Czytając temat nabrałem ochoty zrobić dla siebie nową wiązkę do R-20. Tylko mam pytanie czy R-20 i 105 mają takie same wiązki?
_________________ SYRENA 101 1961 r. "długa klapa"
SYRENA 104 1967 r.
SYRENA R20 1979 r.
SYRENA 105 1978 r.
KOMAR SPORT 2361 1972 r.
SIMSON SR2 1958 r.
Piaggio Bravo Ciao 1980 r.
Syrena jest bogiem, jazda nałogiem, remont podstawą a reszta zabawą
mateusz102
tak z ciekawości puszkę z bezpiecznikami dawałeś jakąś inna od seryjnej czy dorwałeś nową? ja chyba założę nową z epoki...
Puszka bezpieczników jak najbardziej oryginał z epoki nowa, bo stara puszka jak i instalacja nie nadawały się do niczego. Dokupowałem tylko taką uniwersalną i zamaskowałem od środka u góry dodatkowo na światła i kierunki i oczywiście też zrobiłem dodatkowo awaryjne bo uznałem że muszą być i to mam na dodatkowej puszce.
Cześć Robiłem porządek ze swoją wiązką i wypłodziłem pare linijek, którymi chce się podzielić. Oznaczenia są wg schematu Piotra Dereszewskiego. Wychodzi około 100 metrów kabli. Dołożyłem po 30cm na wszystkie lampy. Do siebie dokładam voltomierz i pare drobiazgów. Miałem przerobioną instalacje na alternator! Mogą zdarzyć się błędy. Najpierw numer przewodu, kolor, pole przekroju w mm^2, długość i gdzie jest dany odcinek. Na koniec spis ile potrzeba w cm danego przekroju i koloru. Rozwinę się kiedyś w swoim temacie.
1a – czarny 1 – 60cm – platynki - cewki
2o – żółty 1 – 60cm– platynki - cewki
3c – czerwony – 60cm– platynki - cewki
\
1b – biały 1 – 270cm (+30cm) – kierunkowskaz prawy – kostka na ściance grodziowej
2a – czarny 1 – 312cm (+30cm) – lampa prawa - bezpiecznik
3r – brązowy 1 – 312cm(+30cm) - lampa prawa - bezpiecznik
4n – niebieski 1 – 312cm(+30cm) - lampa prawa - bezpiecznik
5c – czerwony 1,5 – 176cm(+100cm) – klaksony - bezpiecznik
6b – biały 1,5 – 78cm(+100cm) – klaksony – kostka złączeniowa(bez przewodu w rurze)
7b – biały 1,5 – 212cm – cewki – bezpiecznik
8o – żółty 1,5 – 113cm – prądnica – regulator lub (alternator) - (łączenie z 34a)
9a – czarny 4 – 133cm – prądnica – regulator lub (alternator) - (łączenie z 32c i 33c)
10r – brązowy 1 – 126cm – prądnica – regulator (masa)
13ao – żółto-czarny 1 – 157cm (+30cm) - lampa lewa – bezpiecznik
14o – żółty 1 - 157cm (+30cm) - lampa lewa – bezpiecznik
15ca – czerwono-czarny - 157cm (+30cm) - lampa lewa – bezpiecznik
16a - czarny 1 – 112cm (+30cm) – kierunkowskaz lewy - kostka na ściance grodziowej
25z – zielony 1 – 132cm – przełącznik oświetlenia – bezpiecznik
26b – biały 1 – 125cm – kontrolka ładowania – bezpiecznik
27b - biały 1 – 152cm – wskaźniki – bezpiecznik
28oa – żółto-czarny 1 – 140cm (+200cm) – kontrolka długich (+reszta podświetlenia, nie mierzone!)
29o – żółty 2,5 – 78cm – przerywacz – bezpiecznik
30z – zielony 4 – 127cm – stacyjka – bezpiecznik
31n – niebieski 2,5 – 147cm – włącznik świateł – bezpiecznik
32c – czerwony 2,5 – 95cm – regulator – bezpiecznik (zamiast regulatora zlutować z 9a)
33c – czerwony 4 – 152cm(+25cm) – włącznik świateł – bezpiecznik (+włącznik-stacyjka)
34a – czarny 1 – 125cm – kontrolka ładowania – regulator (zlutować z 8o)
35c – czerwony 1,5 – 108cm – przerywacz – włącznik kierunkowskazów
36o – żółty 1 – 180cm – wycieraczki – przerywacz ( szczerze to nie wiem ile, nie zauważyłem)
37a – czarny 1 – 192cm – dmuchawa (nie wiem czemu takie długie, skróciłbym)
38c – czerwony 1 – 110 cm – wskaźnik paliwa – kostka na ścianie grodziowej
39a – czarny 1 – 140cm – włącznik kierunkowskazu - kostka na ścianie grodziowej
40b – biały 1 – 140cm - włącznik kierunkowskazu - kostka na ścianie grodziowej
41n – niebieski 1 – 127cm – kontrolka kierunkowskazu – przerywacz (77 wydawało mi się mało)
43a – czarny 1 – 102cm – włącznik dmuchawy – plus ze wskaźników
51a – czarny 2,5 - 230cm – rozrusznik – stacyjka
52c – czerwony 4 – 225cm – rozrusznik – włącznik świateł
(można dodać po +- 65cm i dorobić voltomomierz powiędzy)
53b – biały 1 – 210cm – czujnik temperatury
71n – niebieski 1 – 487cm (+30cm) – lampa lewa tył
72ca- czerwono-czarny 1 – 712cm (+30cm) – lampa prawa tył + oświetlenie tablicy
73c – czerwony 1 - 227cm (+250cm) – oświetlnie wnętrza(lusterko) + (dokładam oświetl. bagażnika)
74r – brązowe 1,5 – 155cm – włącznik świateł drogowych – bezpiecznik
75a – czarny 2,5 – 155cm - włącznik świateł drogowych – bezpiecznik
76c- czerwony 1 – 335cm – czujnik – wskaźnik paliwa
77a – czarny 1 – 470cm (+30cm) – kostka ścianki grodziowej – kierunkowskaz lewy tył
78b – biały 1 – 580cm (+30cm) – kostka ścianki grodziowej – kierunkowskaz prawy tył
79z – zielony 1 – 555cm (+30cm) – włącznik stopu – lampa lewa tył
80z – zielony 1 – 130cm (+60cm) stop – lampa lewa – lampa prawa
81o – żółty 2,5 – 195cm – włącznik świateł – włącznik drogowych
82z- zielone 1 – 132cm – włacznik stopu – bezpiecznik
\
1
Czarny – 1603
Żółty – 427
Czerwony – 982
Biały – 1537
Niebieski – 986
Zielony 1039
Brązowy – 468
Żółto – czarny – 527
Czarno –czerwony – 929
1,5
Czerwony – 384
Biały – 390
Żółty – 113
Niebieski – 147
Brązowy – 155
2,5
Żółty – 273
Czerwony – 95
Czarny - 385
4
Czarny – 113
Zielony - 127
Czerwony - 532
ps. Jak ocenić cewki? Badanie oporu pomiędzy gwintami 1 i 15 daje rzeczywisty pogląd na stan? Ile powinna taka cewka posiadać? Myślę nad zakupem nowych(musze zresztą), z czego brać? Łada niva ma najtańsze, ale jak tu z opornością?
Pozdrawiam, Krzyszrof
Dołączył: 18 Sie 2016 Posty: 147 Skąd: Słubice FSL
Wysłany: 2016-09-21, 01:23
Kolego co do cewek.
Jeżeli wykręcisz fajki i drut z kabla WN da iskrę ładną i mocną oraz niebieską na świecę z odległości 1cm to cewka jest sprawna. Oczywiście jak masz sprawny kondensator, ja mam dość zmęczone przerywacze i wyczyszczone papierem na szybko i właśnie mam taką iskrę z kabla.
W Simsonie pomiar rezystencji cewki nie wiele wnosił do jej sprawności a około 10 Simsonów miałem.
_________________ FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 51 Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2016-10-11, 17:01
Witam wszystkich
Jestem na etapie nowej instalacji w mojej 105, ale mam problem z jedną wiązką. W katalogu części zamiennych oznaczona nr 27. Czy ktoś może mi powiedzieć do czego są przewody przy których jest znak zapytania. Nie bardzo wiem co z nimi zrobić.
Z góry dziękuję za pomoc.
_________________ Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
Dołączył: 18 Sie 2016 Posty: 147 Skąd: Słubice FSL
Wysłany: 2016-10-12, 01:41
Wrzuć tutaj zdjęcie, zobaczę na swojej i opiszę/porobię fotki.
PS. Który Kostrzyn? Jak ten koło mnie to wpadnij i sobie zobaczysz, mam "dziadkową" syrenkę, gdzie nikt w kablach nie grzebał.
_________________ FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 51 Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2016-10-16, 18:43
warszawa_24 napisał/a:
Masa (znaczy plus). Idzie od prądnicy pod śrubkę trzymającą regulator napięcia.
Więc powinien to być 10r. Pozostają zatem jeszcze dwa, wg schematu Pietrekder: 8o i 9a. Ale to cały czas są trzy przewody i tyle jest na schemacie. A w wiązce są 4. Nadal jeden za dużo. Chyba że jest to jeden z błędów w katalogu części zamiennych.
Znak zapytania na schemacie zmienił miejsce.
https://1drv.ms/f/s!Asjcev1SlQqthA_6tidONg9GmabY
_________________ Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
Ja też sprawdzę co to za przewody. Aczkolwiek ja zauważyłem kilka nieścisłości w tym katalogu części zamiennych więc niewykluczone że tutaj jakieś błędy też są.
Pobieżnie sprawdziłem i wygląda dobrze. Ja sam za niedługo będę się brał za instalację, i też miałem w planach jeszcze pogapić się na starą zdemontowaną, żeby się z tym zaznajomić. Z tymi rysunkami na pewno będzie łatwiej Wtedy też dokładnie sprawdzę m.in. z tym czerwonym przewodem którego ponoć brakowało. Tylko to tak jeszcze z tydzień może dwa zanim się wezmę konkretnie za to wszystko.
A takie pytanie trochę poboczne, z czego są zrobione oryginalne te otuliny w które sa owinięte wiązki?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum