Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

U mnie guma pod wpływem lat i płynu DE-1 zrobiła się plastyczna i lepiąca. Przez co metalowy element się do niej przyklejał.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Dziwi mnie, że coś tam się mogło dziać, skoro wnętrze jest nowe. Instalacja zalana DOT3. Może trzeba na DOT4 zmienić?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Ja bym o tyle się nie dziwił, że obecne zamienniki są tak marnej jakości, że rozpadają się przy montażu.
Ja u siebie mam układ zalany DOT-4. Wybór padł na taki płyn ze względów łatwości serwisowania. Chodzi mi o to, że zarówno w moim aucie do jazdy codziennej jak i rodziców jest DOT-4 i nie muszę mnożyć butelek i rodzajów płynów.
A u siebie na tym układzie hamulcowym prób drogowych jeszcze nie przeprowadzałem. Natomiast zaworek który się kleił był stary prawdopodobnie z 1966r. Zanim zaczniesz rozbierać i rozkopywać pompę spróbuj tak jak napisałeś trochę popuścić regulację szczęk. Choć objawy pasują pod usterkę w/w zaworka.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
warszawa_24
-#Junior
-#Junior
Posty: 147
Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
Lokalizacja: Słubice FSL

Post autor: warszawa_24 »

Raczej bym nie tracił czasu na regulacje. W 203-jce po przetoczeniu bębnów i przenitowaniu przednich okładzin hamulce podregulowalem na lekko trące (Na zimnym oczywiscie). Zrobiłem małą trasę, wjechalem na kanał i hamulce się odpowiednio ułożyły i przestały obcierać. Od tej pory ich nie ruszalem. Jeżdżę na DA1. To na pewno zaworek w pompie.
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

No ale co dokładnie może się stać z tym zaworkiem? Nie kumam jak on może się przyciąć - przecież to jest ultra prosta konstrukcja.

[ Dodano: 2018-09-05, 13:51 ]
Drugi dzień walczę z odpowietrzeniem hamulców bez skutku.
Gdy pierwszy raz rok tem zapałem instalację, to odpowietrzenie zajęło mi 10 minut, a teraz kicha.
Gdzie szukać przyczyny?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Ja już któryś rok nie mogę odpowietrzyć, poddałem się i tak jeżdżę.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

W końcu jakiś postęp.
Problem leży w pompie, która nie może wyrzucić nieporzadanego powietrza.
Wyciągnąłem pompę żeby zobaczyć o co chodzi.
Przykręciłem do wyjścia przewód miedziany i na koniec założyłem wężyk. Pompuje - płyn się pojawia (z bomblami powietrza) a po zwolnieniu wraca do pompy. Zrobiłem więc prowizoryczną pompę podciśnieniową ze słoika. Do słoika (zakręcone szczelnie) wlałem płyn tak, żeby koniec węża (podpiętego do przewodu ham.) był zanużony w płynie. Drugi wężyk ze słoika do buzi ;-) i ciągniemy.
Gdy pompuję pojawia się płyn z powietrzem, ale powietrze już nie wraca do pompy, bo "na powrocie" pompa zabiera płyn ze sloika. Tym sposobem odpowietrzyłem pompę, a do układu dostała się mała dawka powietrza ( w momencie sćiągnięcia wężyka z przewodu i przykręcenia przewodu do trójnika).
Za jakiś czas spróbuję usunąć resztę powietrza.

[ Dodano: 2018-09-07, 23:41 ]
...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

czeresss, Wygląda naprawdę SUPER :ok3 :ok3 :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Bardzo ładnie.
Według mnie tylko hak na czarno. Moim zdaniem czerwony jest za mało naturalny.

No i widzę pewną niekonsekwencję. Mianowicie tylny zderzak założony odwrotnie niż przedni.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Jeśli chodzi o zderzak tylni - przestudiowałem wiele zdjec i nie umiem jednoznacznie powiedzieć jak powinno być, bo widziałem w obu wariantach.
Fajnie byłoby gdyby ktoś sensownie rozwiał te wątpliwości.
Ale chyba Dawid ma rację - trzeba będzie odwrócić.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

czeresss, Sensownie = już Ci tłumaczę ! Weż przyjrzyj się kłom !!! Tak musi być odwrócony zderzak ! !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Nie udało mi się ustalić granicznego rocznika. Prawdopodobnie 1969. Według moich ustaleń do tego rocznika zderzaki powinny być odwrócone. Po tym roczniku powinny być tak jak w modelu 105.

Mając kołpaki z logo FSO nie myślałeś wymalować logo na kolor nadwozia? Kiedyś widziałem Warszawę M20 z tak zrobionymi kołpakami i dość mi się to podobało.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

SyrHarMer pisze:czeresss, Sensownie = już Ci tłumaczę ! Weż przyjrzyj się kłom !!! Tak musi być odwrócony zderzak ! !
No właśnie. Kły poprawnie nachodzą na zderzak w takim ustawieniu jak jest teraz.

Dawid pisze o granicznym roczniku '69 i to by się chyba zgadzalo, bo to rocznik mojej Syreny.
Nie dawało mi to spokoju i zaraz po przebudzeniu otworzyłem moje archiwum fotograficzne z demontażu i na zdjęciach zderzak jest tak samo założony. Pamiętam, że namęczyłem się 2 godziny żeby go odkręcić, a właściwie rozwiercić śruby - były tak skorodowane i zapieczone. Świadczyło to, że nikt go nigdy nie odkrecał (pod uchwytami zderzaka było widać oryginalny kolor).
Wiec chyba jednak powinno tak zostać.

Ps. Wracając do tematu haka. Gdy go montowałem był czarny, ale nie podobało mi się, bo bardzo się odznaczył. Dlatego zdecydowałem o polakierowaniu na kolor nadwozia. Teraz patrząc z dalszej odległości (jeśli się nie wie, że on tam jest) to trudno go zauważyć. I o to mi chodziło. Dodam, że montowany jest na 2 śruby i 6 nakrętek. Montaż/demontaż z zegarkiem w ręku zajmuje 5 minut, a co najważniejsze nie trzeba nic ruszać oprócz samego haka.

[ Dodano: 2018-09-09, 08:22 ]
Przypomniała mi się jeszcze jedna istotna rzecz.
Z czego wziąć wąż do zamykania drzwi od wewnątrz (przez niego przechodzi łańcuszek)??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

Oryginalnie uchwyt do drzwi to łańcuch od spłuczki górnopłuka z ogniwami z blachy w wężu gumowym. Zmierz średnice uchwytu i takiego szukaj na hurtowni.
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Bardzo podobne były węże od pralki FRANI ! :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
ODPOWIEDZ