Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 1651 Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-19, 16:17 Najlepsze żarówki do Syreny R2 i H4
Jakie macie doświadczenia z żarówkami? Którego producenta żarówki warto kupić? W 104 mam założone, jak w oryginale, żarówki R2, ale są dość słabe. Liczę na to, że lepszej jakości żarówka powinna dawać trochę więcej światła. Co myślicie o żarówkach R2 Bosch? http://allegro.pl/bosch-p...5470367758.html
Do Bosto mam już kupione lampy H4, dlatego teraz szukam żarówek i zastanawiam się jakie będą najlepsze. Wiadomo, że odpada wszelka chińszczyzna, ale jest kilka renomowanych firm, które chwalą się, że np. dają 120% więcej światła, albo mają efekt ksenonowy, np. http://allegro.pl/nowosc-...5159948219.html http://allegro.pl/philips...5863635708.html
_________________ ::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== ::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
W syrenie jeszcze nie testowałem, ale przerobiłem dogłębnie temat w mercedesie W124. Pokrótce opiszę.
- Jak kupowałem mojego W124 poprzedni właściciel stwierdził, że ma słabe światła więc założył żarniki Xenonowe. Jak auto trafiło do mnie stwierdziłem, że zmienię na normalne żarówki bo xenony mi się nie podobały no i na dodatek są w fabrycznym z fabrycznymi lampami nie zgodne z przepisami.
- Zakupiłem firmowe żarówki H4 o mocy świecenie +30 albo +40% o ile dobrze pamiętam Philips Night Guide. Było zadowalająco ale słabiej niż Xenony. Tak jeździłem do puki jedna się nie spaliła.
- Wtedy zakupiłem najtańszą najzwyklejszą H4 dostępną na lokalnej stacji. Ku mojemu zdziwieniu świeciła dużo lepiej niż Philips +30%. szybko dokupiłem drugą. Dodatkowymi dwoma atutami była cena (dostępne na sztuki w cenie 5-6zł gdzie za Philipsy zapłaciłem 80zł za 2 sztuki dostępne tylko parami) i wytrzymałość (Philips padł po pół roku, najtańsza z lokalnej stacji wytrzymała jakieś 2-3 lata. Oczywiście przy sprawnej instalacji).
- Przypadek sprawił, że udało mi się zdobyć dwa fabrycznie nowe reflektory HELLI. Grzechem było by nie skorzystać i nie wymienić wtedy okazało się że Mercedes ma naprawdę rewelacyjne światła. Według mojej subiektywnej opinie świeciły lepiej niż światła samochodów młodszych o 10-12 lat.
Może uznasz moje wypociny za dziwne albo moje fanaberie. Ja uważam, że najlepiej kupić dobrej jakości firmowe klosze reflektorów nawet zachodnich firm. Zwykłe żarówki. I ustawić prawidłowo reflektory. Jeśli chodzi o ustawienie to też według mojej obserwacji lepiej poświęcić samemu jeden wieczór i ustawić samemu niż jechać na stację diagnostyczną.
Pomógł: 37 razy Dołączył: 24 Lut 2005 Posty: 4552 Skąd: PRL
Wysłany: 2015-12-19, 18:50
Wszystko ładnie pięknie ale Kolego ===w dzisiejszych czasach niestety "zwykła" żarówka z cepeenu nie jest pojęciem jednoznacznym ponieważ chińszczyzna się szerzy i co sklep czy cepeen to inny asortyment.
Może jakieś namiary na firmę?
_________________ ::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== ::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Używam żarówek firmy Narva zarówno w starszym Wartburgu (R2) jak i nowszym (H4) i wg mnie - dają radę, można je śmiało polecić. Żarówki z podstawowej serii, żadne "specjalne". Auta są użytkowane na co dzień, o różnych porach dnia i nocy. Oczywiście H4 świecą lepiej, ale na R2 bezproblemowo da jeździć. Grunt to dobre lustra i czyste klosze Światła ustawiałem sam, wyjechałem o ciemku do pobliskiego lasu, gdzie przez 2,5 km ciągnie się prościutka szosa i praktycznie nie ma ruchu. Dzięki temu mogłem dokładnie wyregulować położenie luster, by reflektory oświetlały drogę jak należy i nie raziły jadących z naprzeciwka.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 28 Lip 2005 Posty: 2467 Skąd: z Podlasia
Wysłany: 2015-12-19, 19:42
niebardzo wierzylem w te super zarowki co daja wiecej swiatla itp, ale ostatnio w 3 autach montowlaem osram nightbreaker i na prawde daja rade, duzo lepsza barwa i wyraznie wiekszy zasieg, h4 kosztuja ok 50 zeta, h7 sa bardzo drogie bo ponad 100
warto pocisnac, te za dyche to sie chowaja nie mowiac o china
Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 1651 Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-19, 19:48
SUPER.DAWID napisał/a:
najlepiej kupić dobrej jakości firmowe klosze reflektorów nawet zachodnich firm
Zadanie jest już wykonane, przynajmniej jeżeli chodzi o Bosto. Samochód polski, więc i lampy polskie WESEM. Wyglądają solidnie, a przynajmniej nie zleżałe, tylko z nowej produkcji. W 104 są oryginalne Zelmoty, ale w bardzo dobrym stanie. Nie ma się do czego przyczepić, dlatego nie wymieniam ich. W Bosto musiałem, bo w oryginalnych lustro było bardzo zmatowiałe i miejscami schodziło. Być może w 104 też zawita H4, jeżeli efekty w Bosto będą oszałamiające.
Ale teraz mając nowe lampy chciałbym dobrać jak najlepsze żarówki do nich, żeby efekt po zainstalowaniu H4 był możliwie najlepszy. Powód jest taki, że w nocy słabo widzę. W 104 nieraz wolę, żeby jechał za mną jakiś samochód, bo wtedy oświetla drogę, a jak w końcu wyprzedzi to ledwo co widzę. Dobrze byłoby polepszyć światła w 104, a w Bosto mieć porównywalne jak we współczesnych autach. W prasie motoryzacyjnej nieraz są artykuły o lampach i żarówkach w różnych samochodach, ale mogą być sponsorowane, więc wolę się Was zapytać.
"KIEROWCA" - w moim przypadku to były żarówki H4 firmy BOSMA Lamps. Pakowane w niebieskie pudełko z żółtymi napisami. Robią też też inne żarówki z serii H. O dziwo robią też R2. Kupowałem do MELEX-a.
"michalalex" - a nie myślałeś o założeniu jakiś stylowych halogenów przeciwmgielnych? Bardzo dobrze doświetlają drogę przed samochodem. Do tego dają szerokokątne światło.
O jakości żarówek się nie wypowiadam, bo nie mam porównania, natomiast dodam od siebie, że planuję założyć światła do jazdy dziennej - ledowe, dają oszczędność energii (a co za tym idzie - i paliwa). Zróbcie test w dupowozach, ja zrobiłem, i przy włączaniu świateł mijania (na wolnych obrotach) obroty nieco wzrastają.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 1651 Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-19, 20:28
SUPER.DAWID napisał/a:
a nie myślałeś o założeniu jakiś stylowych halogenów przeciwmgielnych?
Właśnie w 104 wolałbym tego uniknąć, bo jednak psują oryginalny wygląd. W Bosto się zastanawiałem i być może się zdecyduję w przyszłości. Ale i tak kwestia żarówek pozostaje. Czy po założeniu halogenów można byłoby do zwykłych świateł założyć żarówki led?
Pomógł: 37 razy Dołączył: 24 Lut 2005 Posty: 4552 Skąd: PRL
Wysłany: 2015-12-19, 20:34
abc napisał/a:
O jakości żarówek się nie wypowiadam, bo nie mam porównania, natomiast dodam od siebie, że planuję założyć światła do jazdy dziennej - ledowe, dają oszczędność energii (a co za tym idzie - i paliwa). Zróbcie test w dupowozach, ja zrobiłem, i przy włączaniu świateł mijania (na wolnych obrotach) obroty nieco wzrastają.
Ja zrobiłem przede wszystkim, żeby w dzień nie palić bez potrzeby tylnich lamp i oświetlenia zegarów. A później przepali się taka mała duperelka na stałe zatopiona w swoim plastiku to raz, że rozbieraj pół deski, dwa -w sklepach nie mają a trzy na złomie chcą sprzedać tylko w komplecie z całym zegarem
Jest durny przepis, żeby jeździć na światłach? Jest. Można zakładać ledy? Tak. No to założyłem, żeby coś tam się żarzyło sztuka jest sztuka
Pzdr
_________________ ::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== ::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
abc [Usunięty]
Wysłany: 2015-12-19, 20:34
KIEROWCA, prawidłowo Ta jazda w dzień na światłach to jak dla mnie totalnie bez sensu... Dlatego też takie ledy zrobię w Sarnie.
Michalalex, Światła do jazdy dziennej muszą mieć na kloszach oznaczenie RL i E w związku z tym teoretycznie można, ale w praktyce w razie kontroli (jeśli chciałbyś je używać jako dzienne, czyli z wyłączonym tyłem ) to tak jakbyś nie miał świateł.
A możesz też zastosować ledowe zamienniki H4 - nigdy nie próbowałem, ale do jazdy w nocy lepiej chyba nie kombinować i dać jakieś porządne H4. A do jazdy w dzień - ledowe do jazdy dziennej. Trzeba sprawdzić z przepisami, czy miejsce będzie odpowiednie, one są lekkie, więc można je by było (chyba) zainstalować na kratce z przodu.
Ja mam na sprzedaż gustowne światła. Te różowe jak widać na focie mają specjalna optykę. To są 50W punktowe halogeny. Praktycznie jak się na kogoś poświeci to wypala dziurę w takim pacjencie. Te żółte to też halogeny, chyba 50W, światło z nich jest rozproszone. Polecam
_________________ "Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 1048 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2015-12-20, 00:21
Swieci jak stąd do stolicy:) ale kolorystycznie wymiatają, takie w stylu lat 70" hipisowskie.
Ja sie tylko zastanawiam, jak świeca te żarówki żółte selektywne...
_________________ 104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
a taka ciekawostka, polonez caro wiecie jak wygląda lampa przednia
http://sklep.wesem.pl/3/6...so_polonez_caro
to w tym małym trójącie, jak spojrzecie o tyłu, fabryka miała zrobić światła do jazdy dzienniej bo nawet na kloszu były oznaczenia do jazdy dziennej
_________________ Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum