POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Kupujemy warszawe doradzamy pomagamy
Autor Wiadomość
bonzi205 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 94
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-21, 11:14   

sawa napisał/a:
Chromowana ramka licznika była fabrycznie malowana w kolorze nadwozia.


Zgadza się jak najbardziej. Ramki były malowane. Mam taki nowy licznik z 61 roku i ramka jest malowana na brązowo:) W środku bliżej cyferblatu jest tylko chrom.
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4178
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2016-02-21, 11:55   

Czerwona kontrolka mogła dotyczyć temperatury wody.
Tzn. Jak się gotowała :devil3
Był drugi czujnik w górnym zbiorniku chłodnicy.
_________________
motomania na luzie
 
 
eMO 1966 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 603
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2016-02-21, 12:43   

Dokładnie tak, Czesiu :ok2 To jest kontrolka temperatury wody.


Liczniki - z sensem, czy bez sensu, lakierowanie zewnętrznej strony ramki licznika pod kolor nadwozia w "modelu 57" pozostaje przyjąć do wiadomości...

Nareszcie wypływają na światło dzienne pięknie zachowane Wawki i choć na podstawie takich kilku sztuk można już ustalić / zwryfikować coś więcej.

Ta jest na dziś absolutnie "numerem 1" :D i daje najwięcej informacji :ok3

Zaskoczyły mnie np ramki wewnątrzne lakierowane na jasnoszaro a nie na młotkowo (lakierowanie ramek zegarów zresztą też mnie zaskoczyło ;) ). Miałem kilka zdjęc różnychWawek w stanie rozkładu - gdzie ramki zegarów były pomalowane tak samo - ale całe lata uznawałem to za garażową robotę - a tu jednak niespodzianka.

W ogóle Warszawa m57 / 200 robi się coraz ciekawszym autem :D Była przejsciówką z M20 do 201, wiele elementów, w tym sposób szycia kanap - zmieniało się w trakcie jej produkcji; pewne elementy znikały, inne wchodizły; niektóre zmieniano (wygląd i / lub tehcnologia).
Przy tym trzeba pamiętać, że modyfikacji miało być więcej i na większą skalę - pierwsze m57 wyszły z szybą pzrednią jednoczęściową, bez słupka na środku.
Do Warszaw na 1958 rok planowano m.in. zupełnie nowy kształt zderzaków (jest uwzględniony na przygotowanych wcześniej prospektach; jest wprowadzony do katalogu części zamiennych, a faktycznie pojawił się tylko w odmianie dla wersji pick-up).

Wracając do tej "najnajnaj" ;) garbuski - lampy tylne jestem pewien, że jednak ma zmienione. Odblaski stały się obowiązkowe w trakcie 1960r (kierunkowskaz żółty lub pomarańczowy tak samo). No ale też niespotkałem nigdy Warszawy z nową atrapą (mma na myśłi m57 i 201), która jako zarejestrowana choćby do lat 80. uchowała się z oryginalnymi tylnymi lampkami. Diagnosta na przeglądzie nie przepuścił. (Zresztą, w kwestii odblasków przepisy wymagały ich bezwzględnie. Jeśli pojazd nigdy ich nie posiadał ,musiał być w nie doposażony).

NIesamowita jest :D Cieszy mnie bardzo, że wreszcie takie autka wypływają na światło dzienne i że ich właściciele "dzielą się nimi" z innymi miłośnikami. Szacun! :piwo:

Na koniec "materiał porównawczy do analizy" ;)

1) Warszawa z 1958r Pana Gienia - sfotografowana przez Robiego 200
https://www.facebook.com/...45234058&type=3

2) Warszawa 201 - napotkana kiedyś przez ekipę z muzeum Polska na Kołach
https://www.facebook.com/...71129112&type=3

3) Warszawa 201 z 1961r - w sumie to tu mogło dziać się wszystko :) ale wnętrze jest jakims materiałem do porównań
http://www.gieldaklasykow...900-pln-bedzin/

4) Jest jeszcze Warszawa 201 z 1963r -pana Skrzelińskiego
http://sprzedajemy.pl/ost...rszawa,33726672
(Może ktoś ma lepsze jej zdjęcia? - ma swietne wnętrze. Bywała na spotach pod FSO. Na syzbko tylko to ogłoszenie znalazłem).

Pozdrawiam! :D
I podziwiam Wawkę dalej :)
_________________
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
 
 
Marlon 
fso-fan@wp.pl



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 514
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2016-02-21, 12:55   w

Emo nr 4 ma oryginalny lakkier ???????????? w całości czy była zaprawkowana ??????
_________________
Fenomenalne Samochody Osobowe
 
 
eMO 1966 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 603
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2016-02-21, 13:02   

Nr 4. do niedawna miała w pełni oryginalny lakier, ale właściciel zdecydował się ją nieco odświeżyć... Co najmniej od dołu do linii okien (lub dachu, nie pamietam dokładnie) jest niedawno polakierowana. Komora silnika i calutkie wnetrze zostały "dziewicze".
_________________
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
 
 
Marlon 
fso-fan@wp.pl



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 514
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2016-02-21, 13:05   w

no własnie bo pamietam jej wczesniejsze foty to miała lakier bardziej spatynowany,, a tu wygląda jak nówka..........

opropos warszaw w stanie nienaruszonym to będzie do sprzedania taka jedna , której oryginalny przebieg jest 34000 auto ma oryginalne wnętrze jednak dla niej los nie był tak łaskawy jak dla warszawy Jarka, stała troche dłużej na dworze stąd poprzedni właściciel zaczoł ją remontować,,,, wymienił progi ale wnętrze siedzenia pozostały w oryginale,,,, mam jej dwa zdjęcia zanim ją pomalował na bordowo jak ktoś umie to mogę wysłać żeby tu podrzucił...
_________________
Fenomenalne Samochody Osobowe
 
 
sawa 
Bikiniarze Pl


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2016-02-21, 14:38   

Czerwona kontrolka z lewej strony kierownicy sygnalizuje zbyt wysoką temperaturę płynu w układzie. Przy założeniu, że w Warszawie występuję taka kontrolka powinna być tez zamontowana głowica na dwa czujniki. Jeden daje sygnał na zegary drugi właśnie na tą kontrolkę. Wtedy nie ma czujnika temperatury w chłodnicy. Zgadzacie się ze mną? :devil3

"Liczniki - z sensem, czy bez sensu, lakierowanie zewnętrznej strony ramki licznika pod kolor nadwozia w "modelu 57" pozostaje przyjąć do wiadomości... " - Przemciu w modelu M20 1951- 1956 przeanalizowane empirycznie :)
_________________
"Rdza nie rzuca się tak bardzo w oczy jeśli jest wszędzie"
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4178
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2016-02-21, 15:51   

Były wersje z drugim czujnikiem w górnym zbiorniku chłodnicy.
_________________
motomania na luzie
 
 
ostmar 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 159
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2016-02-21, 16:07   

Tak samo ze znaczkiem na kokpicie - niby od 57 powinien być okrągły FSO a tu widać iż nawet późniejsze mają M20
_________________
Warszawa M20 1957
Warszawa 223 1971
Syrena 105 1974
Syrena 105L 1981
 
 
sawa 
Bikiniarze Pl


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2016-02-21, 16:07   

W sensie - jeden w chłodnicy a drugi w głowicy?

[ Dodano: 2016-02-21, 16:35 ]
ostmar napisał/a:
Tak samo ze znaczkiem na kokpicie - niby od 57 powinien być okrągły FSO a tu widać iż nawet późniejsze mają M20


Rok 58 to zupełny miks części zalegających po modelu M20 z częściami typowymi dla modelu 200. Mam archiwalną fotografię datowaną na 15 XII 1957 gdzie Warszawy stojące na hali w Fso mają atrapę ośmio szczebelkową. Powszechnie uważa się, że model 200 wprowadzono do produkcji 15 maja 1957 8)
_________________
"Rdza nie rzuca się tak bardzo w oczy jeśli jest wszędzie"
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4178
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2016-02-21, 17:47   

W głowicy czujnik temp.ten do wskaźnika
A w chłodnicy drugi od przekroczone temperatury.
Trafiały się też z dwoma czujnikami w głowicy.
_________________
motomania na luzie
 
 
Dawids 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 77
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2016-02-22, 19:52   

Fajny temat się zrobił, z podanych 5-ciu przykładów w końcu widać jak oryginalnie powinna wyglądać tapicerka.
Czy Warszawa Pana Skrzelińskiego jest dokładnie tą ostatnią 201 z poniższej fotografii?
 
Marlon 
fso-fan@wp.pl



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 514
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2016-02-22, 23:09   w

NIe, to nie jest dokładnie ostatnia garbata warszawa, tylko warszawa garbata pochodząca z ostatniej serji aut w tym nadwoziu , wyprodukowanych w 63 roku.
_________________
Fenomenalne Samochody Osobowe
 
 
eMO 1966 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 603
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2016-02-23, 00:37   

Pamiętajmy, że sedany produkowane były od jesieni 1964... Ostatnie garbuski mają rocznik 1964.
_________________
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
 
 
Mateusz 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 2371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-23, 09:22   

Warszawa Skrzelińskiego nie jest przypadkiem z 1963 roku?
Potwierdzam informację o częściowym polakierowaniu auta, zdaje się w ubiegłym roku.
_________________
Syrena to nie samochód.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY