycyjnej znanej z późniejszych modeli. Oraz moim zdaniem lepiej by wyglądały tradycyjne zderzaki, choć przeglądając alledrogo często napotkałem się na różne przeróbki syren w tym też ich zderzaków i duża ich ilość pasowała.
Jeśli chodzi o maskę to przy tak zakrojonych pracach blacharskich rozważył bym montaż zawiasów maski z mercedesa W124 lub W126. Są na sprężynach, przez co maska nie wymaga podparcia prętem. Dodatkowo ma możliwość odchylenia jej na pionowo do góry co znacznie ułatwia naprawy lub chociaż samą obsługę. Unikamy tym samym stałej bolączki seryjnych syren czyli walenia czołem prosto w maskę. Dodatkowo cały mechanizm zawiasowy jest schowany pod błotnikiem w okolicach słupka "A". Samo mocowanie do maski jest dość podobne do systemu znanego z seryjnej syreny.
Jeśli ten system z jakiegoś powodu byś odrzucił to proponuję zastosowanie siłowników do przedniej maski podobnie jak w większości współcześnie produkowanych samochodów ma przy tylnej masce. Bardzo przydatny i ułatwiający życie bajer.
Jeśli chodzi o maskę to przy tak zakrojonych pracach blacharskich rozważył bym montaż zawiasów maski z mercedesa W124 lub W126. Są na sprężynach, przez co maska nie wymaga podparcia prętem. Dodatkowo ma możliwość odchylenia jej na pionowo do góry co znacznie ułatwia naprawy lub chociaż samą obsługę. Unikamy tym samym stałej bolączki seryjnych syren czyli walenia czołem prosto w maskę. Dodatkowo cały mechanizm zawiasowy jest schowany pod błotnikiem w okolicach słupka "A". Samo mocowanie do maski jest dość podobne do systemu znanego z seryjnej syreny.
Jeśli ten system z jakiegoś powodu byś odrzucił to proponuję zastosowanie siłowników do przedniej maski podobnie jak w większości współcześnie produkowanych samochodów ma przy tylnej masce. Bardzo przydatny i ułatwiający życie bajer.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
system zawisow nie bedzie zaadoptowany z innego samochodu tylko zrobiony pod te maske .......oczywiscie pewnie podpatrze jak inne rozwiazania ale od nowa zrobione bedzie otwieranie maski. okno oczywiscie nie bedzie co do centymetra identyczne ale sama idea takiego okna bedzie zaadoptowana czyli takie mniejsze okno ...to mialem na mysli.
[ Dodano: 2016-10-21, 00:05 ]
co do zderzakow to wyrzlobie cos na wzor zderzakow z nyski . na przod prawie pasuja orginalne tylko trzeba doksztalcic je wiec dlatego wyrzezbie je pod blotnik syreny. natomiast na tyl wyrzezbie pewnie dwa dluzsze ale dwa . chyba ,ze zderzaki od 100 z klami przyjda w idealnym stanie to moze sie skusze.ale chce nadac takiego troche sportowego charakteru syrence. jak to samochody z lat 40- 50 tych.
[ Dodano: 2016-10-21, 00:05 ]
co do zderzakow to wyrzlobie cos na wzor zderzakow z nyski . na przod prawie pasuja orginalne tylko trzeba doksztalcic je wiec dlatego wyrzezbie je pod blotnik syreny. natomiast na tyl wyrzezbie pewnie dwa dluzsze ale dwa . chyba ,ze zderzaki od 100 z klami przyjda w idealnym stanie to moze sie skusze.ale chce nadac takiego troche sportowego charakteru syrence. jak to samochody z lat 40- 50 tych.
a jakieś fotki z prac? my wzrokowcy
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz