Luz pasowania tłoków

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Luz pasowania tłoków

Post autor: DarioRec »

Witam,
mam pytanie, jakie luzy montażowe przechodzą przy składaniu silnika (tłok/cylinder). Naczytałem się Glink przed złożeniem silnika i mam dylemat, podana tam jest wartośc 0,07mm (jak dobrze pamiętam). Blok nominalny po honowaniu (?) brak progu na gładzi, lub innym zabiegu, niestety nie pamiętam co tam było robione, było to jakieś 15 lat temu. Tłoki nominalne maja luz (oryginały z tego silnika) na 100% większy od książkowego, te na pierwszy szlif trzeba przepychać ręką żeby wpadły, bo się blokują.
Rozwiercać blok na 1 szlif, czy przejdą oryginały?
:Wzrastająca z każdym rokiem liczba samochodów Syrena,...., wymaga przeprowadzenia fachowych zabiegów gwarantujących prawidłowe funkcjonowanie pojazdu"

mgr inż. Zdzisław Glinka
Warszawa, kwiecień 1976 r.
Awatar użytkownika
mariusz.w06
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 294
Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
Lokalizacja: Mińsk-Maz.

Post autor: mariusz.w06 »

Jeśłi blok po honowaniu to nie może być przecież już nominalny.

Piszesz, że tłoki nominalne z tego silnika mają luz - a te tłoki nominalne masz używane, czy nowe ?
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: DarioRec »

Tłoki nominalne z tego silnika, czyli używane. Cylinder jest po jakiejś obróbce mechanicznej (brak widocznych progów i śladów pracy posuwisto-zwrotnej), jednak tłoki na pierwszy szlif mają opór. Ani to nominał, ani pierwszy szlif.
:Wzrastająca z każdym rokiem liczba samochodów Syrena,...., wymaga przeprowadzenia fachowych zabiegów gwarantujących prawidłowe funkcjonowanie pojazdu"

mgr inż. Zdzisław Glinka
Warszawa, kwiecień 1976 r.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

srednicowka w dlon i zmierzyc, potem zmierzyc tlok i wyjdzie jaki luz :-) co masz pan za problem
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
mariusz.w06
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 294
Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
Lokalizacja: Mińsk-Maz.

Post autor: mariusz.w06 »

Zmierz luz na nowych nominalnych tłokach. Porównaj z Glinką, czy ten luz będzie w normie. Jeśli będzie nadal zbyt duży to musisz oddać blok do honowania na pierwszy szlif pod wymiar tych nowych tłokow, które masz.
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Ale zwykle normalny człowiek nie ma średnicówki ani mikromierza itp itp.
Samo honowanie to tylko wygładzanie a nie przetoczenie.
Więc , o ile tłok nie lata na boki jak żyd po sklepie, to zakładaj te nominalne jakie masz.
( chyba można przyjąć że luzy przekraczające 0,25 mm są problemem, ale to tylko teoria bo wiele Syren jeździ z takimi luzami że aż strach . W wielu wypadkach robimy od razu o jeden wymiar naprawczy więcej bo Syrena chodziła 15 lat bez niczego i weszła już sama na 2 szlif zamiast pierwszego).
Panowie----wiele razy pisałem---to jest syrena a wy tutaj rozważacie sprawy tak jakby to było porsche albo cuś tam. Nie psujcie samochodu ! Gładź cylindra nieraz się samemu cheta pilnikiem, papierem ściernym na wiertarce , jakąś pastą itp.----rezultat to utrata nie 007 ale 070 mm a samochód jeździ jak porzednio i nie ma objawów że coś jest nie tak.
Skoro w tym wypadku tłoki I-szego nadwymiaru nie przelatują--to o czym tu gadać.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

uwielbiam ten prosty przekaz :ok3
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Jak to złożysz bez szlifu na wymiar tych tłoków to po pierwszych 100km, masz silnik zatarty.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
ODPOWIEDZ