SYRENA 105 CO? JAK? CZY?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-04-20, 19:54
- Lokalizacja: Gdańsk
SYRENA 105 CO? JAK? CZY?
Hej
Kupiłem Syrenę 105 1978r.
Nie jest to idealny stan ale od czegoś trzeba zacząć.
Piękna stała 30 lat w garażu ogrzewanym pod domkiem jednorodzinnym. Przebieg 54tyś km. Zero oznak korozji chociaż 5 elementów ma inny odcień. Podwozie i nadkola zabezpieczone bitumitem. Sprawdzałem czy kręci ... i kręci.
Poczytałem trochę ale mam mętlik.
Potrzebuję trochę rad i informacji.
1. Rozumiem że wymiana uszczelek i szlif przy tym przebiegu obowiązkowy??
2. Co z hamulcami, działają ale 30 lat stała?
3. Czy przerabiać zapłon, i jeśli tak to jakie potrzebuję podzespoły (marka oznaczenie)?
4. Jakieś namiary na sklep gdzie wszystkie brakujące rzeczy mogę kupić, chciałbym nowe nie używki?
5. Jaki koszt doprowadzenie jej do stanu użyteczności?
Z góry dziękuję za wyrozumiałość i odpowiedzi lub sugestie i nakierowanie.
Kupiłem Syrenę 105 1978r.
Nie jest to idealny stan ale od czegoś trzeba zacząć.
Piękna stała 30 lat w garażu ogrzewanym pod domkiem jednorodzinnym. Przebieg 54tyś km. Zero oznak korozji chociaż 5 elementów ma inny odcień. Podwozie i nadkola zabezpieczone bitumitem. Sprawdzałem czy kręci ... i kręci.
Poczytałem trochę ale mam mętlik.
Potrzebuję trochę rad i informacji.
1. Rozumiem że wymiana uszczelek i szlif przy tym przebiegu obowiązkowy??
2. Co z hamulcami, działają ale 30 lat stała?
3. Czy przerabiać zapłon, i jeśli tak to jakie potrzebuję podzespoły (marka oznaczenie)?
4. Jakieś namiary na sklep gdzie wszystkie brakujące rzeczy mogę kupić, chciałbym nowe nie używki?
5. Jaki koszt doprowadzenie jej do stanu użyteczności?
Z góry dziękuję za wyrozumiałość i odpowiedzi lub sugestie i nakierowanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2017-04-22, 10:08 przez trocydeusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć. A dlaczego chcesz robić szlif, tylko po przebiegu to wnioskujesz?
Ja mając Syrenę bez korozji, odpaliłbym i jeździł. No oczywiście na początek można wymienić podstawowe rzeczy i płyny i w drogę. Czekamy na zdjęcia.
Ja mając Syrenę bez korozji, odpaliłbym i jeździł. No oczywiście na początek można wymienić podstawowe rzeczy i płyny i w drogę. Czekamy na zdjęcia.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Skoro jest taka piękna i lśniąca to NIE NAPRAWIAĆ TEGO CO NIE JEST ZEPSUTE.
NIE. NIE. NIE. NIE.
Jaki szlif? Tak profilaktycznie? Bez pomiaru kompresji, próby odpalenia?
Hamulce działają? Ale to sprawdzone w czasie jazdy czy po prostu nic nie cieknie w garażu?
Po tylu latach płyn na pewno do wymiany i gumy cylinderków.
W aparacie zapłonowym ładnie wyszlifować platyniki i ustawić wszystko zgodnie z Glinką. Wypłukać zbiornik paliwa i zamontować filtr o ile poprzedni właściciel tego nie zrobił.
Przelecieć wszystkie punkty smarowania =kalamitki.
Sklep z częściami? Wykaz zamienników jest na tym forum. Nic do Polskich samochodów nie kupisz w żadnym Intercarsie, Interteamie. Pozostaje allegro, syrenka.eu i polmozbytbielsko.pl.
Jaki koszt doprowadzenia jej do stanu użyteczności? A jak my to niby mamy ocenić bez foto? Każda suma pomiędzy 500 a 5000 zł. Skorupa może być piękna a po ostukaniu podłogi młotkiem wyjdą dziury na wylot. Przy założeniu, że wyjdą wiele zależy od tego czy będziesz robił sam, czy oddasz do blacharza. Małe dziurki 3-4 cm można zakleić we własnym zakresie żywicą z włóknem szklanym (po uprzednim dokładnym oczyszczeniu i zapodkładowaniu).-Przy większych trzeba wspawać łatki. Spawy trzeba później dobrze zakonserwować podkładem i substancją bitumiczną. U blacharza wstawienie jednego progu potrafi kosztować 500 zł. Można też korzystać z pomocy spawacza tylko kiedy jest to niezbędne. Tj. wypatroszyć całe wnętrze do gołej blachy, ostukać młotem, oczyścić, przygotować do spawania. Zostawiamy tylko fotel kierowcy żeby jakoś dojechać. Wtedy oczywiście zapłacimy mniej, ponieważ facetowi odpadają wszelkie prace przygotowawcze.
Tyle na początek
NIE. NIE. NIE. NIE.
Jaki szlif? Tak profilaktycznie? Bez pomiaru kompresji, próby odpalenia?
Hamulce działają? Ale to sprawdzone w czasie jazdy czy po prostu nic nie cieknie w garażu?
Po tylu latach płyn na pewno do wymiany i gumy cylinderków.
W aparacie zapłonowym ładnie wyszlifować platyniki i ustawić wszystko zgodnie z Glinką. Wypłukać zbiornik paliwa i zamontować filtr o ile poprzedni właściciel tego nie zrobił.
Przelecieć wszystkie punkty smarowania =kalamitki.
Sklep z częściami? Wykaz zamienników jest na tym forum. Nic do Polskich samochodów nie kupisz w żadnym Intercarsie, Interteamie. Pozostaje allegro, syrenka.eu i polmozbytbielsko.pl.
Jaki koszt doprowadzenia jej do stanu użyteczności? A jak my to niby mamy ocenić bez foto? Każda suma pomiędzy 500 a 5000 zł. Skorupa może być piękna a po ostukaniu podłogi młotkiem wyjdą dziury na wylot. Przy założeniu, że wyjdą wiele zależy od tego czy będziesz robił sam, czy oddasz do blacharza. Małe dziurki 3-4 cm można zakleić we własnym zakresie żywicą z włóknem szklanym (po uprzednim dokładnym oczyszczeniu i zapodkładowaniu).-Przy większych trzeba wspawać łatki. Spawy trzeba później dobrze zakonserwować podkładem i substancją bitumiczną. U blacharza wstawienie jednego progu potrafi kosztować 500 zł. Można też korzystać z pomocy spawacza tylko kiedy jest to niezbędne. Tj. wypatroszyć całe wnętrze do gołej blachy, ostukać młotem, oczyścić, przygotować do spawania. Zostawiamy tylko fotel kierowcy żeby jakoś dojechać. Wtedy oczywiście zapłacimy mniej, ponieważ facetowi odpadają wszelkie prace przygotowawcze.
Tyle na początek
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-04-20, 19:54
- Lokalizacja: Gdańsk
Jak wlałam paliwo i sprawdzałem czy kręci to pojawiło się od razu zapocenie przy gaźniku dlatego pomyślałem o profilaktyce wymiany uszczelek. Jak był wstawiany do garażu to wszystkie płyny zalane pod korek łącznie z paliwem.
Jeśli chodzi o szlif no to też wyczytałem że do 70tyś powinno się zrobić remont silnika. Hamulce działają na podstawie przepychania ... no działają ale przegląd zrobię zgodnie z sugestiami.
Podwozie opukiwałem i naprawdę zdrowe, ktoś porządnie i bardzo grubo pomalował bitumitem wraz z nadkolami.
Jedno co mnie niepokoi .... może nie powinno .... hrobot jak skręcam kierownicą???
Zdjecia dołożyłem powyżej.
Dzięki za info.
Jeśli chodzi o szlif no to też wyczytałem że do 70tyś powinno się zrobić remont silnika. Hamulce działają na podstawie przepychania ... no działają ale przegląd zrobię zgodnie z sugestiami.
Podwozie opukiwałem i naprawdę zdrowe, ktoś porządnie i bardzo grubo pomalował bitumitem wraz z nadkolami.
Jedno co mnie niepokoi .... może nie powinno .... hrobot jak skręcam kierownicą???
Zdjecia dołożyłem powyżej.
Dzięki za info.
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4292
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Dobrze Czesiu mówisz sprawdzić i jeżdzić ! Na remont zawsze będzie czas !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
-
- -#Youngtimer
- Posty: 473
- Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
- Lokalizacja: wielkopolska
pierwsze pytanie, syrene kupiłes bo chcesz, czy kupiłeś bo moda?
jeśli to drugie to odsprzedaj, trzeba mieć zaciecie do niej.
po drugie, klucz w łape, właczyć rozum i patrzeć co jak działa !!!!!
takze tawotnica w łape i jedziesz każda kalamitka, każdy punkt ma być przesmarowany bez żalu, aż wyjdzie nowy smar!!!!
co do plaiwa, odcinasz wąż na dole pompki, dajesz nowy do butelki z benzyna i próbujesz kręcić rozruszniiem, jeśli wszystko inne się kręci i jest ustawione prawidłowo
jeśli to drugie to odsprzedaj, trzeba mieć zaciecie do niej.
po drugie, klucz w łape, właczyć rozum i patrzeć co jak działa !!!!!
takze tawotnica w łape i jedziesz każda kalamitka, każdy punkt ma być przesmarowany bez żalu, aż wyjdzie nowy smar!!!!
co do plaiwa, odcinasz wąż na dole pompki, dajesz nowy do butelki z benzyna i próbujesz kręcić rozruszniiem, jeśli wszystko inne się kręci i jest ustawione prawidłowo
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
to ja poprosze numer ramy do spisu
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-04-20, 19:54
- Lokalizacja: Gdańsk
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Dołączam się do tematu i służę pomocą.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-04-20, 19:54
- Lokalizacja: Gdańsk
pali jeździ cieszy
Panowie, Panie, Rodacy
SYRENA została uruchomiona po 30 latach stania .... i co zaskakujące wystarczyło wypłukać zbiornik paliwa, wyczyścić aparat zapłonowy i zregenerować prądnicę wszystkie elementy do których miałem dotrzeć ze smarownicą były sprawne, hamulce bez przeglądu równo hamują jestem w szoku, teraz blacharz i lakiernik (5 elementów bo pomalowania reszta zostawiam oryginalny lakier)
SYRENA została uruchomiona po 30 latach stania .... i co zaskakujące wystarczyło wypłukać zbiornik paliwa, wyczyścić aparat zapłonowy i zregenerować prądnicę wszystkie elementy do których miałem dotrzeć ze smarownicą były sprawne, hamulce bez przeglądu równo hamują jestem w szoku, teraz blacharz i lakiernik (5 elementów bo pomalowania reszta zostawiam oryginalny lakier)
stał w garażu... ma chęci do życia,,... będzie życ
numerki do spisu jezeli moge prosic
numerki do spisu jezeli moge prosic
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz