Potrzebuje pomocy w sprawie gaznika

Informacje, sugestie, opinie, zażalenia, sprawy forumowiczów
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Re: Królowa przemówiła

Post autor: PYJTERSON »

tomek zabytek pisze:Witam no i dałem rade , królowa chodzi jak zegarek pozdrawiam

Super :ok3
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

może chcesz oddać ten stary gaźnik???
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Dobrze "drobson" prawi też bym stary gaźnik przytulił lub zamienił za jakiegoś browara lub coś więcej.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
tomek zabytek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 44
Rejestracja: 2016-12-17, 23:17
Lokalizacja: polska katowice

Post autor: tomek zabytek »

Witam chętnie bym podarował stary gaznik ale widzę ze drugi zapasowy musi być a teraz to sam jestem jakoś zabezpieczony nowym silnikiem na podmiankę ale jak co to dzwonić do mnie podam namiar na goscia ma jeszcze drugi prawie nowy za 50 zł i wiele nowych rzeczy pozdrawiam
tomek p
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

Uprzejmie donoszę, iż z 13 na 14, stycznia br. Syrenka Tomka Zabytka zaczęła wydawać pomruk zadowolonej kocicy , zgodnie z charakterystyką naszego guru Glinki.

Niewątpliwie jest to moja zasługa ,ponieważ chciało mi się przyjechać kawałek do Katowic do Tomka Zabytek na darmową kawę.
Podczas tej sympatycznej wizyty nieopacznie coś pomotlałem mu w kablach zapłonowych, i dziś otrzymałem oto taki sms:

,,Cześć. Odpaliłem ją chodzi jak zegareczek, jeszcze raz dzięki za pomoc,"

Swoją drogą , bardzo sympatyczny Syreniarz :)

A więcej o tej spodziewanej nocnej wizycie niech napisze zadowolony Tomek Zabytek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
tomek zabytek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 44
Rejestracja: 2016-12-17, 23:17
Lokalizacja: polska katowice

Post autor: tomek zabytek »

Tak więc...jak już Wszyscy wiecie,męczyłem się z moją królową. Obecny tu syreniarz PYJTERSON,był tak uprzejmy,że zawitał do mojego garażu,tak mu się spodobało że został do 03;30...A poważnie to jeszcze raz chcę podziękować za pomoc i cenne uwagi.....no i za pomotlanie kabli,bez Twojej pomocy dalej mruczała by jak stary kocur...teraz mam młodą....kocicę :devil3 Myślę że jeszcze nie raz się spotkamy.Jeszcze raz wielkie dzięki PYJTERSON.
tomek p
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

A co było przyczyną? Takie informacje są niezwykle cenne i mogą wiele pomóc innym kolegom z forum.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
tomek zabytek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 44
Rejestracja: 2016-12-17, 23:17
Lokalizacja: polska katowice

Post autor: tomek zabytek »

Witam,problemem była elektryka(świece,cewka,kable)no i niedostateczna wiedza :D początkującego syreniarza.Po prostu,nie wiedziałem jak wyeliminować co jest nie sprawne.Metodą prób i błędów,coś tam udało się zrobić ale wciąż to nie było to.Tu ruszył z pomocą i wiedzą,której jeszcze mi brakuje PYJTERSON no i jak już wiecie.....mrrruczy :majk
tomek p
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

Wojt pisze:A co było przyczyną? Takie informacje są niezwykle cenne i mogą wiele pomóc innym kolegom z forum.
Jeśli Tomek Zabytek pozwoli, to wyjaśniam:

Ogólnie nieszczęśliwy splot kilku usterek jednocześnie, zarówno po stronie gaźnika i instalacji zapłonowej.


zaczęło się tak

Mróz poczynił pewne szkody w silniku, silnik został częściowo rozebrany i poskładany w celu weryfikacji stanu jego.

Po czym ponownie został zainstalowany do pojazdu. Do tej pory niby tu było wszystko ok.

Kolega postanowił przy okazji tych prac rozebrać gaźnik na części pierwsze w celu jego wyczyszczenia.

I tu uwaga ,
kolega poczynił błąd przy składaniu gaźnika , konkretnie obrotnicy z ssania, i zamontował ten element z przesunięciem o 180 stopni. to spowodowało nieszczelności w układzie ssania podczas normalnej pracy silnika, tak jak to opisywał kolega na początku tematu.

Po konsultacjach telefonicznych, kolega Tomek zakupił części do syreny min. gaźnik, i po wyczyszczeniu tego zakupionego gaźnika zamontował go w syrence.

Po wymianie gaźnika ustąpiły objawy związane z jego pracą , ale dalej był problem z wolnymi obrotami i spadkiem mocy.

Kolega ponownie zadzwonił i poprosił o konsultacje.

Po oględzinach na miejscu stwierdziłem że raczej problemy występują po stronie instalacji zapłonowej.

Sprawdziłem stan przerywaczy , ustawienie zapłonu i tam w miarę wszystko ok , lekkie odchylenie punktu zapłonu nie mogło mieć wpływu na tak złą pracę silnika.


Streszczając się



kolega posiadał 10szt można powiedzieć nowych świec z czego tylko 4 były sprawne.
Usterki min. w tych świecach to pęknięty izolator w środku, lub dawały iskrę w warunkach sprawdzania tych świec na zewnątrz, a w silniku pod ciśnieniem tą iskrę gubiły.

Ponieważ posiadam doświadczenie w tej materii szybko wyeliminowałem świece wadliwe i posłaliśmy je do utylizatora.

Następnie przejrzałem wszystkie połączenia kabli , i stwierdziłem luźne wypalone połączenie kabli wysokiego napięcia w dwóch cewkach. Brakowało tam tej śruby (taki wkręt) co się nań przykręca kabel zapłonowy. Dwie cewki uszkodzone zostały wymienione na inne sprawne używki .

Ponadto została wymieniona jedna fajka w której stwierdziłem brak tej sprężynki (drucika) co trzyma święcę.

również stwierdziłem dwa luźne połączenia na konektorach przy dwóch różnych cewkach


Reasumując

Wyżej opisane różne usterki w instalacji zapłonowej wprowadzały kolegę Tomka Zabytek w błąd, przy ustalaniu przyczyn złej pracy silnika.


Moja porada dla Syreniarzy.

Najpierw sprawdzamy zapłon , całą instalację zapłonową i jak tam jest wszystko ok, to dopiero zajmujemy się gaźnikiem.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
tomek zabytek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 44
Rejestracja: 2016-12-17, 23:17
Lokalizacja: polska katowice

Post autor: tomek zabytek »

Bardzo dziękuje koledze,za opisanie i wyjaśnienie przyczyn wadliwego działania mojej syreny.

Do kolegi PYJTERSONA

Idąc za Twoimi radami,wczoraj zamówiłem świece,kable i fajki.
tomek p
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

Hmm.. co by tu powiedzieć.. :)

Vivat Academia, vivant Professores!.. Vivat Pyjterson!..

:piwo:
ODPOWIEDZ