Problem z ustawieniem zapłonu

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
sahar
Posty: 8
Rejestracja: 2016-07-30, 23:37
Lokalizacja: Zabłudów

Problem z ustawieniem zapłonu

Post autor: sahar »

Witam po wielu próbach odnalezienia czegokolwiek w Internecie postanowiłem zapytać fachowców :) na forum. Otóż podczas regulacji zapłonu według instrukcji z forum oraz książek o syrenkach natrafiłem na "coś" nie wiem o co chodzi i zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu tego problemu :) . Mianowicie chodzi o to, że kontrolka podłączona do cewki (1) i głowicy silnika, po przekręceniu stacyjki cały czas świeci i tak na każdym cylindrze. Syrenka paliła przed zimą tylko na pierwszy cylinder(taka informacja), teraz zbytnio nie ma czasu, żeby wyciągnąć ją z garażu.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam:D
Pozdrawiam Serdecznie Sahar :D

Fosol...rdzy nie przepuści
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

coś zle podpinasz:)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

sahar pisze:chodzi o to, że kontrolka podłączona do cewki (1) i głowicy silnika, po przekręceniu stacyjki cały czas świeci
Gratulacje :ok3 - właśnie tak powinno być jeśli zacisk (1) masz podłączony do stacyjki.
Tu masz link pod którym w kilku zaledwie postach wszystko jest pięknie wytłumaczone. Włącznie z różnymi kombinacjami prawidłowego i nieprawidłowego podłączania cewek i kontrolki.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ht=#188596
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
sahar
Posty: 8
Rejestracja: 2016-07-30, 23:37
Lokalizacja: Zabłudów

Post autor: sahar »

Czyli powinienem, odpiąć cewki, a kontrolkę podpiąć pod przewód od (1) oraz kabel od danego przerywacza tak ?
Pozdrawiam Serdecznie Sahar :D

Fosol...rdzy nie przepuści
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Rób tak jak napisał Magister z tamtego linku:

"Zapłon lepiej ustawiać z wyłączonymi cewkami, cewki nie lubią długiego podłączenia do napięcia bez pracy. Ja zawsze przy ustawianiu zapłonu odłączam cewki od napięcia, włączam stacyjkę podłączam sobie kontrolkę pod przewód zasilający cewki a drugi przewód od kontrolki pod któryś przerywacz i w ten sposób spokojnie można ustawiać sobie zapłon nie uszkadzając cewek. Przy takim podłączeniu żarówka przy osiągnięciu 4mm ZZ gaśnie."

Przewód zasilający cewki to wg. schematu (15) albo (21) a nie (1). Ale nie patrz na numery bo może są pozamieniane. Podłączaj się pod zasilanie - gdziekolwiek.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Można również kontrolkę włączać między "-" akumulatora, a przerywacz.
Wtedy nie trzeba włączać stacyjki, tylko odłączyć przewody na cewkach idące do przerywaczy.
W tym układzie również kontrolka gaśnie w momencie w którym następuje zapłon (rozwarcie styków)
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
ODPOWIEDZ