POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Jaka jest różnica pomiędzy skrzynią z żuka a z warszawy?
Autor Wiadomość
suchar77 


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2016-03-12, 20:23   Jaka jest różnica pomiędzy skrzynią z żuka a z warszawy?

Tak jak w temacie. Znajomy dał mi 3 biegową skrzynię od żuka i nie wiem jaka jest różnica. Coś trzeba przerabiać? Dekiel jest na wodziki, ale słyszałem, że coś tam trzeba przerobić czy coś. Proszę o odpowiedź, pozdrawiam
 
kapti2 
kapti2


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 1248
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-12, 21:02   

W zuku jeden wodzik w kapie skierowany jest w dol a drugi w gore w warszawce obydwa do gory
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4178
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2016-03-12, 21:49   

Kapiee czyli pokrywie.
Mowa o skrzyni ze zmianą cięgnami.
Bo skrzynię z lewarkiem w pokrywie to już tylko Żuk, Nysa .
3 i 4 biegowa.
Warszawa tylko 3 biegi.
_________________
motomania na luzie
 
 
suchar77 


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2016-03-13, 00:31   

to ten wodzik można jakoś przełożyć żeby go właściwie skierować?
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4178
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2016-03-13, 10:38   

Nie jestem pewny czy nie jest inaczej wygięty.
_________________
motomania na luzie
 
 
kapti2 
kapti2


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 1248
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-13, 10:48   

Poszukaj na allegro zdjec albo w google i zobaczysz roznice.Co do przerobki mozna odciac i przyspawac z drugiej strony ale razilbym zrobic to pozadnie.Fabryka tez tam spawala wiec mozna mam taki dekiel ale rowniez zuk nysa.
 
sawa 
Bikiniarze Pl


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2016-03-13, 14:35   

Marcin goni dekiel na allegro:

_________________
"Rdza nie rzuca się tak bardzo w oczy jeśli jest wszędzie"
 
kapti2 
kapti2


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 1248
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-13, 14:50   

A ten dekiel niby nowy a slady po srubach widac no i oczywiscie po uszczelce to po co pisac ze nowy.A potem ze lezalo tyle czasu i takie tam
 
sawa 
Bikiniarze Pl


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2016-03-13, 17:03   

Twoje uwagi nie wnoszą nic do wątku. To nie ja sprzedaję tą pokrywę. Chodzi o samo zdjęcie.
_________________
"Rdza nie rzuca się tak bardzo w oczy jeśli jest wszędzie"
 
eMO 1966 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 603
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2016-03-14, 23:43   

@ Kapti2 co fabryka i w którym miejscu przy pokrywie spawała? :zdziwko

Tutaj jest pokrywa z drugim układem wodzików (Żuk, Nysa):
http://olx.pl/oferta/czes...D5-ID9BYBB.html

Pewnie da się jedno z drugim pożenić - ale kąty osadzenia "dźwigienek" na osi też są różne sama - zamiana "dźwigienek" nie wystarczy.

Edycja:
P.S. Posprawdzałem co nieco - samych żukowo - nyskowych dekielków są 3 rodzaje; Warszawa ma jeszcze inny. Różnice czasmai sa na tyle "nieistotne", że idzie je nadgonić regulacją na cięgnach - ale są. Generalnie idzie o kąt osadzenia dźwigienek na osiach i ich pozycję - w górę lub w dół.
_________________
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
 
 
Maciekb 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 643
Skąd: Zagnańsk
Wysłany: 2016-03-18, 22:37   

a kiedy weszła do Zuka i Nysy skrzynia 4-biegowa ? i czy od razu skończyli robić 3-biegową, czy robili obydwa typy na raz ?
_________________
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
 
eMO 1966 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 603
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2016-03-19, 01:01   

Pierwsze "4" pojawiły się w Nysach, w drugiej połowie 1972r - i szły tylko na eksport do Niemiec (Zachodnich). Stopniowo (ale mówimy tu o prawie 10 latach) stawały się coraz powszechniejsze (inne Nysy, Zuki, Tarpan...), ale do co najmniej końca lat 80. w produkcji były oba typy skrzyń, równolegle.
_________________
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY