FSO WARSZAWA 223K 1970r ORYGINAŁ

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

FSO WARSZAWA 223K 1970r ORYGINAŁ

Post autor: Kozak90 »

A więc przyszła kolej na pochwalenie się nowym nabytkiem. Trafiłem Warszawę 223k z 1970r.
Bardzo ładnie utrzymane kombi. Rdzy niewiele na tylnych nadkolach i to praktycznie tyle jezeli chodzi o rdzę. Środek oryginał i bardzo zadbany. Warszawa w 100% sprawna. Można wsiadać i jechac do Mc Donalda:):). Do auta dostałem zamówienie z 67r ,książkę serwisową,fakturę zakupu,instrukcję obsługi, korbę,zestaw narzędzi i dwa komplety kluczy. Warto wspomnieć ,że kluczyk do stacyjki i drzwi jest standardowy Warszawowski ale kluczyk od klamki klapy jak i korka wlewu jest jeszcze stary z M20 i starym logo FSO.
Teraz trochę o historii auta. Zamówiona została w 1967r i pierwszy (jedyny do wczoraj) własciciel czekał na nią do stycznia 1971r. Wyprodukowana jest w 1970r. Ponieważ mieli już Wołgę w domu (też kombi) więc Wołga była jeźdzona a Warszawa stała. I tak przestała d lutegoo 2016r.
Posiada ważny dowód rejestracyjny oraz ważne OC!.
Cały lakier jest oryginalny. Żaden element nie był lakierowany powtórnie. Z ciekawostek napiszę,że mierzyłem ją miernikiem lakieru i jak całe auto ma 100-110 mikronów to klapa bagażnika 80. Widać,że niby w FSO walili trochę partyzantkę z lakierem to udawało im się w miarę dobrą i cienką warstwę lakieru dawać.
Podsumowując: technicznie sprawna z ładnym wnętrzem kombica a dodatkowym plusem jest oryginalny lakier. Oczywiście pełna zgodność półramy,budy i silnika.
Podwozie zabezpieczone białą farbą rozmieszaną z rozpuszczalnikiem. Dlatego uszczelki podwozia są maźnięte farbą jak i np resory na końcach. Dobre jest to,że się łuszczy elegancko więc bez problemu ją usunę. Warto wspomnieć ,że Wawa nie była nigdy konserwowana.
Plany: POLERKA,SPRZĄTANIE I REJESTRACJA
Podsufitka wymaga czyszczenia no i dywany wnętrza!!! Muszę je zdobyć albo dorobić. Z tyłu pod wykładziną,na bokach progów jak i tunelu środkowym jest dywanik orygnalny w super stanie. Niestety po wykładziną z przodu dywanu brak. Jak ją ogarnę kosmetycznie i przejrzę technicznie wrzucę nowe fotki. A na razie popatrzcie:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-02-06, 18:29 przez Kozak90, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Piękna sztuka. A jeszcze lepiej, że w wersji kombi.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Bierzmy pod uwagę,że kombi były męczone na maxa przez badylarzy. Wiele z nich to przerobione sanitarki. Kombi z reguły są w stanie jak ta ostatnio z allegro za 11600 co była.
Ktoś jak kupuje obecnie Wawę to dokupuje pół Allegro nowych części...Podłużnice,podłogę,progi,błotniki,drzwi itd....Kupuje poprostu drugą Wawę w częściach. A tutaj zrobić ranty tylnych błotników ,polerka i w drogę.

Taka fura to fajny zlotowóz....Albo karawan :smiech :smiech

Moja żona stwierdziła,że do tyłu trumna a kwiaty i wieńce na dach..... W sumie te listwy w bagażniku też mi się tak kojarzą :) :ok3
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Normalnie powiem tylko tyle - brak mi słów.
Awatar użytkownika
adameo2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1127
Rejestracja: 2008-06-09, 17:24
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adameo2 »

Noooo nieee no!

To jest niemożliwe. Jak? Gdzie? Jakim cudem?


Nie no jest świetna, ostatnio się nawet za kombi rozglądałem ale jak widać nie mam tyle szczęścia co Ty ;)


Niebieska tapicera jest świetna, nawet nie wyblakła.
Chłodnicę ma jeszcze grubą ale korek oleju żukowski.
Mercedes 200 W110 - 1965r.
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Na chłodnicy rok 69 więc oryginalna. A tak jakoś się trafiła. Powiem Ci ,że fura fajna. Ma klimat. Najlepsze jest to,że zalałem paliwo i dałem nowy akumulator i przejechałem 15km w barzo miłych warunkach. zawieszenie nie stuka a hamulce działają jak złoto. Ręczny trzyma jak należy.Światła swiecą a silnik pracuje ładnie.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
bonzi205
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 94
Rejestracja: 2011-02-03, 02:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bonzi205 »

Sprzęt naprawdę zacny:) Robi wrażenie....

[ Dodano: 2016-02-06, 17:15 ]
adameo2 pisze:Noooo nieee no!

To jest niemożliwe. Jak? Gdzie? Jakim cudem?


Nie no jest świetna, ostatnio się nawet za kombi rozglądałem ale jak widać nie mam tyle szczęścia co Ty ;)


Niebieska tapicera jest świetna, nawet nie wyblakła.
Chłodnicę ma jeszcze grubą ale korek oleju żukowski.
To już typowe w tym dziale , że Kozak największe ciekawostki wkleja. Jak to mawiają "auta spod lady....":)
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

:shock: :shock: :shock:
:ok3 :ok3 :ok3

NIesamowite znalezisko - i tak mocno, jak "zazraszczam", tak samo mocno gratuluję i ciesze się z samego faktu, że jest taka Wawka! :D :D :D

Piszę, jak już trochę ochłonąłem ;)

Oglądam ją teraz jak "dokument" i porównuję - i trochę nowości Twoja Wawka wprowadza co do "datowania" pewnych elementów. Do tej pory byłem przekonany, bazując m.in. na katalogu części, że chłodnica z szerokim daszkiem była montowana do jesieni 1968 (najwięĸszy pakiet zmian detali w Wawce), a wychodiz na to, ze jednak dłużej.
Bardzo ciekawi mnie prędkościomierz - jesteś w stanie jakoś spojrzeć pod deskę, jak jest datowany? To jedyny element "nowszego typu", którego nie da się wytłumaczyć zapasami magazynowymi, ani który wg literatury i katalogów części jeszcze w 1970 roku nie istniał... Najbardziej chodzi o krój cyfr i ich "płaskość", także o umiejscowienie licznika kilometrów...

Jeszcze raz gratuluję znaleziska! :piwo: Jest niesamowita :D
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

czy warszawy nie miały żadnej fabrycznej konserwacji podwozia ?? rozumiem, że to białe to fabryczny cieniutki lakier ?? i tylko tyle ??

czy ona ma tylko 4 tys ??
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4297
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Kombi z FSO to jest to.
Jeszcze picap do kompletu by się zdał :devil3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

eMO 1966, Licznik datowany 11/70
Jack, Fabrycznie nie były konserowwane. Tutaj ta biała farba to farba ftalowa jakaś czy coś podobnego rozrobiona z rozpuszczalnikiem i napryskana,żeby furę zabezpieczyć od spodu.
Niby ma te 4tys na liczniku. Plomby i wogóle. Zawieszenie też super. Silnik cichutki...Nie wiem ile ma. Włalsciciel twierdził,że 4tys.... Nie wazne....Ważne ,ze fura fajna i klimatyczna.
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Dzięki za sprawdzenie. :)

A Wawki fabrycznie nie miały grama konserwacji. Płyta podłogowa wewnątrz podłuznic, od spodu, malowana była czarnym lakierem piecowym (emalią), zaś cala reszta - wneki nadkoli, spód progów itp - lakierem nawierzchniowym.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
kapti2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1248
Rejestracja: 2009-04-25, 10:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kapti2 »

Ogolnie konserwacji to niebylo obczysc troche to gowno czym wysmarowali i zobacz czy pod spodem jest emalia bo tak wychodzily z fabryki.Widzialem kilka podobnych egzemplarzy i tak mialy
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Kozak Ty to chyba limitu na farta nigdy nie wykorzystasz :piwo:
Super wawka i jeszcze kombi.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
ODPOWIEDZ