Fotele Syreny a bezpieczeństwo

tapicerka, fotele, uszczelki, podsufitka itp.
zibi
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 50
Rejestracja: 2006-12-04, 23:43
Lokalizacja: Białogard - Gościnko
Kontakt:

Fotele Syreny a bezpieczeństwo

Post autor: zibi »

Nie mogłem nigdzie wykopać tego tematu na forum.
Nigdy tak się nad tym nie zastanawiałem, i biorąc pod uwagę swój wzrost własne zdrowie i świadomość co się stanie podczas nawet małego stuknięcia nie mówię tu o jakimś poważnym wypadku górne kręgi kręgosłupa złamane i dead.
Jestem w trakcie remontu myślę dużo jeździć syreną i zastanawiam się nad zamontowaniem zagłówków. Problem w tym że nie chcę wpłynąć zamocno na oryginalność syreny, ale bezpieczeństwo najważniejsze.
Co wy o tym myślicie ? Jak sobie z tym radzicie ?
Jednak dziś jest duży ruch na drodze coraz szybsze auta i pełno szalonych driverów.
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Ten samochód nigdy nie będzie bezpieczny :grinser

Dlatego, gdy się w życiu nie ma szczęścia i opatrzności, to lepiej kupić stare Volvo :grinser

A ja sobie radzę w ten sposób, że nie leczę mojej choroby tzw zajoba i jeżdżę normalnie.(wywaliłem nawet pasy niebezpieczeństwa, bo one są niebezpieczne i w razie kontroli mówię, że nie było ich fabrycznie)
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Dokładnie, ludzie gdy projektowali to auto nie myśleli za bardzo o bezpieczeństwie, były poprostu inne czasy. To miał być samochód dla ludu nikogo nie obchodziły pasy, czy tam bezpieczeństwo kręgosłupa odcinka szyjnego:) miliony Polaków jeździło syrenkami i żyją dalej:)
Zakładasz, że będziesz jeździł dużo? Jak Syrenka Ci pozwoli to będziesz :piwo:
A jeśli chcesz jakieś zagłówki do syrenki to wysyłam foto. Stylowe PRL :)
Mam nadzieje, ze pomogłem :faja

[ Dodano: 2015-10-26, 23:59 ]
A odnośnie pasów , to kiedyś kumpel powiedzieł, ze On nie zapina, bo przy wypadku pewnie zatrzymały by go przed maską przediednią owinięte wkoło szyi :smiech
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Arturek
-#Junior
-#Junior
Posty: 186
Rejestracja: 2011-10-25, 17:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arturek »

zibi pisze:Nie mogłem nigdzie wykopać tego tematu na forum.
[...].
Witam
1) temat już był => dyskusja o bezpieczeństwie
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0

2) W czasach PRL dokładano zagłówki na oparcia

Obrazek

Obrazek

3) Nie popadajmy w paranoję
Syrena nie ma zagłówków i trzeba z tym żyć
Przypomnę, że po wprowadzeniu przepisów o zagłówkach montowano zagłówki w PF126p => czy naprawdę one poprawiają bezpieczeństwo w razie wypadku PF126p =>wątpię

pozdrawiam
Arturek
Ostatnio zmieniony 2015-10-27, 12:34 przez Arturek, łącznie zmieniany 1 raz.
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Na to jest tylko jedna rada.
Nie jeździć tymi autami :)
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Zagłówki mają pewne znaczenie jeśli akurat wjedzie Ci ktoś w kufer. I to nie zawsze.
Mają też swoje wady. Nie można np. położyć ręki na oparciu za dziewczyną na siedzeniu pasażera.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

KIEROWCA, w takim wypadku sobie montujesz zagłówek, dziewczynie nie :-P
Awatar użytkownika
la2women
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 320
Rejestracja: 2005-08-14, 01:48
Lokalizacja: poland

Post autor: la2women »

zgadzam sie, syrena nigdy nie byla bezpiecznym samochodem bo nie mogla byc.............takie realia byly i koniec....................
Arturek
-#Junior
-#Junior
Posty: 186
Rejestracja: 2011-10-25, 17:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arturek »

Witam

Przy okazji dyskusji o bezpieczeństwie, może warto przypomnieć kilka spraw
a) w czasach PRL, rolnicy mieli skrzyniowe Żuki
Na pace, za kabiną kierowcy kładło się deskę i tak ludzie jeździli
b) Żuki skrzyniowe, przerabiano na dowóz pracowników w ten sposób,
że od wewnętrznej strony plandeki, montowano płyty z dykty
Do tego dokładano drewniane ławeczki wzdłuż pojazdu i drewniane drzwi z tyłu do wsiadania
c) pojazdy typu Osinobus (przedział "autobusowy" na podwoziu chyba Stara) - też nie miały pasów
Ludzie jeździli bez pasów i jakoś nie ginęli masowo

Jakby ktoś nie wiedział jak to wyglądało, to polecam np. "Podróż za jeden uśmiech"

Oczywiście, że trzeba być roztropnym i przewidującym ale nie popadajmy w drugą skrajność, bo skończy się na fobii i leku przed jazdą

pozdrawiam
Arturek
P.S. A tu jadą samobójcy

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-10-28, 12:02 przez Arturek, łącznie zmieniany 1 raz.
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Te wszystkie wersje pamiętam.
To były pionierskie czasy :D
A dziś nawet przyczepy osobowej do Jelczgórka nie wolno stosować . . .
motomania na luzie
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Wnętrze Syreny z tymi zaglowkami paskudnymi, traci na wyglądzie. :/
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Przyczepy autobusowej nie można, ale za traktorami takie przyczepy śmigały jeszcze z 10 lat temu. Woziły dzieci do szkoły na zadupiu.
W wojsku do dzisiaj jeżdżą na pace Stara podobnie jak "Mietki" rozwieszające flagi czy zbierające liście. Pasów, poduszek i zagłówków brak :)
Zresztą maluch przynajmniej do momentu wprowadzenia elmera zagłówków też nie posiadał a nikogo nie trzeba przekonywać że jest to wóz o znacznie słabszej konstrukcji od skarpety. Takie maluchy jeździły masowo przynajmniej do 2008-10 roku.
Pozdro
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Kurde, ja wiem coś co pewnie całe forum zainteresuje. Jechałem kiedyś w autostopie z gościem, który dawno temu czołowo wjechał Syreną w filar z betonu.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
zibi
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 50
Rejestracja: 2006-12-04, 23:43
Lokalizacja: Białogard - Gościnko
Kontakt:

Post autor: zibi »

Mam juz pomysł na wykonanie takowego zagłówka, fakt Drobson trochę to szpeci ale zawsze jest możliwość wypięcia go po podróży i zrobienia to tak że cały mechanizm będzię wewnątrz fotela a zawsze bezpieczniej dla kręgosłupa. Nie chce żeby ktoś mnie źle zrozumiał. To normalne nie oczekuje od syreny bezpieczeństwa bo i możesz zginąć w wozie z 12 poduchami i nic to nie pomoże że je miałeś. :grinser
Drobson ciekawie wyglądają te zagłowki :piwo:
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

A co ze sztywną kolumną kierownicy? Trafi prosto w klate. Do tego pasy na stałe lub ich brak. Gałka biegów przy kierownicy prosto w kolano. Podejrzewam źe konstrukcja fotela po zamontowaniu zagłówka przy uderzeniu i tak nie wytrzyma.
ODPOWIEDZ