POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Warszawa 223 korba rozruchowa
Autor Wiadomość
kalis25 

Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 2
Skąd: Oborniki Śląskie
Wysłany: 2017-04-03, 12:02   Warszawa 223 korba rozruchowa

Witam wszystkich, mam pytanko na temat korby rozruchowej do warszawki 223 jaka długość powinna być i czy od żuka jest taka sama, jak ktoś posiada taką chętnie kupię.
Jeżeli temat w złym miejscu z góry przepraszam jestem nowy, nie znam się.
dziękuje i pozdrawiam.
 
 
SyrHarMer 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 1828
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 2017-04-03, 13:11   korba

Temat do przeniesienia; - dział giełda, - kupię !
Miałem kiedyś Żuka i korba mi pozostała po nim !
W razie co Prywatna Wiadomość lub roman.bloszyk@gmail.com :ok3
_________________
Roman

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL

Info mail: roman.bloszyk@gmail.com
 
kalis25 

Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 2
Skąd: Oborniki Śląskie
Wysłany: 2017-04-03, 17:33   

Temat nie aktualny już kupiłem, z informacji które uzyskałem może się komuś przyda korba od żuka ma długość całkowitą 69cm a od warszawy 85cm.
 
 
SyrHarMer 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 1828
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 2017-04-03, 17:49   

Długość całkowita nie 69, a 79 z rękojeścią !
_________________
Roman

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL

Info mail: roman.bloszyk@gmail.com
 
condorpapa 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 90
Skąd: mielec
Wysłany: 2017-04-03, 19:41   

żeby jeszcze temat korby uzupełnić - wydaje sie że to przeżytek , ale korba do dzisiaj jest normalnym towarem dostępnym w handlu - do traktora C330 których kilkanaście tysięcy pracuje do dzisiaj . A niegdyś korba była we wołdze, ładzie, warszawie, tarpanie, nysie, żuku, starze, ... - Im większe auto - tym większa korba -mała korba w ładzie, większa w wołdze i warszawie, jeszcze większa w traktorze, a w starze 20 to korba była ogromna, wisiała pod przednim zderzakiem - miała ponad metr długości. W dawnej motoryzacji nie było auta , żeby korby nie miało, a ponadto korba służyła nie tylko do obsługi silnika, ale była tez wieloczynnościowym niezbędnikiem - jak przyszło się bronic, albo atakować , to taka korba była też podręcznym uzbrojeniem pełniącym rolę dzidy lub maczugi . I jeszcze taka ciekawostka - w filmie NIE LUBIE PONIED|ZIAŁKU są kapitalne sceny z korbą -
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4178
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-04-03, 19:51   

Z korbą i szynami tramwajowymi :smiech
_________________
motomania na luzie
 
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 2018
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2017-04-04, 05:26   

"condorpapa" trochę Cie poniosła fantazja.

I nie do końca się z tobą zgodzę. Piszesz, że we wszystkich starych. A w syrenie nie było. Lecąc dalej w VW Garbusie też sobie nie przypominam. Nawet w odmianie kubelwagen i schwimwagen (typowo wojskowych) też nie kojarzę.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4532
Skąd: PRL
Wysłany: 2017-04-04, 11:44   

Korba to b. przydatny gadżet pozwalający nie tylko na odpalenie awaryjne bez konieczności pchania ale także przy ustawianiu zaworów i zapłonu.
Wielka szkoda, że tego patentu nie zastosowano obok Łady także we Fiacie i w Polonezie.
No ale wiadomo, teraz elektronika padnie akumulator to tylko leć do serwisu po nowy. Nie powinno się pchać/holować bo rozrząd puszczony przez milion wariatorów i popychaczy może przeskoczyć :fire Nie zalecane jest także, ażeby silnik pracował na zupełnie wyładowanym bądź odpiętym akumulatorze ===podtrzymywanie funkcji komputera. Wszystko to jest celowa komplikacja konstrukcji żeby człowiek jak najmniej rzeczy był w stanie zrobić sam.

Można stwierdzić, że w sumie wymarło to trochę naturalną śmiercią ponieważ mniej więcej od przełomu lat 70 i 80 w większości samochodów osobowych silnik jest montowany poprzecznie a to wymuszałoby wprowadzanie korby chyba przez nadkole :devil3
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
Yanosik 
ZasmarkanySzcurekBuc



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 1696
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-04, 13:18   

Też uważam, że dali silniki w poprzek, by nie można było zastosować korby rozruchowej :)
_________________
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 2018
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2017-04-04, 19:58   

W polonezie i dużym fiacie myślę, że przy odrobinie chęci można by było łatwo przerobić tak, żeby można było zastosować korbę.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
OLO 
FIATING+Syrening


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 145
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-04-04, 21:13   

Można podnieść jedną stronę, nawinąć pas na koło i odpalić "z szarpanki"
_________________
Moja żółta: http://syrena.gminanekla....pic.php?t=14794
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4532
Skąd: PRL
Wysłany: 2017-04-04, 21:34   

Przy dzisiejszym zidioceniu zwanym uE korba zostałaby zbanowana z miejsca bo kiedyś tam komuś wyłamała kciuka :smiech
Żeby to przeszło to...
===nadruki na rękojeści informujące o sposobie układania dłoni, niebezpieczeństwie (Achtung, Danger), certyfikat CE, konieczności obsługi przez wykwalifikowanego pracownika obsługi technicznej, bezwzględny nakaz usunięcia korby po odpaleniu silnika, zakaz odpalania na włączonym biegu, spożycia, używania w innym celu niż do awaryjnego uruchamiania silnika, konieczności utylizacji w wyznaczonym punkcie na terenie Europy.
===czujnik z sygnałem dźwiękowym i blokadą przed zakręceniem na biegu :>
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
condorpapa 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 90
Skąd: mielec
Wysłany: 2017-04-04, 22:09   

Może nie wszyscy wiedzą - ale sa silniki uruchamine korbą o mocy 1000 KM - taki silnik jest w samolocie AN2 i zastosowany tam rozruch na korbę polega na tym, ze korbą rozkręcane jest koło zamachowe za posrednictwem przekładni , do osiagnięcia prędkości obrotowej rzedu kilku tysięcy obrotów na min. Trwa to rozkręcanie co najmniej minutę, i kiedy to koło nabierze energii , załacza się sprzęgło przekazujące obroty tego koła zamachowego na wał korbowy silnika. Ciekawy jest odgłos tej całej operacji - zgrzyt przekładni , narastające wycie koła zamachowego, chrobot sprzęgania z wałem korbowym silnika, a na końcu finalne klapnięcie jednego i kolejnych cylindrów , chwila nieregularnej pracy silnika i późniejsze wejscie na obroty. A ja nie wejdzie silnik na obroty - tylko zgaśnie- powtarzamy całą operację i cała symfonia dzwieków zaczyna się ponownie ...od korby.
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4178
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-04-05, 08:54   

Czołgi np. Tygrys I i II też miały ten system :devil3
_________________
motomania na luzie
 
 
suchy 
Student



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1535
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-04-05, 19:55   

Kierowca nie wymiękaj, ja naszego Syfika 2002 zapalałem na popych. A ostanio Audi 80 diesel. Tak, że w sumie rozruch na popych to to samo co rozrusznik dla silnika, tyle, że siła z innej strony pochodzi.
_________________
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY