Syrena R20 - charakterystyczne detale

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

[quote="gazela"]Czesio rozumiem że kręcisz bekę??

[ Dodano: 2016-02-21, 20:20
Hmmm co znaczy "beka" bo nie kumam :devil3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Czarne dodatki ok ale były też r20LUX....Znaczek luz pod emblematem na desce,dodatki jak ramki lamp i atrapa w chromie...
gazela
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 388
Rejestracja: 2006-02-12, 12:19
Lokalizacja: Wawa

Post autor: gazela »

Czy poza chromem i napisem lux czyligalanterią były inne różnice pomiędzy tymi wersjami?
Czesio jak to? Beka śmiechu :)
endriu125
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 223
Rejestracja: 2013-12-05, 02:44
Lokalizacja: Grójec

Post autor: endriu125 »

lux miała biegi w podłodze?
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

A A a A :D
Lecz ja sobie z Syreny jaj nie robię :devil3
motomania na luzie
oliszymek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 34
Rejestracja: 2008-05-23, 18:29
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: oliszymek »

Żadna r 20 nie miała fabrycznie biegów w podłodze
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Kozak90 pisze:Czarne dodatki ok ale były też r20LUX....Znaczek luz pod emblematem na desce,dodatki jak ramki lamp i atrapa w chromie...
W chromie do czasu ponieważ zwykła L-ka też pod koniec produkcji zatraciła wszystkie świecidełka i od zwykłej stopiątki różniła się już właściwie tylko biegami, ręcznym i szerokością foteli.
Mniej więcej od 79 roku 105 i 105L miały plastikowe doniczki [105L już bez chromowanych dekli i słoneczek jak dotąd], czarną popielniczkę od malucha, czarne usta z aluminiową kratką grilla, plastikowe ramki migaczy i emblematy.
To samo dotyczyło także R20L.
Były listwy nadwozia, chromowane ramki reflektorów, dwa daszki przeciwsłoneczne, plastikowy znaczek LUX w środku szoferki.
Reszta jak w cywilnych Syrenkach z tego okresu.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Maciej HYsa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 678
Rejestracja: 2012-07-30, 11:57
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Maciej HYsa »

A czy były kiedykolwiek napisy R20 w chromie?
SYRENA 101 1961 r. "długa klapa"
SYRENA 104 1967 r.
SYRENA R20 1979 r.
SYRENA 105 1978 r.
KOMAR SPORT 2361 1972 r.
SIMSON SR2 1958 r.
Piaggio Bravo Ciao 1980 r.

Syrena jest bogiem, jazda nałogiem, remont podstawą a reszta zabawą :D
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Nie było.
jaNO
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 52
Rejestracja: 2013-08-29, 10:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: jaNO »

Czyli jak mam w R20 biegi w podłodze to jest to przeróbka ?
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Glinka w żadnym miejscu nie wspomina o R20 z biegami w podłodze. Skrzynia przelożona ze 105L.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Arturek
-#Junior
-#Junior
Posty: 186
Rejestracja: 2011-10-25, 17:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arturek »

Witam

Kolega się rozpędził z tą wymianą skrzyni

Aby mieć biegi w podłodze, nie wymieniamy całej skrzyni,
tylko jeden element na deklu z mechanizmem zmiany biegów (w skrzyni)
Do tego "pręt" pod podłogą + ślizg mocujący koniec pręta

biegi przy kierownicy
Obrazek

biegi przy kierownicy - słabo widoczny element do podłączenia mechanizmu
Obrazek


biegi w podłodze
Obrazek

2) Chyba w "małym Glince" jest specyfikacja / różnice Syren
Tylko 105L miała biegi w podłodze

pozdrawiam
Arturek
Ostatnio zmieniony 2016-02-23, 17:36 przez Arturek, łącznie zmieniany 5 razy.
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
Awatar użytkownika
necki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 579
Rejestracja: 2011-05-14, 17:34
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: necki »

kiedyś były takie zestawy od prywaciarzy przekładka dzwigni z kierownicy na podłoge mój tata mówił że takią przekładke zrobił u siebie
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Arturek pisze:Kolega się rozpędził z tą wymianą skrzyni
Niby tak ===ale to jedna z najbardziej prawdopodobnych wersji. Klient wymieniał skrzynię [prawdopodobnie na używkę z jakiejś złomowej 105L] i po prostu nikomu nie chciało się regulować skomplikowanego mechanizmu przy kierownicy. Szybciej było walnąć przekładkę całego mechanizmu ze 105L. Nie wykluczone też, że kogoś zwyczajnie wqrwiało drżenie wajchy przy kierownicy albo wypadanie biegów to przerobił sam drążek na podłogowy co wg. Glinki "eliminowało uciążliwe w eksploatacji pojazdu drżenie dźwigni zmiany biegów" :devil3

Na tej samej zasadzie można się zapytać dlaczego biegi w podłodze ma większość zachowanych do dzisiaj Warszaw, często w połączeniu z poharataną dziurą w kolumnie. Po prostu w latach 90 najbardziej dostępne i stosunkowo młode były skrzynie Żukowskie na drążek w podłodze. Poza tym chęć zrobienia czegoś z niczego, poprawiania fabryki ====ja zrobię po swojemu i też będzie dobrze. Da się jeździć.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Moim skromnym zdaniem to właśnie biegi w kierownicy u syreny są lepszym rozwiązaniem i bardziej precyzyjnym o ile można w ogóle o jakiejkolwiek precyzyjności w syrenie mówić..
A u Warszawy.. cóż..
Ogólnie czy to skrzynia 3 lub 4 biegowa - przełożenie główne jest to samo i silnik spokojnie z 3biegową skrzynią daje sobie radę. A jeśli ktoś myśli, że 4 bieg to jakby "nadbieg" to jest w błędzie.
Czy poprawienie fabryki..? No nie wiem. Bardziej profanacja kultowego urządzenia.
W przypadku 4biegowej moc jest nieco bardziej podzielona na poszczególne biegi w przypadku zastosowania w dostawczaku przez dodatkowe obciążenie.
ODPOWIEDZ