'96 Polonez Caro Minus GLI
Polonez się spisuje, robi robotę. Nawet przegląd bez taryfy ulgowej ostatnio zaliczył. Facet był zaskoczony, że poza spalinami walącymi siarą na kilometr to stan zaskakująco dobry, większość samochodów ponad 20 lat to zaniedbane trupy, w które nikt nie inwestuje. Aż się zdziwił, myślał, że będzie gorzej.
U mnie wydech pospawany, luzy na wsporniku drążków ledwo wyczuwalne, ręczny w miarę Jak na 23 letniego Poloneza panie igła. Niedługo będzie do roboty prawa końcówka drążka bo guma sparciała ale luzów jeszcze nie ma.
[ Dodano: 2018-11-16, 17:50 ]
::::Specjalnie dla kol. Motonity opisuję [za Morawskim] skróconą historię silników Poloneza Caro/Atu
===1991-93 - wszystkim dobrze znane Caro wąskie. Decha z przejściówki, kierownica z naklejką żelową FSO, stare liczniki, fotele kanapy z fiatowską regulacją.
Silniki: gaźnikowiec 1.5/1.6 GLE, diesel XUD. PODOBNO w '92 pojawiły się już silniki z wtryskiem jednopunktowym holenderskiej firmy Abimex - w wersji z katalizatorem i bez. Info osobiście przeze mnie nie potwierdzone.
Możliwe, że do pewnej liczby Polonezów Caro zamontowano także 2.0 SOHC z Forda, takie informacje przewijają się gdzie nie gdzie na fanpejach - j.w.
===MR93 - szerokie Caro. Szerszy o 60 mm rozstaw kół, plastikowe podszybie i brak chrapy na masce. Przez krótki czas pojawiała się maska przejściowa już z przetłoczeniem ale wciąż z chwytem powietrza do ogrzewania. Nowa deska z kratkami na środku, nowe zegary. Hamulce Lucas - od '95 w standardzie z wyjątkiem Diesla.
W tym samym roku wycofano silnik 1.5 pozostawiając tylko wersję GLI wyposażoną we wtrysk paliwa.
Silnik Rovera - od MR93 do 98 - był jeszcze w pierwszych Plusach.
===W plusowych silnikach OHV GLI zastosowano hydrauliczne popychacze zaworowe, bimetaliczne zawory wydechowe, spawany kolektor wydechowy oraz drugi wentylator chłodnicy. Jako opcję w wersjach z silnikami GLi oferowano także instalację LPG, kompletowaną na zlecenie FSO przez firmę Bedini, butla LPG montowana była w miejscu koła zapasowego.
Od kwietnia 1998 roku montowano do silników 1.6 wtrysk wielopunktowy Multec firmy Delphi (oznaczenie GSi), równolegle z wtryskiem jednopunktowym (GLi).
GLI Minusowe - wtrysk jednopunktowy Abimex.
GLI Plusowe - jednopunkt Bosh
GSI Plusowe - wielopunkt Delphi.
Pzdr
U mnie wydech pospawany, luzy na wsporniku drążków ledwo wyczuwalne, ręczny w miarę Jak na 23 letniego Poloneza panie igła. Niedługo będzie do roboty prawa końcówka drążka bo guma sparciała ale luzów jeszcze nie ma.
[ Dodano: 2018-11-16, 17:50 ]
::::Specjalnie dla kol. Motonity opisuję [za Morawskim] skróconą historię silników Poloneza Caro/Atu
===1991-93 - wszystkim dobrze znane Caro wąskie. Decha z przejściówki, kierownica z naklejką żelową FSO, stare liczniki, fotele kanapy z fiatowską regulacją.
Silniki: gaźnikowiec 1.5/1.6 GLE, diesel XUD. PODOBNO w '92 pojawiły się już silniki z wtryskiem jednopunktowym holenderskiej firmy Abimex - w wersji z katalizatorem i bez. Info osobiście przeze mnie nie potwierdzone.
Możliwe, że do pewnej liczby Polonezów Caro zamontowano także 2.0 SOHC z Forda, takie informacje przewijają się gdzie nie gdzie na fanpejach - j.w.
===MR93 - szerokie Caro. Szerszy o 60 mm rozstaw kół, plastikowe podszybie i brak chrapy na masce. Przez krótki czas pojawiała się maska przejściowa już z przetłoczeniem ale wciąż z chwytem powietrza do ogrzewania. Nowa deska z kratkami na środku, nowe zegary. Hamulce Lucas - od '95 w standardzie z wyjątkiem Diesla.
W tym samym roku wycofano silnik 1.5 pozostawiając tylko wersję GLI wyposażoną we wtrysk paliwa.
Silnik Rovera - od MR93 do 98 - był jeszcze w pierwszych Plusach.
===W plusowych silnikach OHV GLI zastosowano hydrauliczne popychacze zaworowe, bimetaliczne zawory wydechowe, spawany kolektor wydechowy oraz drugi wentylator chłodnicy. Jako opcję w wersjach z silnikami GLi oferowano także instalację LPG, kompletowaną na zlecenie FSO przez firmę Bedini, butla LPG montowana była w miejscu koła zapasowego.
Od kwietnia 1998 roku montowano do silników 1.6 wtrysk wielopunktowy Multec firmy Delphi (oznaczenie GSi), równolegle z wtryskiem jednopunktowym (GLi).
GLI Minusowe - wtrysk jednopunktowy Abimex.
GLI Plusowe - jednopunkt Bosh
GSI Plusowe - wielopunkt Delphi.
Pzdr
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
aaa ok to juz wiem do czego mam komputery
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
jeszcze można dodać
hamulce lucas za dopłatą do 95 do listopada bywały w słabych wersjach, gaźnikowiec zakończył żywot w 95 roku na koniec
boschowskie glizdy pojawiały się lekko jeszcze trovche przed plusem, info niepotwierdzone
co do kolektorów spawanych, wystepowały w wersji tylko GSI
a truck, to każdą zmiane odczuwał później
hamulce lucas za dopłatą do 95 do listopada bywały w słabych wersjach, gaźnikowiec zakończył żywot w 95 roku na koniec
boschowskie glizdy pojawiały się lekko jeszcze trovche przed plusem, info niepotwierdzone
co do kolektorów spawanych, wystepowały w wersji tylko GSI
a truck, to każdą zmiane odczuwał później
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Spotkanie z Rouverkiem 1.4 rocznik na oko '95. To nie jest porzucony samochód - zmienia miejsce postoju, parkuje pod chmurką, od przynajmniej 10-ciu lat ma jednego właściciela. I to się chwali a nie co trzy lata nowy na kredyt
Kiedyś miał jeszcze czarny oldschoolowy spoiler do Poloneza, różniący się od tego stosowanego później w Plusach. Niestety albo popękał od słońca albo mu połamali. Gumowe emblematy dawno się pozawijały i odpadły. Podobnie zresztą jak kołpaki, które zniknęły w mroku dziejów.
P.S. Idąc schodami pod górkę po prawej - [fotka z wieżą w tle] w tej samej dzielnicy znajdziemy szarego Atu Plusa na alufelgach. Kiedy przejdziemy znajdującą się na górze ulicę Sikorskiego i pójdziemy dalej jakieś 100 m Powstańców znajdziemy w jednym z podwórek wrastającego czerwonego Borewicza.
Pzdr
[ Dodano: 2019-04-10, 16:15 ]
[ Dodano: 2019-06-25, 13:22 ]
Mniej więcej od początku roku wpadły:
- kierownica borewiczowa - znacznie lepiej leży w dłoni, jest cieńsza, solidniejsza, guma nie obraca się dookoła swojej obręczy.
- przekaźnik dziennych [wysiadła "automatyka"]
- dodatkowe kontrolki w miejsce zaślepek + gniazdo zapalniczki w bagażniku. Pod gniazdo została podłączona mini-farelka samochodowa stojąca tyłem do kierunku jazdy mająca zapobiegać parowaniu tylnej szyby. Przełącznik od awaryjnych podaje prąd na gniazdo w bagażniku powodując załączenie dmuchawy ustawionej na pozycję "zawsze włączona". Sygnalizowane jest to niebieską kontrolką z samochodu "Nysa"
- chromowany znaczek TUNING na tylną klapę, firmy Jacky Auto Sport.
- srebrna atrapa.
Pozdrawiam
Kiedyś miał jeszcze czarny oldschoolowy spoiler do Poloneza, różniący się od tego stosowanego później w Plusach. Niestety albo popękał od słońca albo mu połamali. Gumowe emblematy dawno się pozawijały i odpadły. Podobnie zresztą jak kołpaki, które zniknęły w mroku dziejów.
P.S. Idąc schodami pod górkę po prawej - [fotka z wieżą w tle] w tej samej dzielnicy znajdziemy szarego Atu Plusa na alufelgach. Kiedy przejdziemy znajdującą się na górze ulicę Sikorskiego i pójdziemy dalej jakieś 100 m Powstańców znajdziemy w jednym z podwórek wrastającego czerwonego Borewicza.
Pzdr
[ Dodano: 2019-04-10, 16:15 ]
[ Dodano: 2019-06-25, 13:22 ]
Mniej więcej od początku roku wpadły:
- kierownica borewiczowa - znacznie lepiej leży w dłoni, jest cieńsza, solidniejsza, guma nie obraca się dookoła swojej obręczy.
- przekaźnik dziennych [wysiadła "automatyka"]
- dodatkowe kontrolki w miejsce zaślepek + gniazdo zapalniczki w bagażniku. Pod gniazdo została podłączona mini-farelka samochodowa stojąca tyłem do kierunku jazdy mająca zapobiegać parowaniu tylnej szyby. Przełącznik od awaryjnych podaje prąd na gniazdo w bagażniku powodując załączenie dmuchawy ustawionej na pozycję "zawsze włączona". Sygnalizowane jest to niebieską kontrolką z samochodu "Nysa"
- chromowany znaczek TUNING na tylną klapę, firmy Jacky Auto Sport.
- srebrna atrapa.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::