Syrena 105, pomoc w dobraniu przegubów

patenty, przeróbki, ulepszenia
abc

Post autor: abc »

No z CC Sporting 1.1 Dam opis z Wikipedii :lol: W październiku 1994 roku wprowadzono wersję Cinquecento Sporting wyposażoną w silnik R4 1108 cm³ SOHC FIRE o mocy maksymalnej 54 KM (40 kW) przy 5500 obr./min. pochodzący z Fiata Punto 55 zblokowany ze skrzynią biegów o krótkich przełożeniach[23]. Oprócz tego pojazd wyróżniał się obniżonym o 20 mm i utwardzonym zawieszeniem, stabilizatorem poprzecznym w zawieszeniu przednim, 13-calowymi felgami ze stopów lekkich z szerszym ogumieniem oraz lakierowanymi pod kolor nadwozia zderzakami i lusterkami bocznymi[20]. Wewnątrz zastosowano sportowe fotele, czerwone pasy bezpieczeństwa i skórzane koło kierownicy oraz mieszek lewarka skrzyni biegów[23]. Oprócz tego do tablicy zegarów dodano obrotomierz. Pojazd dostępny był w pięciu kolorach nadwozia: czerwonym, żółtym, niebieskim, czarnym i srebrnym[23].

Silnik montowany był poprzecznie do osi głównej pojazdu nad osią przednią. Zastosowano w nim żeliwny kadłub oraz głowicę odlewaną ze stopów aluminium[24]. Rozrząd napędzany był za pośrednictwem paska zębatego i jednego wałka znajdującego się w głowicy (OHC). Żeliwny wał korbowy podparty został w pięciu łożyskach głównych[24].

Wersja Sporting stała się bazą do konstrukcji wersji rajdowych oraz A-grupowych Kit-Carów[4][17].
adam.ranik
Posty: 23
Rejestracja: 2015-07-30, 17:13
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: adam.ranik »

HAHAHAHAHA to ja źle przeczytałem, myslałem, że chcesz link sportinga hahaha, niestety nie dam silnika, chyba, że będzie pasował do oryginalnej skrzyni, bo musi zostać oryginalna :)
Awatar użytkownika
2TP
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2010-12-13, 22:05
Lokalizacja: 52°07'N; 17°07'E

Post autor: 2TP »

Ciekaw jestem, jak wypada w Syrenie porównanie 900-tki CC z oryginalnym silnikiem. Na pewno są korzyści w postaci mniejszego spalania i cichej jazdy. Domyślam się, że ze względu na to, że jest to silnik o wyższych obrotach mocy maksymalnej (ok. 5500 vs 4300 w S-31), to prędkości maksymalne na poszczególnych biegach są odpowiednio wyższe? Fiatowski silnik ma trochę mniejszy maksymalny moment obrotowy (65 Nm vs 78 w S-31), choć pewnie jego przebieg jest bardziej liniowy. Oglądałem kiedyś Wartburga 312 z silnikiem Renault 12, ledwie się zmieścił na długość :)
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Syrena jest cięźsza więc . . .
motomania na luzie
adam.ranik
Posty: 23
Rejestracja: 2015-07-30, 17:13
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: adam.ranik »

Nie chcę założyć tego silnika do szybkiej jazdy tylko z racji awaryjności, dużo osób mi mówiło, że syrenowki często się psuł gdzie nie jechałeś, zawsze komplet kluczy w bagażniku
Awatar użytkownika
2TP
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2010-12-13, 22:05
Lokalizacja: 52°07'N; 17°07'E

Post autor: 2TP »

Sam silnik S-31, poza małymi przebiegami między remontami, chyba nie jest zbyt problematyczny... ojciec miał Syrenę 105 między 1987 a 1990 rokiem i w zasadzie jedynym poważniejszym problemem była korozja. No i trzeba było uważać na przeguby :) Przy prawidłowej regulacji gaźnika i zapłonu nie powinno być kłopotów z oryginalnym silnikiem. Jak już ogarniesz maszynę, pochwal się filmami z jazdy. Mam nadzieję, że autko będzie się dobrze spisywało! Ja oczyma wyobraźni widziałbym w Syrenie jeszcze silnik Barkas Motor 860, czyli licencyjny sinik VW montowany od 1988 do 1991 w Wartburgach. To dobra jednostka, elastyczna, niezawodna i oszczędna.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Świetne zdjęcia jak buda w zasadzie w całości leży obok kompletnej ramy.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
adam.ranik
Posty: 23
Rejestracja: 2015-07-30, 17:13
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: adam.ranik »

Silnik będzie od cinquecento, reszta oryginał, jak tą skończę, to albo kupię druga i zrobię 100% oryginał albo wrzucę coś konkretnego, wymieniając wszystko, zostawiając tylko ramę i budę :)

Albo kupię drugi zabytek inny niż Syrenę, wartburg?warszawa?moskwicz?

Aby doczekć do końca jednej :)

[ Dodano: 2016-03-30, 20:44 ]
Poniżej wyczekane zdjęcia połączenia silnika do skrzyni. Tak to wygląda, jeśli potrzebujecie to mogę też podać wymiar o ile została zrobiona redukcja
https://zapodaj.net/2f9872606bdbb.jpg.html
https://zapodaj.net/dc11590702cf0.jpg.html

A poniżej pozostałości z zawieszenia :)
https://zapodaj.net/f895bd1d6fd18.jpg.html

[ Dodano: 2016-05-13, 18:31 ]
https://zapodaj.net/fc1f72ebbe9d7.jpg.html
https://zapodaj.net/57e9f8c26d07b.jpg.html
https://zapodaj.net/050411fd3d5db.jpg.html
https://zapodaj.net/5f0191d9176b4.jpg.html
ODPOWIEDZ