Prądniczka, zamiast wielkiego koła magnesowego

Informacje techniczne innych pojazdów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
przemocha
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 550
Rejestracja: 2014-09-07, 12:27
Lokalizacja: małopolskie

Prądniczka, zamiast wielkiego koła magnesowego

Post autor: przemocha »

Po raz drugi zerwało mi magneto w Romecie wiec wpadłem na pomysł żeby zastąpić je czymś innym. Natrafiłem na ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=xH8dM93EpMQ
Co o tym myślicie, czy zdałoby to egzamin na dłuższą metę?
Na piechotę szybciej.
~Przeciętny człowiek o Syrenie

Jedyne co spalił Jawką to duże ilości paliwa :D
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Egzamin pewnie zda. W podobny sposób do Junaków zakładano alternatory. Ale pozostaje kwestia estetyki - a tu już jest masakra.
Rozumiem, że magneto zrywa na klinie? To może warto podłubać trochę i samemu dorobić klin z jakiegoś ulepszonego materiału?
Te współczesne kliny są miękkie jak plastelina. Wystarczy pilnik przyłożyć, a na sam widok pilnika klin jest już przeszlifowany :grinser
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
przemocha
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 550
Rejestracja: 2014-09-07, 12:27
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: przemocha »

Obrazek
Na piechotę szybciej.
~Przeciętny człowiek o Syrenie

Jedyne co spalił Jawką to duże ilości paliwa :D
condorpapa
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
Lokalizacja: mielec

Post autor: condorpapa »

To może warto podłubać trochę i samemu dorobić klin z jakiegoś ulepszonego materiału?
Te współczesne kliny są miękkie jak plastelina....?
Klin w takim mocowaniu słuzy do ustalenia wzajemnego położenia koła względem wału, tak aby krzywka przerywacza na kole w odpowiednim momencie generowała iskrę. Natomiast unieruchomienie wzajemne oby elementów zapewnia połączenie na stożku z wciskiem zapewnionym drobnozwojową nakrętką. W takiej sytuacji, kiedy koło ścina klin- należy dopasować powierzchnię stożka wału do stożka otworu w kole , poprawić gwint na wale , dać nową nakrętkę i podkładkę sprężynową - tak aby uzyskać trwałe połączenie koła i wału.

Jeżeli nie będzie dobrej dopasowanej powierzchni stożkowej wału i koła - każdy klin zostanie zniszczony- lub co gorsza zniekształcone zostanie pasowanie wału i koła. Wtedy nic nie pomoże - trwałego złączenia wału z kołem nie da się osiągnąć.

Moje doświadczenie w temacie pozwala mi zasugerować docieranie wzajemne obu elementów - cierpliwie poświęcając tej operacji sporo czasu - należy ręcznie z użyciem pasty zaworowej dotrzeć wał i koło magnetyczne - poprawić odpowiednią narzynką gwint na wale korbowym - dać nową nakrętkę i podkładkę, plus nowy klin- i zmontowac całość dokręcając nakrętkę . Innego sposobu nie widzę - chyba że kolego wymieni wał i koło na nowe . Taka jest moja rada
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Jeśli kolejny zerwało tak samo (to są nity czy zgrzewy?) to poszukałbym przyczyny. Jeśli się tak rozpadło, to albo samo magneto miało wady (choć 2 szt to zbyt mała szansa na taki zbieg okoliczności), albo magneto ma bicie i przez to się urwało. A czemu miało bicie? Krzywy wał lub złe osadzenie na stożku (np zniszczony stożek). Sprawdzałeś po montażu bicie magneto w osi i po promieniu? Najlepiej miernikiem zegarowym.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
ODPOWIEDZ