POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
NOWY schemat elektryczny!!!
Autor Wiadomość
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7359
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2015-12-22, 15:00   

ja mam już zrobione wiazki lamp przednich i wiazke głowicy jak by ktos chciał
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
Maciej HYsa 
Syreniarz



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 680
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-12-22, 15:28   

Czytając temat nabrałem ochoty zrobić dla siebie nową wiązkę do R-20. Tylko mam pytanie czy R-20 i 105 mają takie same wiązki?
_________________
SYRENA 101 1961 r. "długa klapa"
SYRENA 104 1967 r.
SYRENA R20 1979 r.
SYRENA 105 1978 r.
KOMAR SPORT 2361 1972 r.
SIMSON SR2 1958 r.
Piaggio Bravo Ciao 1980 r.

Syrena jest bogiem, jazda nałogiem, remont podstawą a reszta zabawą :D
 
zibi 
zibi


Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 50
Skąd: Białogard - Gościnko
Wysłany: 2015-12-22, 16:14   

Cytat:
mateusz102
tak z ciekawości puszkę z bezpiecznikami dawałeś jakąś inna od seryjnej czy dorwałeś nową? ja chyba założę nową z epoki...


Puszka bezpieczników jak najbardziej oryginał z epoki nowa, bo stara puszka jak i instalacja nie nadawały się do niczego. Dokupowałem tylko taką uniwersalną i zamaskowałem od środka u góry dodatkowo na światła i kierunki i oczywiście też zrobiłem dodatkowo awaryjne bo uznałem że muszą być i to mam na dodatkowej puszce.

http://www.naap.pl/index....&product_id=405

Maciej HYsa polecam warto problemy z instalacją znikną raz na zawsze odrazu syrena lepiej funkcjonuje :grinser
_________________
mój remont http://syrena.gminanekla....4f34d357104772b
 
 
Krzysztof15 


Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 30
Skąd: Praszka
Wysłany: 2016-09-20, 22:11   

Cześć :) Robiłem porządek ze swoją wiązką i wypłodziłem pare linijek, którymi chce się podzielić. Oznaczenia są wg schematu Piotra Dereszewskiego. Wychodzi około 100 metrów kabli. Dołożyłem po 30cm na wszystkie lampy. Do siebie dokładam voltomierz i pare drobiazgów. Miałem przerobioną instalacje na alternator! Mogą zdarzyć się błędy. Najpierw numer przewodu, kolor, pole przekroju w mm^2, długość i gdzie jest dany odcinek. Na koniec spis ile potrzeba w cm danego przekroju i koloru. Rozwinę się kiedyś w swoim temacie.
1a – czarny 1 – 60cm – platynki - cewki
2o – żółty 1 – 60cm– platynki - cewki
3c – czerwony – 60cm– platynki - cewki
\
1b – biały 1 – 270cm (+30cm) – kierunkowskaz prawy – kostka na ściance grodziowej
2a – czarny 1 – 312cm (+30cm) – lampa prawa - bezpiecznik
3r – brązowy 1 – 312cm(+30cm) - lampa prawa - bezpiecznik
4n – niebieski 1 – 312cm(+30cm) - lampa prawa - bezpiecznik
5c – czerwony 1,5 – 176cm(+100cm) – klaksony - bezpiecznik
6b – biały 1,5 – 78cm(+100cm) – klaksony – kostka złączeniowa(bez przewodu w rurze)
7b – biały 1,5 – 212cm – cewki – bezpiecznik
8o – żółty 1,5 – 113cm – prądnica – regulator lub (alternator) - (łączenie z 34a)
9a – czarny 4 – 133cm – prądnica – regulator lub (alternator) - (łączenie z 32c i 33c)
10r – brązowy 1 – 126cm – prądnica – regulator (masa)
13ao – żółto-czarny 1 – 157cm (+30cm) - lampa lewa – bezpiecznik
14o – żółty 1 - 157cm (+30cm) - lampa lewa – bezpiecznik
15ca – czerwono-czarny - 157cm (+30cm) - lampa lewa – bezpiecznik
16a - czarny 1 – 112cm (+30cm) – kierunkowskaz lewy - kostka na ściance grodziowej
25z – zielony 1 – 132cm – przełącznik oświetlenia – bezpiecznik
26b – biały 1 – 125cm – kontrolka ładowania – bezpiecznik
27b - biały 1 – 152cm – wskaźniki – bezpiecznik
28oa – żółto-czarny 1 – 140cm (+200cm) – kontrolka długich (+reszta podświetlenia, nie mierzone!)
29o – żółty 2,5 – 78cm – przerywacz – bezpiecznik
30z – zielony 4 – 127cm – stacyjka – bezpiecznik
31n – niebieski 2,5 – 147cm – włącznik świateł – bezpiecznik
32c – czerwony 2,5 – 95cm – regulator – bezpiecznik (zamiast regulatora zlutować z 9a)
33c – czerwony 4 – 152cm(+25cm) – włącznik świateł – bezpiecznik (+włącznik-stacyjka)
34a – czarny 1 – 125cm – kontrolka ładowania – regulator (zlutować z 8o)
35c – czerwony 1,5 – 108cm – przerywacz – włącznik kierunkowskazów
36o – żółty 1 – 180cm – wycieraczki – przerywacz ( szczerze to nie wiem ile, nie zauważyłem)
37a – czarny 1 – 192cm – dmuchawa (nie wiem czemu takie długie, skróciłbym)
38c – czerwony 1 – 110 cm – wskaźnik paliwa – kostka na ścianie grodziowej
39a – czarny 1 – 140cm – włącznik kierunkowskazu - kostka na ścianie grodziowej
40b – biały 1 – 140cm - włącznik kierunkowskazu - kostka na ścianie grodziowej
41n – niebieski 1 – 127cm – kontrolka kierunkowskazu – przerywacz (77 wydawało mi się mało)
43a – czarny 1 – 102cm – włącznik dmuchawy – plus ze wskaźników
51a – czarny 2,5 - 230cm – rozrusznik – stacyjka
52c – czerwony 4 – 225cm – rozrusznik – włącznik świateł
(można dodać po +- 65cm i dorobić voltomomierz powiędzy)
53b – biały 1 – 210cm – czujnik temperatury
71n – niebieski 1 – 487cm (+30cm) – lampa lewa tył
72ca- czerwono-czarny 1 – 712cm (+30cm) – lampa prawa tył + oświetlenie tablicy
73c – czerwony 1 - 227cm (+250cm) – oświetlnie wnętrza(lusterko) + (dokładam oświetl. bagażnika)
74r – brązowe 1,5 – 155cm – włącznik świateł drogowych – bezpiecznik
75a – czarny 2,5 – 155cm - włącznik świateł drogowych – bezpiecznik
76c- czerwony 1 – 335cm – czujnik – wskaźnik paliwa
77a – czarny 1 – 470cm (+30cm) – kostka ścianki grodziowej – kierunkowskaz lewy tył
78b – biały 1 – 580cm (+30cm) – kostka ścianki grodziowej – kierunkowskaz prawy tył
79z – zielony 1 – 555cm (+30cm) – włącznik stopu – lampa lewa tył
80z – zielony 1 – 130cm (+60cm) stop – lampa lewa – lampa prawa
81o – żółty 2,5 – 195cm – włącznik świateł – włącznik drogowych
82z- zielone 1 – 132cm – włacznik stopu – bezpiecznik
\
1
Czarny – 1603
Żółty – 427
Czerwony – 982
Biały – 1537
Niebieski – 986
Zielony 1039
Brązowy – 468
Żółto – czarny – 527
Czarno –czerwony – 929
1,5
Czerwony – 384
Biały – 390
Żółty – 113
Niebieski – 147
Brązowy – 155
2,5
Żółty – 273
Czerwony – 95
Czarny - 385
4
Czarny – 113
Zielony - 127
Czerwony - 532

ps. Jak ocenić cewki? Badanie oporu pomiędzy gwintami 1 i 15 daje rzeczywisty pogląd na stan? Ile powinna taka cewka posiadać? Myślę nad zakupem nowych(musze zresztą), z czego brać? Łada niva ma najtańsze, ale jak tu z opornością?
Pozdrawiam, Krzyszrof :)
 
warszawa_24 



Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 148
Skąd: Słubice FSL
Wysłany: 2016-09-21, 00:23   

Kolego co do cewek.
Jeżeli wykręcisz fajki i drut z kabla WN da iskrę ładną i mocną oraz niebieską na świecę z odległości 1cm to cewka jest sprawna. Oczywiście jak masz sprawny kondensator, ja mam dość zmęczone przerywacze i wyczyszczone papierem na szybko i właśnie mam taką iskrę z kabla.

W Simsonie pomiar rezystencji cewki nie wiele wnosił do jej sprawności a około 10 Simsonów miałem.
_________________
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
 
rzuwig 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2016-10-11, 16:01   

Witam wszystkich
Jestem na etapie nowej instalacji w mojej 105, ale mam problem z jedną wiązką. W katalogu części zamiennych oznaczona nr 27. Czy ktoś może mi powiedzieć do czego są przewody przy których jest znak zapytania. Nie bardzo wiem co z nimi zrobić.
Z góry dziękuję za pomoc.
_________________
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
 
warszawa_24 



Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 148
Skąd: Słubice FSL
Wysłany: 2016-10-12, 00:41   

Wrzuć tutaj zdjęcie, zobaczę na swojej i opiszę/porobię fotki.
PS. Który Kostrzyn? Jak ten koło mnie to wpadnij i sobie zobaczysz, mam "dziadkową" syrenkę, gdzie nikt w kablach nie grzebał.
_________________
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
 
rzuwig 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Kostrzyn
  Wysłany: 2016-10-12, 18:22   

Niestety jakoś nie radzę sobie z wklejeniem zdjęcia. Mam nadzieję, że link będzie działał:
https://1drv.ms/i/s!Asjcev1SlQqthBATES9hzjFy8voH

To właśnie ta wiązka. W prawym górnym rogu znak zapytania. Nie mogę dojść gdzie mają być te przewody.

P.S. Niestety nie ten Kostrzyn :cry:
_________________
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
 
Gieroy 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1757
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-10-12, 19:16   

To jest jeden i ten sam przewód rozchodzący się na 3 więc on idzie do cewek.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
rzuwig 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2016-10-14, 16:16   

To fakt. Dzięki, ale co w takim razie z 4 przewodem przy pradnicy? Tam są potrzebne tylko 3.
_________________
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
 
warszawa_24 



Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 148
Skąd: Słubice FSL
Wysłany: 2016-10-16, 15:08   

Masa (znaczy plus). Idzie od prądnicy pod śrubkę trzymającą regulator napięcia.
_________________
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
 
rzuwig 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2016-10-16, 17:43   

warszawa_24 napisał/a:
Masa (znaczy plus). Idzie od prądnicy pod śrubkę trzymającą regulator napięcia.


Więc powinien to być 10r. Pozostają zatem jeszcze dwa, wg schematu Pietrekder: 8o i 9a. Ale to cały czas są trzy przewody i tyle jest na schemacie. A w wiązce są 4. Nadal jeden za dużo. Chyba że jest to jeden z błędów w katalogu części zamiennych. :devil3
Znak zapytania na schemacie zmienił miejsce.
https://1drv.ms/f/s!Asjcev1SlQqthA_6tidONg9GmabY
_________________
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
 
pietrekder 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1109
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2016-10-17, 07:37   

Ja też sprawdzę co to za przewody. Aczkolwiek ja zauważyłem kilka nieścisłości w tym katalogu części zamiennych więc niewykluczone że tutaj jakieś błędy też są.
_________________
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s...log105.zip?dl=0

Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s...a_v1.0.PDF?dl=0
 
rzuwig 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2016-10-17, 19:35   

Dzisiaj trochę posiedziałem i spróbowałem poopisywać konkretne wiązki instalacji z katalogu. Przy konkretnych urządzeniach dodałem opis, ale oczywiście mogłem popełnić jakieś błędy. Przy wiązce nr 28 brakowało mi jednego przewodu, który dorysowałem kolorem czerwonym. Nie jest to mistrzostwo, jeżeli chodzi o grafikę ale.. :grinser Koledzy :zdziwko rzućcie na to okiem fachowców.
https://1drv.ms/i/s!Asjcev1SlQqthBN9P4QUCAegalhs
https://1drv.ms/i/s!Asjcev1SlQqthBSUk4bsKO2KVYDv
https://1drv.ms/i/s!Asjcev1SlQqthBIpPuo4i4MnsEQE
https://1drv.ms/i/s!Asjcev1SlQqthBW4zE-hrHLy96PU

Jak będą jakieś błędy, to oczywiście poprawię, niech inni mają lżej :piwo:
_________________
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
 
pietrekder 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1109
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2016-10-18, 13:48   

Pobieżnie sprawdziłem i wygląda dobrze. Ja sam za niedługo będę się brał za instalację, i też miałem w planach jeszcze pogapić się na starą zdemontowaną, żeby się z tym zaznajomić. Z tymi rysunkami na pewno będzie łatwiej :-) Wtedy też dokładnie sprawdzę m.in. z tym czerwonym przewodem którego ponoć brakowało. Tylko to tak jeszcze z tydzień może dwa zanim się wezmę konkretnie za to wszystko.

A takie pytanie trochę poboczne, z czego są zrobione oryginalne te otuliny w które sa owinięte wiązki?
_________________
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s...log105.zip?dl=0

Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s...a_v1.0.PDF?dl=0
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY