POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Syrena story (105), spisana przez Widelca
Autor Wiadomość
Widelec 


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 576
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2015-11-29, 13:05   

Pewnie też tak zrobię.
Tylko jeden obwód, czy dwa? Czy jeśli powinien być układ jednoobwodowy, to czy według Was przeróbka na podwójny byłaby dużym odstępstwem i profanacją? Mam na myśli tutaj zwiększenie bezpieczeństwa.
 
michalalex 
Wyznawca Syren



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 1650
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-29, 13:34   

Jeżeli rocznik 1974 to zdaje się od kwietnia są montowane układy dwuobwodowe, więc bym powiedział, że układ dwuobwodowy to nie profanacja. Z tym, że nie wiem czy jest to jakaś specjalna poprawa bezpieczeństwa, bo różne są opinie na forum, a roboty by trochę było, bo mocowanie na ramie trzeba przerabiać i zamontować zbiorniczki na ścianie grodziowej. Najtaniej byłoby zdobyć chyba inną ramę oraz fragment budy, bo robota z grubej blachy mocowania na ramie to jest dość poważna praca jak na warunki domowe.

Te pompy hamulcowe produkuje firma Kowa z Warszawy, ale nie wiem czy można kupić bezpośrednio od nich w detalu.

[ Dodano: 2015-11-30, 19:58 ]
http://allegro.pl/syrena-...5829193160.html

Tu jest dwuobwodowa za 95 złotych.
_________________
Syrena 104, Syrena Bosto
 
syreniarz1992 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 2620
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-07, 08:28   

duużo kilometrów przejeździłem na jednoobwodówkach w trabancie i żyję, tylko takie hamulce trzeba często kontrolować. Pompę wolę robić sam zawsze, bo jakoś tym nówkom z epoki nie ufam. Jest w garażu dyżurna honownica do pomp i słoik z gliceryną gdzie się moczą reparaturki przed montażem i reklamacji nigdy nie było.

[ Dodano: 2015-12-07, 07:29 ]
Marek.K. napisał/a:
ja swoją pompe regenerowalem..... nigdy wiecej regeneracji, poskładane wszystko, ładnie, czysciutko, a ta urwa dalej ciekła jak szalona, kupiona od mariusza nowa dwustopnióka i można zapomnieć o czymś takim, że jest cos takiego jak pompa :D


nu, jak wyżej napisałem. Warto zainwestować 50zł w honownice, przydaje się potem.
 
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7358
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2015-12-11, 00:21   

a pokaż tą honownice, może i ja bym zakupił ?
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
PYJTERSON 


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 500
Skąd: Georgenberg
Wysłany: 2015-12-11, 01:11   

Widelec napisał/a:
Pewnie też tak zrobię.
Tylko jeden obwód, czy dwa? Czy jeśli powinien być układ jednoobwodowy, to czy według Was przeróbka na podwójny byłaby dużym odstępstwem i profanacją? Mam na myśli tutaj zwiększenie bezpieczeństwa.


Hamulce to najważniejszy układ nr1 w pojeździe mechanicznym.

Dla swojego bezpieczeństwa rób dwuobwodowy.

Po pewnym czasie auto będzie wyremontowane, zacznie się jeździć, i się zapomni, że się ma układ jedno obwodowy. A niestety w syrenie często się zdarza, że jak nie użytkujesz na co dzień samochodu , to występują usterki w układzie hamulców , zapieczenie, to wycieki itp.

W dwuobwodowym masz zbiorniczki płynu pod kontrolą na wierzchu, widzisz co się dzieje, możesz szybko uzupełnić,
natomiast jednoobwodowa pompa jest pod podłogą i jest do niej dostęp utrudniony.

Dwu obwodowy jest bezpieczniejszy bez dwóch zdań, i nie jest to profanacja.

Możesz też troszkę przerobić układ hamulcowy, na żukowski, patrz temat kolegi Mikrusiarz lub jak dobrze pamiętam kolega michalalex.

I ważne zalewaj współczesnym płynem dot4 , a nie tymi syfami z epoki da1.

Płynowi DA1 mówimy stanowcze NIE.
_________________
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.p...87c4a225med.jpg
 
drobson 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 1055
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2015-12-11, 01:35   

syreniarz1992 napisał/a:
duużo kilometrów przejeździłem na jednoobwodówkach w trabancie i żyję, tylko takie hamulce trzeba często kontrolować. Pompę wolę robić sam zawsze, bo jakoś tym nówkom z epoki nie ufam. Jest w garażu dyżurna honownica do pomp i słoik z gliceryną gdzie się moczą reparaturki przed montażem i reklamacji nigdy nie było.

[ Dodano: 2015-12-07, 07:29 ]
Marek.K. napisał/a:
ja swoją pompe regenerowalem..... nigdy wiecej regeneracji, poskładane wszystko, ładnie, czysciutko, a ta urwa dalej ciekła jak szalona, kupiona od mariusza nowa dwustopnióka i można zapomnieć o czymś takim, że jest cos takiego jak pompa :D


nu, jak wyżej napisałem. Warto zainwestować 50zł w honownice, przydaje się potem.



Ja parę lat temu kupiłem nową z epoki była zalana płynem hamulcowym i wszystko było ok, praktycznie zero wycieków. Ja na jednootworowym jeszcze nie jeździłem, ale będę, zmienić nie mogę, bo ma być wszystko oryg.

[ Dodano: 2015-12-11, 01:44 ]
A co do modyfikacji układu hamulcowego, to był temat o zaadoptowaniu od lublinka z samoregulatorem, nie trzeba regulować na mimośrodach.
_________________
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
 
 
Widelec 


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 576
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2015-12-11, 06:41   

OK tak zrobię, może sprawię jej jakiś prezent pod choinkę.
 
syreniarz1992 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 2620
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-11, 19:51   

motonita napisał/a:
a pokaż tą honownice, może i ja bym zakupił ?


dokładnie taka sama, daje radę

http://www.narzedziak.pl/...m-an020001.html
 
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 2040
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2015-12-11, 21:55   

Mam podobna tylko z trzema elementami trącymi. Teoretycznie była do zacisków hamulcowych. Bardzo dobry sprzęt i do tego tani.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7358
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2015-12-12, 15:44   

hmm... a jak to działa ? cena nie przekonuje do zakupu :)
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 2040
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2015-12-12, 17:24   

Urządzenie zakładasz do wiertarki/wkrętarki. Łapki (te czarne elementy) ściskasz i wkładasz w otwór pompy/tłoczka/cylinderka z racji że jest to na połączeniu sprężynowym zawsze ułoży się osiowo do otworu. Sprężyna zadba o prawidłowy docisk do ścianek. Obrót wiertarki zapewni ruch honownicy. A przesuwanie w osi otworu trzeba zapewnić ręką.
Do zacisków hamulcowych rewelacja. Pompę hamulcową dopiero będę robił.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
drobson 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 1055
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2015-12-12, 22:15   

Dobre dobre:) odnotowane, odchaczone do listy zakupów. :piwo:
_________________
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
 
 
abc
[Usunięty]

Wysłany: 2015-12-12, 22:43   

A ja bym układ hamulcowy zostawił po staremu jednoobwodowy. Ja tak mam (1973) i skuteczność hamowania jest duża, nic nie cieknie. A przy dwuobwodowym może dojść do nieszczelności na połączeniu zbiorniczek - wężyk i po zawodach... Dlatego być może nawet jednoobwodowy jest bezpieczniejszy (mniej połączeń). Pompa jest mocna i wystarcza, ma taką np. UAZ. Ja z nim problemów nie miałem. I sporo ludzi też go chwali. Hamulce na przód z samoregulacją - bardzo dobra rzecz, też chcę tak zrobić. Płyn mam DOT3 i jest ok.
Ogólnie - ja tam polecam jednoobwodowy :ok3
 
Widelec 


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 576
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2015-12-13, 13:11   

abc dziękuję również za Twoją opinię.
Pytanie do użytkowników przedstawionych honownic. Rozumiem, że średnica otworu, który mamy zamiar uzyskać jest w jakiś sposób regulowana na tej honownicy?
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 2040
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2015-12-13, 14:44   

Tak jest regulowana naciagiem sprężyny. Jednak jest dostępne kilka zakresów rozmiarów.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY