POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
SYrena 104 oryg powraca po latach.
Autor Wiadomość
drobson 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 1055
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2016-11-15, 16:07   SYrena 104 oryg powraca po latach.

Witam wszystkich. Startuje z moją 104, już wcześniej ją wam przedstawiałem, większość forumowiczów ją zna. Nadszedł czas na reanimowanie tej jednej z nielicznych zachowanych w oryginalnym fabrycznym stanie Syreny.
Mój plan jest prosty, na chwilę obecną ogarniam wszystkie sprawy mechaniczne związane z bezpieczeństwem, silnik plus konserwacja podwozia. Następny krok to rejestracja syreny, oczywiście żółte blachy. Później cieszymy się z jazdy i jeździmy na zloty :grinser .
Myślę, że z czasem zdecyduję się na zaprawki w najgorzej skorodowanych miejscach, innego wyjścia nie ma żeby utrzymać się przy oryginale.
Na chwilę obecną zdemontowałem przednie zawieszenie plus skrzynia, na bieżąco będę to wszystko ogarniał plus konserwacja nadkoli i ramy przód.

Dorzucam parę fotek.

















[ Dodano: 2016-11-15, 16:41 ]
JEszcze taka ciekawostka. Po odkręceniu amortyzatorów przednich, zero wycieków działają perfekcyjnie prawie pięćdziesięcioletnie amortyzatory.
Ciekawe które ze współczesnej produkcji tyle wytrzymają.

:>
_________________
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
 
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4094
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2016-11-15, 17:49   

No Panie to jest TO :ok3
Nowe amortyzatory nigdy ani jednej dziesiątej nie dadzą rady.
_________________
motomania na luzie
 
 
suchy 
Student



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1383
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-11-15, 19:25   

Jak się to czasy zmieniły, 15 lat temu to by poszło do huty. Komu by wtedy było szkoda? :majk
_________________
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1864
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2016-11-15, 19:50   

Do twojego tematu podłączam się z wielka przyjemnością i kibicuję podwójnie. a nawet po... 104.

[ Dodano: 2016-11-15, 20:08 ]
Oj Panie coś mi się wydaje, że będziesz miał ze mną ciężko i jeszcze mnie znienawidzisz. Z racji, że moja i twoja syrena rocznikowo/modelowo wygląda podobnie to nasuwa się porównywanie i podpatrywanie. Po pobieżnym oglądnięciu tych zdjęć już mam sporo pytań. Wolisz, żebym pytał tu w temacie, czy na PW?
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
Maciej HYsa 
Syreniarz



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 680
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2016-11-15, 20:14   

drobson, czy może wróciłeś ?
_________________
SYRENA 101 1961 r. "długa klapa"
SYRENA 104 1967 r.
SYRENA R20 1979 r.
SYRENA 105 1978 r.
KOMAR SPORT 2361 1972 r.
SIMSON SR2 1958 r.
Piaggio Bravo Ciao 1980 r.

Syrena jest bogiem, jazda nałogiem, remont podstawą a reszta zabawą :D
 
drobson 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 1055
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2016-11-15, 20:49   

No tez byłem zdziwiony, myślałem ze juz dawno sie wylały a tu proszę , jaka miła niespodzianka. Ciekawe jak będzie z tyłem, ale wzrokowo wyglądają tak samo :ok3

Dawid pytaj w temacie, inni też może coś dopiszą.

No tak wróciłem, zobaczymy na jak długo :/

Jeszcze jedno z ciekawostkek, może to przypadek ale przygotowałem sie na zastane i zapieczone śruby wachaczy, zwrotnic, resorów. A tu ku mojemu zdziwieniu wszystko elegancko poszło bez większeych problemów. Wszystkie śruby uratowane, szkoda by było, toż to oryg fso :ok3
_________________
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
 
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1864
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2016-11-15, 21:42   

Dłubiąc przy mojej 104 zaobserwowałem, że jakość wykonania imateriały 104 była o niebo lepsza niż 105. Tak jak piszesz większość połączeń gwintowanych da się odzyskać bez strat.

Jeśli chodzi o pytania:
1 Czy kołpaki masz oryginalne? U mnie były takie jak twoje tylko bez logo FSO
2 Czy ramki reflektorów masz oryginalne? U mnie nie mam pewności ale raczej były takie jak w 105 choć bardziej by pasowało żeby były tak jak w 103.
3 Czy klosze lamp przednich masz symetryczne czy asymetryczne, rozkładane?
4 Czy zderzaki masz zamontowane oryginalnie, odwrotnie? Jak było u mnie nie wiem ale jedna osoba z forum uważa, że powinny być zamontowane odwrotnie niż w 105. Dodam, że ze zdaniem tej osoby bardzo się liczę, bo ma dużą wiedzę praktyczną w temacie Syren.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1195
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2016-11-15, 22:00   

drobson jak tak na nią patrze - toż to ideał w porównaniu z moją skorupą ;-)

Co do amortyzatorów - swoje (przednie) próbowałem reanimować, ale okazuje się, że po zalaniu nowym olejem jeden działa super, natomiast drugi po wciśnięciu i szybkim zwrocie do góry łapie około 4-5 cm dziurę w tłumienie i dopiero po tym skoku trzyma. Próby regulacji niestety nic nie dają :-/
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
drobson 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 1055
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2016-11-16, 07:43   

SUPER.DAWID napisał/a:
Dłubiąc przy mojej 104 zaobserwowałem, że jakość wykonania imateriały 104 była o niebo lepsza niż 105. Tak jak piszesz większość połączeń gwintowanych da się odzyskać bez strat.

Jeśli chodzi o pytania:
1 Czy kołpaki masz oryginalne? U mnie były takie jak twoje tylko bez logo FSO
2 Czy ramki reflektorów masz oryginalne? U mnie nie mam pewności ale raczej były takie jak w 105 choć bardziej by pasowało żeby były tak jak w 103.
3 Czy klosze lamp przednich masz symetryczne czy asymetryczne, rozkładane?
4 Czy zderzaki masz zamontowane oryginalnie, odwrotnie? Jak było u mnie nie wiem ale jedna osoba z forum uważa, że powinny być zamontowane odwrotnie niż w 105. Dodam, że ze zdaniem tej osoby bardzo się liczę, bo ma dużą wiedzę praktyczną w temacie Syren.


1- Nie kołpaki kupowałem z logo fso ( bardziej mi się podobają i uważam, że lepiej pasują do mojej syreny)
2- Tak u mnie też są takie jak w 105, ja sobie założyłem od 103( w każdej chwili mogę wrócić do oryginalnych kanciastych)
3- wiesz co nie zwróciłem uwagi, ale chyba można je rozebrać
4- Z tego co ja wiem i z oględzin innych oryg 104 powinny być zamontowane odwrotnie i moja też tak miała zamontowane jak była wyciągana z miejsca długoletniego postoju.

[ Dodano: 2016-11-16, 07:46 ]
Jeśli chodzi o jakość materiałów użytych przez fso, to również się zgadzam. Nie wspominając już o spasowaniu blach, do dzisiaj drzwi zamykają się perfekcyjnie i lekko.

[ Dodano: 2016-11-16, 07:48 ]
czeresss napisał/a:
drobson jak tak na nią patrze - toż to ideał w porównaniu z moją skorupą ;-)

Co do amortyzatorów - swoje (przednie) próbowałem reanimować, ale okazuje się, że po zalaniu nowym olejem jeden działa super, natomiast drugi po wciśnięciu i szybkim zwrocie do góry łapie około 4-5 cm dziurę w tłumienie i dopiero po tym skoku trzyma. Próby regulacji niestety nic nie dają :-/


No moje na całej długości pięknie tłumią, zobaczymy jak zareagują na jazdę w aucie... :/
_________________
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
 
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1864
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2016-11-16, 12:04   

Z tym tłumieniem amortyzatorów to czy przypadkiem one po złożeniu z nowym olejem nie powinny się odpowietrzyć? Podejrzewam, że tak może być, bo jak kupiłem współczesne nowe z poloneza do mojej 104 to pierwsze kilka ściśnięć miało luz tak około 2cm. Po kilku ruchach zmniejszył się do około 0,5cm. Po kilku kolejnych ściśnięciach i rozciągnięciach amortyzator stawiał opór w pełnym zakresie ruchu.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1195
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2016-11-16, 18:26   

SUPER.DAWID napisał/a:
Z tym tłumieniem amortyzatorów to czy przypadkiem one po złożeniu z nowym olejem nie powinny się odpowietrzyć? Podejrzewam, że tak może być, bo jak kupiłem współczesne nowe z poloneza do mojej 104 to pierwsze kilka ściśnięć miało luz tak około 2cm. Po kilku ruchach zmniejszył się do około 0,5cm. Po kilku kolejnych ściśnięciach i rozciągnięciach amortyzator stawiał opór w pełnym zakresie ruchu.


Ten dobry po kilku skokach się odpowietrzył, ale temu drugiemu kilkadziesiąt nie pomaga :/
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1864
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2016-11-16, 19:46   

A to zmienia postać rzeczy. To faktycznie coś jest z nim nie tak.
Nigdy nie rozbierałem amortyzatorów syrenowych. Znam ich budowę tylko w teorii. Ale może jakieś otwory są poprzytykane? Albo może jakieś uszczelnienie jest wytarte?
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
drobson 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 1055
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2016-11-16, 21:00   

A jak robiłeś czeress renowacje tych amortyzatorów? Honowałeś cylindry tłoczyska?

[ Dodano: 2016-11-16, 21:08 ]
Wracając do tematu, to dzisiaj ogarniałem temat ogrzewania garażu, co by można było w normalnych warunkach sobie podłubać przy 104. Rozwiazanie proste klasyczne, prawie stu letnia koza z pancernej blachy. Myśle, ze na moich rozmiarów garaż wystarczy. Jutro pęknę zdj jak założę rury dymne. :piwo:
_________________
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
 
 
SyrHarMer 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 1504
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 2016-11-16, 22:05   

Temat kozy też mnie interesuje ! :majk
_________________
Roman

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH SYRENA 100, 101, 102

w wersji elektronicznej na płycie CD

Wydanie I stan na lipiec 1959r 338 str cena 25 zł
Wydanie II stan na styczeń 1962r 180 str cena 25 zł

Info mail: roman.bloszyk@gmail.com
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1864
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2016-11-17, 06:23   

A u mnie niestety odpada ze względu na brak miejsca. Więc szukam alternatywnego źródła ciepła.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY