Syrena R20 - charakterystyczne detale

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

gazela
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 388
Rejestracja: 2006-02-12, 12:19
Lokalizacja: Wawa

Syrena R20 - charakterystyczne detale

Post autor: gazela »

Panowie!

Jakie charakterystyczne detale posiadała Syrena R20 z 1979 roku? Np:

1. Czarne ramki reflektorów
2. Czarna ramka i kratka wlotu do chłodnicy.
3. Brak srebrnej listwy ozdobnej na drzwiach
itp..

Pomóżcie stworzyć taką listę..

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Ramki reflektorów miały wycięcia z których wystawały dzwigienki
regulacji wysokości świateł.
Zależnie czy była pusta czy załadowana :devil3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

W prawdzie to element eksploatacyjny ale opony były o dużo bardziej agresywnym bieżniku niż popularne rekordy.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
gazela
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 388
Rejestracja: 2006-02-12, 12:19
Lokalizacja: Wawa

Post autor: gazela »

Czesio rozumiem że kręcisz bekę??

[ Dodano: 2016-02-21, 20:20 ]
1. Czarne ramki reflektorów
2. Czarna ramka i kratka wlotu do chłodnicy.
3. Brak srebrnej listwy ozdobnej na drzwiach
4. Agresywny bieżnik na tylnych oponach

proszę skopiować, ewentualnie skorygować i dopisać coś od siebie

[ Dodano: 2016-02-21, 20:20 ]
A była listwa srebrna, ozdobna na desce w kabinie?
Awatar użytkownika
Maciej HYsa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 678
Rejestracja: 2012-07-30, 11:57
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Maciej HYsa »

5. Felgi nie miały haczyków na dekle chrom bo były plastikowe "doniczki"
6. Przedni zderzak metalowy czarny.
7. Listwa srebrna na desce i czarny plastikowy emblemat R20.
SYRENA 101 1961 r. "długa klapa"
SYRENA 104 1967 r.
SYRENA R20 1979 r.
SYRENA 105 1978 r.
KOMAR SPORT 2361 1972 r.
SIMSON SR2 1958 r.
Piaggio Bravo Ciao 1980 r.

Syrena jest bogiem, jazda nałogiem, remont podstawą a reszta zabawą :D
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Wszystkie te wiadomości można znaleźć w Glinkach ew. przeglądając fotki Syren. Po jaką cholerę zakładać nowy temat???

Czesio nie kręci beki tylko wpierw trzeba wziąć do ręki Glinkę albo instrukcję a nie ze wszystkim lecieć na Forum, żeby podali na talerzyku.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

http://polskajazda.pl/Samochody/FSM/Syrena-R-20/6742 tu widać przy ramkach takie wystające dźwigienki - do nakrecania beki ;)

To, co napisał Czesio, to jest całkowicie serio - i chyba to jest najistotniejsza różnica, bo tylko w R20 była taka odmiana reflektora (i we wczesnych Tarpanach). Reszta to tylko kwestia, czy coś jest założóne lub nie albo czy jest w chromie czy malowane na czarno.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
kapti2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1248
Rejestracja: 2009-04-25, 10:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kapti2 »

A wawa pickup tez to miala
gazela
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 388
Rejestracja: 2006-02-12, 12:19
Lokalizacja: Wawa

Post autor: gazela »

Oczywiście, że wszystko jest w Glince. I w dziesiątkach innych publikacji znalazło by się po jednym szczególe. Ale forum jest właśnie po to, zwłaszcza to forum aby konkretną, rzetelną wiedzę zbierać w całość. Jeżeli mam taką potrzebę, to zakładam. Jak ktoś nie chce, nie odpisuje. Ot cała historia. Wszystkim którzy udzielają się na temat - dziękuję. Pozostałym również :)
1. Czarne ramki reflektorów
2. Czarna ramka i kratka wlotu do chłodnicy.
3. Brak srebrnej listwy ozdobnej na drzwiach
4. Agresywny bieżnik na tylnych oponach
5. Felgi nie miały haczyków na dekle chrom bo były plastikowe "doniczki"
6. Przedni zderzak metalowy czarny.
7. Listwa srebrna na desce i czarny plastikowy emblemat R20
8. Tylne reflektory okrągłe
9. Reflektory z regulacją
10. Znaczek na masce FSM - srebrny/chromowany czy czarny plastik?

Czy kratka wlotu chłodnicy była czarna czy chrom/stal polerowana? Ciekawi mnie też kwestia lusterek zewnętrznych..
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

kapti2 pisze:A wawa pickup tez to miala
Nie - wszystkie reflektory, jakie w toku produkcji stosowano w Warszawach, nie miały żadnej regulacji - w sensie "pstryczka" wyzej / nizej. Te z regulacją opracowano specjalnie dla R20 (produkcja od 1973; są informacje, że produkcję Warszaw pick-upów wygaszono w 1970 - ale nawet gdyby nie, to i tak się nie załapały).

---------------------------------------------------------------------------------------------------
@Gazela - Lusterka w R20 to ogólnokrajowy standard - Żuk, Nysa, Tarpan, traktory i wszytsko, co potzrebowąło lusterek. W ogóle produkowąły je przynajmniej 3 spółdzielnie, wykończenia były rozmaite. Najpopularniejsze to srebrny / szaro-srebrny młotkowy, były też jasnoszare, ciemnoszare, białe... Obramówki ("plastik") po obwodzie - białe, szare, kremowe, czarne.
Na 1979 rok obstawałbym przy młotkowym malowaniu i jakiejś jasnej obwódce - ale prawie kazdy wariant będzie poprawny.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Lusterka metalowe z Agromy na wspornikach żukowskich starego typu tj. Przed tymi kanciastymi z lat 90.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
gazela
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 388
Rejestracja: 2006-02-12, 12:19
Lokalizacja: Wawa

Post autor: gazela »

Obrazek


Obrazek

Coś podobnego?
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

O chromowanych nie wspomniałem, bo stanowiły ułamek ilości wśród wszystkich. Zdarzały się w Nyskach eksportowych, głównie w mikrobusach.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

"eMO 1966" a czy przypadkiem w BOSTO nie było też regulowanych reflektorów? Tylko, że z chromowanymi ramkami. Pamiętam, że jak tata miał na przełomie lat 80/90 BOSTONA to miał takie regulacje.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Arturek
-#Junior
-#Junior
Posty: 186
Rejestracja: 2011-10-25, 17:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arturek »

eMO 1966 pisze:h[...]
chyba to jest najistotniejsza różnica, bo tylko w R20 była taka odmiana reflektora[...].
Witam

Chyba jeszcze Bosto miała reflektory z dźwigienkami

pozdrawiam
Arturek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
ODPOWIEDZ